Inaktuell El Marko | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

El Marko

Medlem
Meddelanden
51
Reaction score
8
Vad är ditt namn i verkligheten? Leo

Ditt discordnamn: Hasse._.

Ange ditt födelsedatum 3 Juni 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff eftersom jag vill driva och utveckla RPn på servern framåt och lösa dom saker som behövs lösas för att få servern att bli så bra som möjligt. Jag har tidigare erfarenhet och vet hur det fungerar att vara staff. Jag är väldigt trevlig, respektfull och har lätt att samtala med folk. Jag arbetar även bra under stress och vet hur jag ska hantera stressiga situationer.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Enligt mig fungerar inte RPn på servern just nu. Poliser använder sig av regler för att vinna scenarion och kriminella skjuter, riktar och frågar vilket gäng man är med i på allmänna platser. Det är inte ok och kriminella verkar ej ha kreativitet för att skapa roliga och unika scenarion. Social RP är något man sällan ser. Förr var det väldigt mycket folk på diverse ställen men nu är det väldigt tomt. Det gör att man snabbt blir uttråkad och väljer att lämna.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tycker man borde fria på vissa regler som begränsar den kriminella RPn väldigt mycket. Man ska inte fria på dem helt men lägga spärrar så att det tex går att skjuta mot polisen under vissa omständigheter. Poliser använder även dessa regler för att vinna scenarion mot kriminella på servern i nuläget. Man kan testa detta en period och se hur det går men om det blir för mycket kaos kan man begränsa hårt igen. Men jag tror att det skulle bli mer kreativa scenarion om man friade lite. För att få lite mer social RP skulle nog små events ofta av staffs kunna skapa mer social RP. Jag tror att folk kommer uppskatta eventsen och möjligtvis skapa sina egna sociala tillställningar.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? I tex support ska man vara lugn, visa respekt och alltid lyssna på båda sidor. Man ska aldrig skrika eller vara på någons sida oavsett om man känner dom eller inte. Som staff ska man även alltid vara bestämd och rak. Det är väldigt viktigt att vara professionell eftersom man är ett ansikte utåt för servern och om man ej är professionell kan det skapa ett dåligt rykte för Unive. Vissa spelare kan även välja att lämna servern pga ens dåliga uppförande som staff. Därför är det otroligt viktigt att vara professionell.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att prioritera mitt privatliv först men spendera den övriga tiden jag kan på att göra staff arbete och vara aktiv. RP kommer att komma sist då jag anser att Staff arbete och privatliv är viktigare.

Hur länge har du spelat på Unive? Har spelat on/off sedan 2021. Skapade konto på forumet februari 2021. Har dock blivit bannad förr så kom senast tillbaka 17 Juni 2023.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja. Var Helper 2022.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Kriminell

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Donation

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka