Inaktuell Eddsoft | Whitelist ansökning [Wilma | Minierkan]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Eddsoft

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är din steam profil länk? https://steamcommunity.com/id/Eddsoft/

Vad är ditt namn i verkligheten? Edvin Olback

Vad är ditt discord namn? Eddsoft/jonisoft#1105

Vad är ditt födelsedatum? 2 December 2005

Berätta om din karaktär. Roger svensson

En man på 43 år som idag är polis. Men han har inte alltid tänkt sig att vara det. Han är nämligen uppvuxen i en förort och har missbrukat länge men har idag lyckats kommit ifrån det. Man kanske undrar hur man går från en missbrukare som lever i en förort till en polis. Det har Roger varit med om och det är det som ni kommer få läsa.

Roger är 14 år gammal och lever med sin mamma i en lägenhet mitt i en förort. Lägenheten har 3 rum och ligger i Rinkeby. Ett rum till Roger som stinker parfym och ibland svett. Rummet är alltid mörkt för Roger vill gärna känna sig så ensam som möjligt i sitt rum. Han vill liksom komma bort från vardagen och alla problem. Ett rum är vardagsrum och det sista till hans mamma. I det rummet står en stor dubbel säng. Det är för att hans pappa dog för 2 månader sedan i en gängskjutning. Han hade länge varit med i ett gäng men hade dragit fel kort vilket slutade i död. Roger och hela familjen blev såklart förstörda men för det mesta Roger. Men han ville inte visa det för någon. Han ville leka cool för sina kompisar så han inte var en “tönt”. Detta ledde till att han satt och var ledsen i sitt mörka tråkiga rum.

När man hamnar i en sådan djup depression så är det lätt att börja missbruka och speciellt i en förort där det förekommer mycket droger och vapen. Roger har nu börjat missbruka droger och han ändras som person. Han tappar all energi och har svårt i skolan men hans betyg håller sig ändå uppe då han är en så kallad favoritelev.

Roger har svårt att se saker positivt att hur svårt det är att vara tonåring i detta samhälle. Man ska ha dyra kläder annars är man tydligen fattig, man ska vara cool och tydligen mobba folk osv för annars har man inga bollar. Roger har ju lite märkeskläder för han vill inte att folk ska kommentera att han inte har råd med något. För det är exakt vad hans kompisar gör mot en i deras klass.

Det har gått ett tag och Roger försöker sluta missbruka men misslyckas gång på gång. Han kan liksom inte bli av med det där suget på att ta något. Men han känner sig så dum att han förstör sitt liv för något som hände för snart ett år sedan. Han vill bara släppa det med sin pappa och fortsätta vidare. Han vill liksom göra någon tjänst för sitt land och hjälp till istället för att sitta och missbruka droger. Men det är inte så lätt med hans betyg som nu har försvunnit då han inte har gått till skolan på en längre tid.

Ett år senare kämpar Roger i skolan och lyckades precis få betygen för att komma in på polishögskolan. Det var inget han egentligen hade tänkt sig men han vet hur jobbigt det är att någon nära går bort i kriminalitet och han vill inte att något annan ska få uppleva det. Så nu tar Roger några djupa andetag och bestämmer sig för att bli en “nörd”. Han vill verkligen lyckas bra och försöka få en tjänst i polisen. Efter han varit i skolan så kommer han hem och pluggar. Han tar såklart lite pauser emellan men han pluggar för det mesta.

Några år senare har Roger fått en tjänst hos polisen i stockholm. Där hans chefer heter Mattias, Sabina och Kevin. Det tar inte lång tid innan han träffar Kevin som han nästan alltid patrullerar med. Kevin är vice-chef och har mycket erfarenhet sedan innan. Dem klickar rätt så bra och han känner att det här kommer gå super.

Roger blir befordrad några gånger och han älskar sitt jobb. Han passar som polis med tanke på att han har en bra värdering sen ett tag tillbaka. Hans dröm är dock att bli chef och kunna få ta det riktiga ansvaret. Hur fränt vore inte det tänker Roger.

Roger blir tillkallad till kontoret där Sabina, Mattias och Kevin står, Roger darrar. Ska han få sparken, han vet inte vad han ska förvänta sig. Men tydligen ska Sabina hoppa av och dem behövde en ny vice-chef. Kevin har tipsat att Roger är en bra kille. Han blir helt chockad och vet inte om han ska gråta eller skratta eller vad som.

Varför ska just du bli whitelistad? För att jag kommer bidra med bra rp och unika scenarion. Jag har en rätt så bra fantasi vilket gör att jag har lätt för att skapa roliga scenarion samt göra folk glada. Jag kommer även att bidra med respekt och framförallt till staffs då dem lägger ner sin egen tid på att göra denna server bättre. Jag kommer även försöka att bli polis då jag vet att det oftast behövs på servrar. Jag kommer även att bidra med glädje till communityt och när man kommer tänka på mig eller min/mina karaktärer så har jag som mål att man direkt ska tänka shit vilken kille.

Då jag har runt 1 270 timmar på FiveM så har jag en väldigt stor erfarenhet av rollspel. Jag har för det mesta spelat på seriösa servrar då jag verkligen gillar att köra med andra spelare som söker seriöst rp. Jag har tidigare spelat på Retronix, Fenix, Solsidan osv. Jag har haft FiveM sedan början av 2018 men har ju tagit pauser lite då och då men jag har utvecklats något enormt och brukar ofta få beröm för min rp.

Då jag som sagt har rätt så många timmar på FiveM så kommer jag bevisa för er att jag passar in på denna server även om jag kanske inte direkt är i den åldern ni söker. Om ni inte tar in mig går ni miste om en mogen kille som har mycket erfarenheter inom rollspel och som brinner för rollspel.

Varför vill du just bli Whitelistad på denna server? För att ja känner att det är dags för mig att hitta en ny server då jag har tagit en paus från FiveM ganska länge på grund av mycket skola men även att jag inte hittat en bra server. Därför när jag kikade runt lite i denna så tyckte jag att den såg bra ut och vill mer än gärna ge den ett försök.

Hur hittade du Multistaden? Jag kollade runt lite i FiveM när jag sökade på "swe" och då hittade jag denna fantastiska server.

Vad har du för mål med ditt rollspel? Mitt mål med rollspel är att få ut roliga och unika scenarion. Jag hade inte kunnat brytt mig mindre ifall jag förlorade scenariot så länge jag och de som var med i scenariot hade roligt så är jag nöjd.

Spelar du på någon annan server för tillfället? Ifall så är fallet, vilken? Nej jag har som sagt tagit en längre paus från FiveM.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka