Inaktuell E27 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

E27

Medlem
Meddelanden
166
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Mohamed

Ditt discordnamn: abbe3322 & E27

Ange ditt födelsedatum 29 Oktober 2009

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff på Unive Roleplay eftersom jag tycker om att rollspela och att hjälpa andra spelare att ha kul och skapa bra RP-scenarion. Jag är aktiv på servern 6-7 timmar varje dag och ännu mer på helger (Kan vara extra aktiv nu när sommarlovet kommit). Som tidigare SV har jag lärt mig reglerna och hur servern fungerar, och jag vill ta nästa steg för att fortsätta utveckla och bidra till servern. Mitt mål är att göra RP-en bättre för alla och locka fler spelare till Unive. Om jag blir staff vill jag fokusera på att hjälpa nya spelare att förstå reglerna istället för att bara kicka eller banna dem direkt. Jag tycker att det är viktigt att prata med dem, förklara vad de gör fel och visa hur de kan göra rätt istället. Jag har redan hjälpt flera nya spelare genom att förklara regler, visa hur man ansöker till vissa saker och hjälpa dem att hitta rätt. Jag känner också att jag vill lägga mer tid på staff-arbete än på att RP:a långa sessioner, även om jag fortfarande kommer att RP:a. Jag vill verkligen göra mitt bästa för att hjälpa så många som möjligt och se till att servern blir en ännu bättre plats för alla spelare. Jag har även inget att göra under lovet så kommer kunna vara skit aktiv

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Servern fungerar bra, men vissa saker kan förbättras. Jag ser ofta problem som fear RP, copbaiting, powergaming och lallare. Till exempel kör personer fram och tillbaka under trafikstopp för att provocera jakt, och när det får sin jakt så lallar de eller ignorerar skador, vilket förstör scenariot.
Lallare är ett dagligt problem där grupper beter sig oseriöst och stör seriösa spelare. Det skapar en dålig RP-miljö och drar ner upplevelsen för alla.
Krim-RP är också ensidigt, med fokus på skjutningar istället för varierade och sociala scenarion. Jag tror att servern skulle gynnas av mer balanserade och roliga RP-scenarion för alla.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att stoppa copbait börjar jag alltid med en muntlig varning. Om det inte hjälper, eller om det är riktigt grovt och förstör för flera spelare, så ger jag en kick eller en ban. Men om det bara påverkar mig brukar jag försöka vara lite snällare och förklara för personen vad de gjort fel istället för att direkt banna. Vi kan också lösa problemet snabbare genom att hålla bättre koll på poliser under RP.
Fear RP är ett stort problem, särskilt för poliser. Det händer ofta att folk ignorerar hot från vapen eller varningsskott och beter sig orealistiskt. För att lösa det kan man ge en varning eller, om det är grovt, en ban direkt. Det visar att det inte är okej och får folk att tänka efter.
Med Krim-RP vill jag försöka få bort de som bara är ute efter att skjuta. Jag skulle jobba nära krim-ansvariga för att se till att personer som aldrig försöker göra bra RP förlorar sina krim-roller. Som kriminell ska man kunna skapa roliga sociala scenarion, inte bara skjuta hela tiden.
Samarbete med staff är också viktigt. Vi kan till exempel hålla koll på olika personer tillsammans, så en staff följer en och jag en annan. Om vi kommunicerar mer och lär känna varandra bättre blir det lättare att jobba ihop och fixa problem snabbare, så att RP blir roligare för alla.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man ska alltid hålla en professionell ton emot alla det innebär: Inte bemöta folk med arg eller icke respekt full ton. Man ska lyssna på alla under ett ärende. Inte favorisera vänner över andra i ett ärende. Inte lalla i support och behandla alla på ett rättvist sätt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Det löser jag speciellt när det är sommarlov nu och inget att göra så kommer ha mycket tid för unive. kan lägg minst 7 timmar om dagen på staff. Det kommer vara på dagen och kvällen.

Hur länge har du spelat på Unive? Över 1 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har varit staff innan på andra servrar med liknade kommandon.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Kriminell, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Event kan inte så mycket om det

Senast ändrad:
+rep kompetent och mycket erfarenhet då han var staff innan samt under sommaren

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka