Inaktuell ebbot | Gäng ansökan [suecia]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

ebbot

Icke Medlem
Meddelanden
35
Reaction score
4
Vad är gängets namn och finns det någon särskild betydelse eller bakgrund till det? Project Nocturne / Ifall ni redan har ett namn till kulten

Vad är ditt discord namn? Leviticus CornWall

Ditt födelsedatum: 17 Februari 2009

Har du spelat i eller lett ett gäng tidigare? I unive har jag varit en del av nästan alla typer av gäng, förutom att vara i ett själva street gäng. Jag har spelat allt från en gammal maffiakaraktär till sedan en ung MC knutte, till en mer vardaglig drogförsäljare och kriminell. Jag har planerat stora, välorganiserade rån tillsammans med gäng och varit med och drivit större scenarion med andra gäng för att ha roliga rp scenarios. Jag har också varit lite involverad i streetkulturen, men inte särskilt djupt. Man kan säga att jag har gjort lite av allt.

Jag har haft lite olika roller inom krim rp som allt från ledning till vanlig medlem, och så har jag testat många olika typer av rp stiller kan man säga från strikta och seriösa karaktärer till mer lättsamma och rolig kriminell. Nu är jag sugen på att ta det i en ny riktning och rp en skrämmande mörk, seriös kultledare.

Vilka spelare kommer vara med dig i starten?
Beskriv gärna deras roller eller styrkor till gänget.
Min plan just nu är att jag och min vän Snake ska få kulten godkänd, så att vi kan gå vidare till nästa steg.
I del 2 kommer vi aktivt att söka efter begåvade rollspelare som har djup i sitt rollspel och som vill testa något nytt och unikt på servern. Vi kommer noggrant välja ut personer baserat på deras engagemang och seriositet, och bjuda in dem som uppvisar en rimlig och seriös nivå av rollspel och också ge folk chansen som vi inte har stött på att vara med i kulten alla förtjänar en chans.
Målet är att bygga en stark grupp på minst 18 engagerade rollspelare som verkligen brinner för kultens vision och spelar med djup rp nivå. På så sätt kan vi skapa en levande och dynamisk kult där varje medlem bidrar till berättelsen av vår lilla kult.

Beskriv ert gängs bakgrund eller historia! Bakgrundsberättelse.
Project Nocturne föddes ur smärta.
Staden glömde oss. Den hånade oss. Den skadade oss.
Men vi reste oss i mörkret. Vi är de som världen vände ryggen.
Vi är de som världen borde frukta.
Noctarch, kultens ledare, blev en gång dödad av kriminella rivaler och lämnad att förblöda i kloakerna. Men mörkret hittade honom. Mörkret räddade honom.
Men allt har ett pris.
Varje söndag kräver mörkret blod.
Och det blodet ska inte komma från polisen nej, vårt hat riktas inte mot lagen, utan mot andra kriminella gäng. De som låtsas vara mäktiga i staden.
Nocturne vill inte bara överleva. Vi vill att hela staden ska slukas av mörker.
Inget mer ljus.
Inga fler lögner.
Bara död, och stillhet.

Är alla som ska vara med och starta upp kriminella? Om inte vilka är inte det? Ja men inte grovt kriminela.

Vilken inriktning kommer du och ditt gäng att satsa på och vad gör er inriktning intressant för servern? Min inriktning är enkel: jag är inte intresserad av onödiga turf wars eller konflikter om vem som får sälja eller vad det håller på med. Det är inte det jag brinner för. Mitt fokus ligger istället på att skapa unika, djupgående scenarion där tron, lojaliteten och mysteriet kring kulten står i centrum. Jag vill inte bara se små rån eller folk som rånar varandra hela tiden jag vill bygga något större och mer meningsfullt. Så man kan säga Kult

Vilka egenskaper har du som ledare över gänget? Mina erfarenheter och egenskaper inom krim rp bygger på som rådgivare till ett gäng, där jag bland annat hjälpte till att avgöra när konflikter skulle starta och hur vi skulle agera i olika situationer. Jag har också varit ledning i det tidigare Hellraiser och fungerat som sekreterare där. Dessutom har jag varit chef på flera jobb, vilket har gett mig erfarenhet av att hantera människor och ta ansvar.
Som ledare är jag tydlig och strikt misstag måste tas på allvar, och man får stå för konsekvenserna, oavsett om det drabbar dig själv eller någon annan. Jag är en engagerad person som uppskattar unikt och välgenomtänkt rp, vilket också syns i mina medelklipp. Jag är mentalt stark och mogen, accepterar människor för dem de är, och tar alltid välgrundade beslut istället för att agera impulsivt.

Vad är din vision med gänget? Iden och min vision för kulten
Nocturne är inte ett vanligt gäng. Det är en kult, en sekt, ett system av tro, ritualer och lojalitet. Ingen blir medlem genom pengar eller makt du måste känna någon i kulten, eller bli inbjuden direkt av ledaren, Noctarch (namnet av bossen)
Kulten medlemmarna bär inte på namn. Istället får varje medlem en roll du är bara en pusselbit i en större vision. Namn är för de som lever i ljuset. Vi hör hemma i mörkret.
Vi lyssnar till Bossen men vi tjänar Mörkret. Vi strävar efter större scenarion och mäktigare dåd, för att skapa en djupare, mer levande och oförglömlig rp för att alla ska ha så roligt som möjligt.

Min vision för kulten är enkel: alla i staden känner till oss, men ingen vågar lägga sig i våra affärer. Endast de som förlorat allt de som inte längre har något kvar i livet söker sig till Project Nocturne. Och där finner de mening i mörkret

Det jag vill uppnå med kulten är att skapa intressanta och unika rp scenarios något som ger staden liv och gör Unive Servern ännu mer unikt än det varit tidigare. Project Nocturne är inte bara en kult, det ska vara en familj av hög rp individer.
Och här är rang ordning:
Följare
Du är ny. Du ser, du lyssnar, du väntar. Mörkret observerar dig.
Troende
Du har blivit accepterad. Du delar nu vår tro och får ta del av våra ritualer.
Orakel
Du leder andra. Du känner vår historia, våra mål. Du viskar direkt till mörkret.
Noctarch (Ledaren)
Den återuppståndne. Han som blev förrådd av människan men räddad av natten. Noctarch bär mörkret inom sig och kräver blod för att hålla det nöjt.
Och om någon tycker att något låter fel, oklart eller borde ändras så är det inga problem. Jag är alltid öppen för feedback och ideer om att ändra kulten så det passar Unive.

På vilket sätt kommer ni att kunna bidra med en positiv rp för servern? Jag tänker mig en mystisk kult som håller sig i skuggorna, men som ibland visar sig för att skapa spänning och djup i servern. Det tror jag kan göra servern mer unik. Många av de kriminella gängen som tidigare fokuserade på större och mer komplexa scenarion har börjat dra ner på det eller också stängt ner, och där tror jag att min kult kan fylla ett viktigt tomrum med ett djupt och engagerande rp. Inte bara stå och vänta i bilar till att några minuter senare vakna upp på sjukhus, utan att verkligen ha djupare rp och istället fokusera på mer bättre rp och leva och andas sin tro och lojalitet till kulten.

Har du läst igenom Gäng reglerna?
Finns det några regler ni tycker är extra viktiga att följa?
Ja

godkänd du har nu rollen väntar gäng-interjuv, mer info kommer i pm!

Tillbaka