Nekad DreeDree | Ban Överklagan [Yro]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

DreeDree

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199084760464/

Ditt Hex-ID: 110000143066d90

Vad är din discord tagg? bakis7013

Vem var det som bannade dig? Roziii

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? ag förstår att jag blev bannad från servern på grund av det rasistiska språk jag använde. Jag inser nu att mitt beteende var oacceptabelt och störande för gemenskapen. Jag tror att staffen valde att banna mig för att upprätthålla en positiv och respektfull spelupplevelse för alla, och mitt tidigare beteende bröt mot serverns regler och normer.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag vill vara fullständigt ärlig och transparent om händelsen som ledde till min bannning. Det var en situation inom spelet på servern där min karaktär blev attackerad av en annan spelares karaktär. Jag befann mig i en desperat situation där min karaktär var nära att dö, och jag var frustrerad och upprörd över det som hände. I mitt missnöje och frustration, uttryckte jag mig på ett sätt som är fullständigt oacceptabelt och rasistiskt genom att använda ordet 'svarting'. Jag förstår nu att detta är en fullständigt oacceptabelt sätt att reagera, och det är inget jag på något sätt försvarar eller rättfärdigar. Det var helt enkelt fel av mig, och jag ångrar det djupt. Min intention var aldrig att skada någon eller skapa obehag för andra spelare på servern. Jag var överväldigad av spelets situation och agerade impulsmässigt, och jag inser nu att jag bröt mot serverns regler och normer om att upprätthålla en positiv och respektfull spelupplevelse för alla. Jag är beredd att ta fullt ansvar för mitt beteende och bevisa att jag har lärt mig av detta misstag. Jag är övertygad om att jag kan bidra positivt till serverns gemenskap om jag får en andra chans.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag vill vara tydlig med att jag fullständigt inser att mitt tidigare beteende var oacceptabelt och rasistiskt, och jag ångrar det djupt. Det var jag som begick felet genom att använda rasistiskt språk, och jag tar fullt ansvar för mina handlingar vid den tiden.

Samtidigt vill jag poängtera att jag tror att min bannning var en överreaktion på grund av att jag bröt mot serverns regler. Jag förstår att användning av rasistiskt språk är en allvarlig överträdelse och inte tolereras på de flesta servrar, inklusive den jag blev bannad från. Jag är dock fast övertygad om att jag har lärt mig av mitt misstag och att jag kan förändras.

Jag skulle vilja be om en möjlighet att visa mitt åtagande att uppföra mig respektfullt och ansvarigt om jag får en andra chans. Jag tror att en tidsbegränsad avstängning eller en alternativ påföljd skulle vara mer rättvis än en permanent bannning, och jag är villig att arbeta för att återvinna förtroendet hos serverns gemenskap."

Genom att vara ärlig om ditt felaktiga beteende och samtidigt förklara varför du anser att bannningen kanske var en överreaktion, kan du försöka övertyga serverpersonalen att ompröva ditt fall. Det är upp till dem att avgöra om de ska ta bannöverklagan i beaktande.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad några gånger tidigare, men tyvärr så minns jag inte vad det berodde på då det var extremt länge sedan.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag har reflekterat över händelsen som ledde till min bannn och inser att det fanns flera saker jag kunde ha gjort annorlunda. För det första, jag kunde ha hanterat den stressiga situationen i spelet på ett mer moget och respektfullt sätt. Istället för att använda rasistiskt språk i frustration kunde jag ha uttryckt mina känslor på ett icke-kränkande sätt eller helt enkelt stängt av spelet för en stund för att lugna ner mig.

Jag kunde också ha försäkrat mig om att jag var medveten om serverns regler och normer för att undvika att bryta mot dem. Att vara mer medveten om och respektera dessa regler skulle ha bidragit till att skapa en mer positiv och respektfull spelupplevelse för alla.

Denna situation har gett mig en läxa i att agera mer ansvarigt och respektfullt inom spelgemenskaper, och jag är fast besluten att använda den här erfarenheten som en möjlighet till personlig tillväxt och förändring.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Självklart, jag har verkligen lärt mig en värdefull läxa efter min bannning. Det har fått mig att reflektera över mitt tidigare beteende och insikten om att det inte bara var olämpligt, utan även skadligt för andra spelare. Jag har sedan dess aktivt arbetat på att förbättra mitt beteende och att vara mer medveten om att sprida positivitet och respekt inom spelgemenskaper. Jag inser nu att det är viktigt att vara en ansvarsfull och respektfull medlem i en community, och jag är övertygad om att jag kan bidra positivt till servern om jag får en andra chans.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yess Siir.

Vill meddela att jag tog hjälp av AI med skrivandet, detta beror på att jag har grad 2 dyslexi och skulle aldrig kunna skriva en så här lång text, men allt som står här menar jag.

Hej, Jag ser mer att du gör din banöverklagan själv en att använda dig av AI, Jag har med dyslexi och en grov en. Men du får göra en banöverklagan på egen hand. Inget du ska använda ett program till. Då vet jag inte om du menar det som skrivs eller inte. Du får göra en egen banöverklagan sedan där ifrån får vi se om du var ledsen för det misstag du har gjort. Du får göra en banöverklagan så fort du vill igen men vill som sagt det är du som gör den och inte ett program.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka