Vidare till intervju eagrinder01BOSS | Medlem ansökning

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

eagrinder01BOSS

Icke Medlem
Meddelanden
30
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Elias

Vad är ditt discord namn? eagrinder#2271

Vad är ditt födelsedatum? 7 December 2009

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Spetim Larsson

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Rolig, ödmjuk, entusiastisk

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Spetim Larsson växte upp i en helt normal familj som bestod av hans mamma, pappa och bror Gabriel. Spetim växte upp i en lägenhet i rosengård, en farlig del av malmö. När han var 15 år så började han med boxning för att lära sig att försvara sig mot farorna i rosengård, en sport som skulle bli en stor del av hans liv i framtiden. När han var 16 år så tog han an sig 2 killar som försökte råna han med knivar, dem båda skickades till sjukhuset. Nu är han vuxen och är 23 år och jobbar på en livsaffär. Spetims framtidsplaner är för nu att skapa ett liv där han inte är beroende på pengar hela tiden. Han vill köpa ett nytt hus och även försöka anställas på ett ställa där man får bättre lön efter han har fått ett medlemskap i den nya staden Unive. Spetim längtar även efter att lära känna nya vänner i Unive, då han längtar att få roliga minnen som ska minnas.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med en realistisk och proffesionell RP, då jag har spelat Five M över 3 år av mitt liv. Jag vet hur man uppför sig i scenarion och hur man skapar ett roligt men även seriöst scenario. Jag kan skapa en bra miljö för att roleplaya för mig själv men även för dem runt om mig som också roleplayar. Jag har läst alla regler så jag vet vad som är fel och rätt. Jag vet även hur man gör ett scenario intressant utan att bryta mot reglerna.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det betyder att maninte ska vara självisk och inte bara bry sig om att utveckla sin egna karaktärs framgånger utan istället kunna driva berättelsen framått genom att ge den andra personen / personerna ( motpartens) en chans att glänsa på ett sätt. Detta gör så att RP:et blir realistiskare och roligare för alla i scenariot. Man ska alltså spela för att motpartens ska få fördelarna och inte för att göra så att man alltid själv får fördelarna.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? I mitt första år spelade jag Five m och bröt två gångar mot Fail RP på en amerikansk server. Jag hade inte läst reglerna och förstod inte att man skulle vara rädd för sitt liv istället för att försvara sig själv, så alltså när ett par killar rånade mig så började jag slå dem istället för att ge dom alla mina värdesaker, vilket är totalt orealistiskt och bryter mot reglerna. Nu har jag lärt mig att läsa alla regler på varenda server jag spela för att inte förstöra andra RPs upplevelse bara för att jag är för lat.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Copbait kan jag börja med, det är när man försöker få en uppmärksamhet från en polis bara för att ha roligt själv, alltså att t.ex. gör enhjulingar på en motorcykel och åka runt en polisbil bara för att få polisens uppmärksamhet för sig själv vilket förstör RP:n. Sedan har vi RDM vilket betyder Random death match, att man inte ska döda någon utan anledning, att man t.ex. slår sönder någon till döds utan ha någon anledning att göra det, detta förstör RP:n och förstör även för dem som blir dödad. Sedan har vi Powergaming när man loggar ut ur ett scenario bara för att undvika konskvenser, t.ex. man loggar ut ur spelet när man blir jaga d av polisen för attt undvika att få hamna i fängelse.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej!

Vidare till muntlig intervju
Du har nu gått vidare till den muntliga intervjun.
Observera att du har 48 timmar på dig att genomföra intervjun, annars avslås din ansökan automatiskt.
Lycka till!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Tillbaka