Nekad edvinslarre | Ban överklagan [JOJO]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

edvinslarre

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198263241850/

Ditt Hex-ID: 1100001120f0c7a

Vad är din discord tagg? edvinslarre#5770

Vem var det som bannade dig? JOJO Abraham

Hur lång tid var din ban? 15 Dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Powergaming, Combatloggin.

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att anledningen till att jag blev bannad var på grund av att mitt spel kraschade så det såg ut som att jag stängde spelet vid en biljakt, detta klassas som combatloggin om jag faktiskt hade loggat ut men eftersom spelet endast kraschade så tror jag inte det borde räknas. Tror dessutom att jag kan ha råkat köra bilen efter en stor krock då mitt spel var helt fryst, detta är ej tillåtet och klassas som powergaming.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag blev jagad av fyra grabbar med vapen som satt i en Saab. Vi körde runt i ökenområdet och de sköt efter min bil, eftersom min dator inte är den direkt bästa så börjar jag lagga när jag behöver rendera ny mark vid nya områden och därför började spelet frysa som JOJO Abraham borde ha sett vid min körning. De fyra grabbarna i Saaben krockar in i mig och därefter fryser spelet, jag försöker gasa medan spelet är fryst vilket jag misstänker kan ha bidragit till Powergaming-argumentet. Efter att spelet varit fryst i några sekunder så kraschar spelet. Efter incidenten kommer jag in på servern igen och kollar så allt fungerar, därefter går jag och lägger mig. Dagen därpå vaknar jag upp till att jag har fått en ban på 15 dagar.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle vilja säga att bannen var felaktig eftersom att jag inte riktigt kunde åtgärda problemet i stunden. Jag kan däremot förstå hur det måste sett ut för den som bannade samt de fyra som jagade mig.

Jag tycker dessutom att 15 dagar var lite väl hårt straff för mig som en relativt ny spelare (1 vecka) även om jag faktiskt hade gjort det jag är anklagad för. :/

Hur många tidigare avstängningar har du? Inga alls

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare inte fått någon avstängning men jag har däremot vänner som tidigare fått avstängningar och lärt mig om vad man ska undvika och jag har tagit den informationen och lärt mig.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Innan jag kom in på Unive skulle jag sänkt mina grafikinställningar och optimerat spelet för att motverka att en krasch skulle kunna ske. Jag skulle även kunnat försöka undvika att hamna i det bråk jag hamnade i med de som jagade mig.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, definitivt, jag ska efter detta se till att alltid se till att mitt spel är optimerat och spelbart innan jag hoppar på servern, jag ska dessutom försöka undvika att hamna i situationer där min dator potentiellt skulle kunna frysa/krascha för att därmed kunna bidra med en högre nivå av RP.

Hoppas att ni kan se att det skett ett misstag, tycker verkligen att det är kul att spela på er server och saknar communityn redan.

Mvh// Edvin :)

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka