Accepterad Egnal | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Egnal

Icke Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199477767230/

Ditt Hex-ID: steam:11000015a733c3e

Vad är din discord tagg? Egnal/egnal1

Vem var det som bannade dig? Gurkludde

Bild på banmeddelande: bild.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig för att jag bröt mot regeln § 1.3 a. Respekt . Då jag fick det att låta som att jag nedvärderade staffens roll. I efterhand så förstår jag att mitt beteende inte alls var okej och jag förstår absolut att Grukeludde må ha känt sig orespekterad. Jag fattar att detta regelbrott tars väldigt alvarligt och tro mig när jag säger att jag också gör det, men då tror jag inte att jag fattade vilka konsekvenser jag sätter mig i när jag beter mig så oförskämt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Strax innan jag blev bannad var jag inblandad i en diskussion med en staff där jag tyckte att ett scenariot jag var med om inte riktigt stämde till ett okej RP. Diskussionen började lugnt men blev snabbt mer intensiv när jag och staffen inte rikigt kom överens. Jag uttryckte en stark åsikt om ett ämne som Gurkludde reagerade negativt på. Jag använde lite svordomar och tonen kan ha uppfattats som sarkastisk eller nedlåtande. Staffen bannade mig kort därefter för staffdiss utan en varning.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag kan förstå varför bannen utdelades, o Jag anser absolut inte att den är felaktig. Det är helt mitt fel.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har aldrig blivit bannad tidigare, men jag kommer verkligen se detta som min chans att förbättra mig även om det kanske inte alltid finns en andra chans. Däremot kommer jag förbättra mig iförsta och sista hand ifall jag skulle hamna i ett liknade scenario.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag borde ha avstått från att svara med sarkasm eller aggressivitet och istället valt ett mer neutralt eller privat sätt att uttrycka min åsikt. Jag kunde även ha låtit staffen förklara hur det låg till och accepterat att de blev som det blev iscenariot och gått vidare, eftersom att ta ett steg tillbaka hade varit bättre än att driva diskussionen vidare. Istället för att klaga på Gurkludde kunde jag gjort en anmälan i Unive forum.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, absolut. Jag har lärt mig vikten av att alltid hålla en lugn och respektfull ton, även när diskussioner inte blir som just "jag" inte riktigt tänkt mig. Jag har också insett att det inte bara handlar om vad man säger, utan hur man säger det/uttrycker sig, och hur det kan tolkas av andra. Jag har blivit mycket mer medveten om hur jag uttrycker mig inom "hela" Unives Community och kommer vara extra noggrann framöver.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka