Nekad eddie23 | Ban överklagan [Swedie]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

eddie23

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199125717685/

Ditt Hex-ID: 1100001457762b5

Vad är din discord tagg? blychert.#0545

Vem var det som bannade dig? Du har blivit avstängd för: OOC ~Swedie

Hur lång tid var din ban? 5 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Du har blivit avstängd för: OOC ingame, tar info från lokal ooc till ditt rp

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att från staffs perspektiv såg det ut som att jag tog information ifrån ooc chatten då Fille som han heter skrev i ooc chatten skrev att det inte går att skriva över bilar förtillfället då det är nån bugg då jag och en kille tänkt byta bil. Så jag frågar den som står närmast mig om han vet något sätt vi kan skriva över bilarna på och då råkade det va Fille vilket gjorde att staff kanske trodde att jag tog info från ooc chatten vilket jag inte gjorde.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och en kille hade precis tänkt byta bilar, men jag var osäker på om den verkligen var fulltrimmad så vi åker från piren direkt upp till AutoExperten där även jag jobbar. När vi sen kollat upp bilen tänker vi skriva över bilarna på varandra men då gick det inte så vi skriver i ooc chatten om nån vet varför det inte går. Då skrev en kille som heter Fille som jobbar på Autoexperten tillsammans med mig att det är nån bugg förtillfället och i med att jag sen innan visste hans namn så frågar jag Fille med en seriös RP som att det vore irl om han kan hjälpa oss skriva över bilen han frågade då vem jag var och då sa jag mitt namn Paul som jag heter på Unive samt att jag inte har på mig auto expert kläderna så det kanske är därför han intre känner igen mig men när jag sa de så kom han ihåg mig men 5 sekunder efter blir jag bannad för ooc.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Enligt mig så gjorde jag inget konstigt som jag inte skulle kunna göra irl. Dock kanske det såg lite konstigt ut från staffs perpektiv då han inte visste att jag jobbar på samma jobb som Fille då jag inte hade på mig mina jobb kläder i med att jag inte var i tjänst utan tänkte bara åka och kolla upp en bil. Jag tycker även att en 5 dagars ban är lite för hårt straff då det kanske hade räckt med en 24 timmars ban eller litet tips/ påminnelse vilket jag gärna tar emot då jag själv tycker att jag har väldigt seriös RP nivå istället för att banna direkt utan att se hela situationen. Det är också på grund av den höga RP nivån på servern som jag spelar på just unive då jag tycker det är den servern med mest RP och som speglar mig bäst. När jag läser under kategorin ooc står det ``Att prata OOC In-Game är strikt förbjudet. Att prata OOC innebär att man använder ord som låter konstiga i RP sammanhang och är direkt kopplade till det som händer utanför karaktären, här på till exempel discorden. Det kan handla om att till exempel säga "Hur söker jag till att bli Medlem?" väl inne på din karaktär´´ vilket jag tycker inte stämmer in på denna situation då jag som sagt visste hans namn sen innan, men jag ber så mycket om ursäkt ifall det uppfattades fel då jag inte vill något annat än serverns bästa.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. En av min senaste ban gick till så att jag skulle precis köpa min första bil då jag var ny till servern. Så jag swischade 235000kr som vi hade bestämt men problemet var att ingen av oss visste hur man skrev över en bil så vi gick och frågade en kille om han visste hur man gör med ord som inte hör till en seriös RP server som denna. I med att jag var så stressad då det var min första bil och inte visste hur allt gick till så tänkte jag inte helt på vad jag sa. Jag har verkligen lärt mig mycket av mina bans då jag verkligen tänkt igenom vad jag gjorde för fel samt läst igenom reglerna om och om igen då jag bara vill förbättra min RP så mycket som möjligt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Hade jag haft på mig Autoexpert kläder på mig hade det underlättat för staff att få en klarare bild av som egentligen hände.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt att vara allmänt mer nogrann när det kommer till RP så att olika situationer inte blir för suddiga för staffs men också utvecklat min RP så att jag kan uppföra mig så realistiskt som möjligt i olika situationer.
Mvh / blychert

Har du läst våra regler? Ja

Nekad skriv max en banöveklagan i veckan annars kommer det leda till konsekvenser. Vet att ditt andra konto heter blychert så skriv inte en till inom en vecka.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka