Accepterad edviN5M | Medlem ansökning [Mico]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lenny Rakblad

Icke Medlem
Meddelanden
270
Reaction score
29
Vad är din steam profil länk? https://steamcommunity.com/id/edviNsteam/

Vad är ditt namn i verkligheten? Edvin

Vad är ditt discord namn? Lenny Rakblad#2880

Vad är ditt födelsedatum? 4 Augusti 2004

Berätta om din karaktär. Min karaktär, vid namn "Lenny Rakblad" är en man i 47-årsåldern. Lenny är en man som “vet vart skåpet ska stå”. Med strikta linjer och respekt för andra så använder han sin attityd osv för att förmedla vart man står nära Lenny. Med kunskaperna & rätt attityd så började Lenny bygga upp ett samhälle framför sig där han anpassade sig efter lagarna och moral. Självfallet är det svårt att förändra sin livsstil så snabbt, vilket fick Lenny att göra det i små steg. Som sagt har Lenny mycket attityd vilket kan skapa onödiga problem, men han håller sig lugn i situationer där det behövs mest, vilket gör han väldigt rolig generellt. Med sin grova attityd och korta stubin skapar Lenny olika konversationer av olika slag samt scenarion där allt kan hända. Det är precis det som är det spännande med Lenny Rakblad. Han bygger upp ett kretslopp av kontakter & vänner men har svårt att lita på många, det är just det han sätter dom till test med. Men med en aggressiv bemötning & kort stubin kan man antingen röra sig framåt i livet, eller bakåt. Beror helt på hur man hanterar sin ilska. Lenny har lärt sig överkomma denna kunskap och använder till sin fördel vilket leder till många konsekvenser, därefter scenarion. Lenny Rakblad älskar alltså att skapa roliga händelser med bra planering där allt kan gå fel, eller rätt för sig. Det är just det som är det spännande i Lenny Rakblads karaktär.

Med en skrutten bakgrund där kriminalitet kom tidigt in i barndomen så vet Lenny hur han tar sig till när det handlar om kontakter & planer. Med en dålig uppfostran & ingen pappa som kunde sitta ner på en vardag och hjälpa med läxorna så är det rätt lätt att saker och ting går fel i uppväxten. Med inget stöd eller motivation från någon fick Lenny uppfostra sig själv och bygga en slags vett & etikett vägg för sig själv. Lenny tror själv att hans korta stubin kom efter sin far men även efter alla bråk som eskalerat i vardagsrummet. Eftersom mamma inte fanns i Lennys liv och far aldrig var så pass nykter för att ta sig till jobbet fick Lenny uppfostra & försörja sig själv, redan vid en ung ålder hade Lenny det ansvaret som egentligen var föräldrarnas ansvar. Men med inga möjligheter till jobb så var kriminaliteten den enda utvägen, och kanske det utvägen som skulle leda till Lennys död.

Varför ska just du bli Medlem på Unive? Jag tycker ni bör välja mig då jag har mycket erfarenheter & ser rollspelet som en seriös, men även rolig verksamhet. Med rätt inställning och kunskaper kan man skapa roliga evengemang för många vilket gynnar alla på servern, vilket är precis det jag är ute efter. Mitt rollspel handlar inte bara om kriminalitet & pengar utan mer om att utöka mina kunskaper både OOC & IC, som till exempel mina sociala kunskaper utanför roll spelandet. Om jag till exempel skulle göra något fel inom rollspelet och någon uppmärksammar detta skulle jag absolut inte försöka försvara mig utan se det mer som en läxa som är viktig att tänka på tills vidare, så ser det mesta som kritik istället för stora förolämpningar vilket kan vara bra både OOC och IC.

Vad är det som får dig att vara intresserad av just Unive? Har spelat här innan ett bra tag & vet att servern är en mycket rolig server med rätt rp nivå. Känner även många personer ifrån servern.

Hur hittade du Unive? Har spelat här innan, men första gången var det igenom Youtube.

Vad har du för mål med ditt rollspel? Jag ser rollspel som en form av underhållning som förekommer i många former, och i detta fall genom FiveM. Med mitt rollspel & min karaktär överlag vill jag hitta en stabil grund som man kan längta till en lång jobbdag där det alltid händer saker & ting. Som många andra rollspelare gillar jag att skapa stora men även verklighetstrogna scenarios som inte bara gynnar mig, utan även dom som medverkar med mig i detta scenario. Det jag är ute efter i mitt rollspel är underhållning endast och tar aldrig det som händer IC personligt eller så då det oftast framställs som icke-professionellt eller förstör RP:n om man ska gå runt och tjura över något som har hänt IC, känns extremt omoget. Gillar även att utöka mitt rollspel och inkludera andra så att vi, tillsammans, kan skapa roliga scenarion som är roliga för bägge parterna, det är just därför jag rollspelar.

Vad har du som mål att uppnå på Unive? Efter mycket om moment & erfarenhet i den svenska RP:n väljer jag att vända mig till Unive då jag har hört & vet att rollspel nivån ligger på en högre nivå med seriösare rollspelare men även ett roligt socialt rollspelande där scenarios utan kriminellt syfte och mer av socialt syfte ofta framställs på servern, vilket är precis det jag & många andra är ute efter. Eftersom jag aldrig spelat där själv så vet jag självklart inte hur rollspel-nivån egentligen är utöver det jag har fått höra & sett på youtube.

Är du aktiv deltagare i andra servrar för tillfället? Nej, jag spelar för tillfället ingen annan server eller liknande. (Längre!!)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka