Antagen El Schizo | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

El Schizo

Icke Medlem
Meddelanden
274
Reaction score
75
Vad är ditt namn i verkligheten? Carlos

Ditt discordnamn: elschizo

Ange ditt födelsedatum 13 Maj 2003

Varför ska just du bli staff? Jag har tidigare jobbat som staff här på Unive och därmed känner jag väl till både serverns rutiner och de förväntningar som ställs på ett professionellt staffmedlem. Jag är redan bekant med de kommandon som används och jag har alltid trivts med att hjälpa till och hålla ordning på servern. Anledningen till att jag lämnade min tidigare staffposition var enbart tidsbrist, vilket inte längre är ett problem för mig. Jag är nu redo att åter bidra aktivt med engagemang och erfarenhet.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det jag märkt sedan min återkomst är att flera spelare har en låg nivå av RP. Vissa tycks komma undan med situationer som inte håller upp till serverns standard, vilket drar ner spelupplevelsen för alla andra.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Genom aktivt deltagande i RP-scenarion kan vi bedöma och tydliggöra för spelarna vad som förväntas i form av kvalitet och realism. Vi behöver också stärka kommunikationen inom staff-teamet, regelbundet diskutera och utvärdera scenarion och sedan vidta tydliga och konsekventa åtgärder när problem identifieras.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt innebär att alltid vara objektiv, rättvis och konsekvent i varje situation. Det handlar om att hantera ärenden med ett lugn och en tydlig struktur och våga be kollegor om hjälp när man känner att man är partisk eller att ärendet blir för känsligt. Professionalitet är avgörande för att upprätthålla respekt och ordning på servern, och därför är det extremt viktigt för mig.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att planera och strukturera mitt staffarbete tydligt genom att ha specifika tider då jag fokuserar på staff-rollen och andra tider då jag ägnar mig åt egen RP. Mitt privata liv är organiserat på ett sätt som ger mig utrymme för både spel och fritid, vilket göratt jag kan leverera hög kvalitet utan att bli utbränd eller känna stress.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2021 (har dock kommit tbx från en paus nyligen)

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tidigare haft erfarenhet som staff i flera olika spel, där jag fått möjlighet att lära mig mycket om moderering och rollen som staff. Bland annat har jag varit involverad i RP-spel såsom Pavlov, Minecraft, SCP Secret Laboratory och Garry’s Mod för flera år sedan. I Pavlov hade jag rollen som admin och staff-manager där jag ansvarade för både servermoderering och ledning av övriga staffmedlemmar. Eftersom Pavlov är ett spel med en hög grad av seriöst RP fick jag där utveckla mina färdigheter inom hantering av svåra situationer och professionellt bemötande.

På Minecraft har jag varit aktiv på flera servrar där jag vanligtvis hade roller som moderator eller head-moderator. Mina ansvarsområden omfattade att säkerställa ordning på servern samt att handleda och övervaka övriga moderatorer. Det kanske låter mindre betydelsefullt, men viktigast av allt är erfarenheten jag samlade på mig kring att vara opartisk och hur man bör hantera stressiga situationer. Till exempel lärde jag mig att alltid kontakta en annan kollega om jag märkte att jag blev frustrerad eller irriterad, för att undvika partiska beslut.

Min senaste staff-erfarenhet kommer från SCP Secret Laboratory, där jag fungerade som server manager på en populär server med runt 120 spelare online regelbundet. Här hade jag ett stort ansvar både för moderering och att stödja och vägleda andra staffmedlemmar. Jag var kvar i denna position i ungefär två månader innan jag behövde lämna rollen på grund av studier och personlig situation vid den tidpunkten.

Tidigare har jag även erfarenhet från Unive där jag var aktiv som support i ungefär en månad. Jag lämnade då rollen på grund av tidsbrist som i dagsläget och fram inte är ett problem. Under den perioden var jag aktiv både i spelet och på forumet där jag regelbundet läste igenom ansökningar och hjälpte spelare både i Discord och in-game. Mitt arbete uppskattades mycket, vilket resulterade i flera positiva omdömen från spelare.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kan anpassa mig

Shortlist

Antagen

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka