Duping Wipe - 07/09-20 [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Dahlberg

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
6
Som det flesta är medvetna om, har ledningen begått en character wipe på ett flertal individer på servern, och dessa utvalda individer är de med pengar, som har investerat i denna servern, och lagt ner ofantligt mycket timmar för att komma till den position de var i.

Anledningen bakom denna wipe, från ledningens sida, var för att det var suspekta för att ha begått ett regelbrott, alltså dupning, och därav har det fått deras karaktärer raderade. Grejen med detta är att ledningen raderar karaktärer höger och vänster, på grund av att de TROR att någon har dupat. Det har ej konkreta bevis som pekar mot duping, men ändåså har du fått din karaktär raderad.

Exempel
Slänger fram några exempel här, från individer som jag spenderat X antal timmar med, som jag personligen känner, och individer jag vet aldrig har dupat.
Jag - Sedan igårkväll låg jag på 16 miljoner, och har klipp på varenda "stor affär" jag gjort som involverar en hel del pengar. Aldrig varit avstängd.
Anarki - Även han har klipp på hans stora affärer, och har inte han klipp på det har jag det, då jag har själv varit involverad på nästintill alla stora affärer han gjort. Aldrig varit avstängd.
Erik - En spelare på 5 månader, som var eran Biträdande Rikspolischef. Han låg på ~ 20 miljoner, och har varit lojal mot poliskåren under den tid han har spelat på servern. Aldrig varit avstängd.

Listan fortsätter.

Varför ni gjort fel
Alla på servern har rätt till en åsikt, och det individer som sitter i ledningen skall kunna ta kritik, och inte bara förbättra servern, men även de själva från de kritik de får. Att radera någons karaktär efter alla de timmar de lagt ner, alla de nätter de stannat uppe, är helt otroligt. Inte en enda individ har fått något PM om att deras karaktär kommer bli raderad, och en hel del individer har blivit Permanent Avstängda / Blacklistade för att Ledningen ej gillar de kritik de fick.
https://www.multipvp.se/forums/ban-Överklagande.55/
Som man kan se från de antal nya ban-överklagelser som har blivit publicerade inom de senaste 2 timmarna, är jag inte den enda som har fått antingen sin karaktär raderad, eller som har blivit avstängd.

Som jag även nämnde i början utav denna tråd, så TROR Ledningen att de spelare som antingen blivit Avstängda / Fått deras karaktärer wipade, att det har dupat för att åstadkomma den nivån utav pengar de har uppnått. Det tar dedikation, som många utav oss har. Vi alla har varit dedikerade till servern under en stor period, men förstår ej beslutet bakom denna handlingen.

Personligen, så blev jag avstängd från discorden när jag försökte framföra en diskussion som handlade om min personliga åsikt. Oavsett hur välformulerad samt respektfull diskussion med Ledningen / Philip som jag försökte ha, blev jag avstängd. Därav att jag försöker tilltala dig med respekt, men om du ej kan ge den samma nivån utav respekt tillbaka, vet jag ej hur du förväntar dig att kunna uppehålla den fantastiska communityn som du skapat.

+rep, helt sjukt att man blir bannad utan nån anledning bara för att staffs misstänker saker. Sedan blir man bannad från discorden när man ifrågasätter sin ban. Helt oprofessionellt om ni frågar mig.

+ rep bra skrivit och håller med dig till en viss del, sen är det dock dem som tar dessa besluten och det bestämmer Philip320
Bara för att han äger en server blir inte hans åsikter automatiskt de "rätta" åsikterna

Det som är är det att dom pengarna som ni kriminella fått ganska är dupade

Onödigt att bumpa upp en ytterst död tråd, hann inte se detta när det var aktuellt men jag står fast vid mitt beslut. Åtgärderna som gjordes då var väldigt nödvändiga och än idag är vi glad att vi har en ekonomi där 10 spelare inte går runt med 200 miljoner som till 100% var dupade och då var det nödvändigt att ha med några besvikna gnällråttor som blivit av med sina pengar och endast spelar för dem.
Låser och arkiverar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka