Accepterad Dralle | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Dralle

Aktiv Medlem
Meddelanden
304
Reaction score
25
Vad är ditt namn i verkligheten? Alvin

Vad heter du på discord? Dralle#9558

Ange ditt födelsedatum 27 April 2005

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Måndag 17-23:00
Tisdag 12- 23:00
Onsdag 17:00-23:00
Torsdag 16:00-23:00
Fredag 13:00-03:00
Lördag 13:00-03:00
Söndag 13:00-00:00

Vad är det som får dig att söka till Trainee? Jag vill bli trainee eftersom jag tycker att det ser väldigt roligt och har trivts som trainee/staff yrken i andra spel. Jag älskar att prata med människor/lära känna människor. Jag är nu medlemskap ansvarig vilket jag älskar. och Jag vill då uppgradera till att bli trainee också. Jag är ju servervakt och har uppmärkt hur kul det är och hur viktig staff jobben är. Och då ha en större uppgift inom fivem servern. Jag har nu fått folk som frågar mig under intervjuerna och pm om hur saker fungerar inom servern och har där kunnat hjälpa de genom att förklara hur saker o ting fungerar. Jag vill som sagt guida folk om hur saker fungerar och hur de kan göra RP:n bättre än vad den är. Jag vill samt hjälpa nya medlemmar bättra deras RP nivå. Kommer verkligen visa att jag vill serverns bästa genom att vara trevlig mot alla och bemöta alla med respekt oavsett bakgrund eller ålder. Jag kommer förbättra RP:n genom att alltid va trevlig i ärenden, i pm och inom spelet för att medlemmarna ska känna sig bemötta på ett bra sätt och hålla en god ton. Jag är extremt bra på att hålla goda toner då jag sällan blir arg. Som jag sa tidigare så gillar jag straffarbete men jag gillar också att se folks utveckling. Genom att t.ex. prata med en bra ton och va trevlig under ett ärende kan göra så att nya medlemmar som brutit mot en regel, kan förbättra sin rp genom att lära sig förstå sina misstag.

En annan stor anledning till varför jag vill ansöka till trainee är för att oavsett varningarna krim ansvariga gett så pågår fortfarande väldigt många skottlossningar av dåliga anledning med 0 social RP. Jag skulle vilja åtgärda detta genom att specca scenarion och därefter bedöma scenariot. Jag vill ha extra koll på krim RP:n då det blir lätt felaktigt av de kriminella. Dock vill jag ha koll så att alla medlemmar sköter sig och förbättrar kvaliteten på RP:n.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag skulle specca alla skottlossningar då oavsett krim ansvarigas varningar så har skottlossningarna pågått utan 0 social RP. Jag skulle också specca alla o se till så alla får en trevlig upplevelse från både kriminellas håll och andra medlemmars. Jag skulle se till så alla har roligt och se till så att alla sköter sig. Framförallt inte lallar. Ifall jag hade ett ärende i support med 2 olika personer, så hade jag sätt till så de inte bara sitter o skriker på varandra. Jag hade sätt till så att båda får säga sitt. Eftersom jag är medlemskapsansvarig så händer det lätt att många nya medlemmar frågar mig allt möjligt. Ifall jag märker att en ny medlem eller medlem gjort något fel, så skulle jag se till så att de förstår sitt misstag och lär säg av misstaget. samt att de byggs upp av mina ord/handlingar och därefter blir bättre rpare. Jag tycker att ge någon ban ska vara sista utvägen (Beroende på regel brott) Jag skulle vilja förklara tydligt vad de gjort för fel, jag skulle lära de förbättra sitt RP:ande. Såklart så vill jag ju försöka bli mod i framtiden. Ifall jag skulle bli mod så skulle jag villa jobba inom något som passar mig. Jag är ju medlemskaps ansvarig och det passar mig. Så skulle nog vilja jobba med att ta hand om medlemskapsansvariga. Jag skulle också vilja ta hand om allt möjligt. Jag går med på mycket. Det är ju inte upp till mig vilket ansvar jag skulle ansvara för, det är ni som bedömer vart jag skulle passa någonstans.

Hur länge har du spelat på Unive? Har bara spelat sen 1 september, men har dock runt 1000 timmar i andra RP spel där jag varit staff o allt möjligt.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har tidigare erfarenheter inom yrket inte i fivem förutom att jag är servervakt, Där lärde jag mig många kommandon.
Men jag har varit högt uppsatt Staff i gmod DarkRP server som har hög rp nivå. Servern hade runt 40.000 medlemmar vilket gjorde att jag fick jobba mer effektivt än om det hade varit färre. Där har jag lärt mig det mesta av Staff yrket generellt. Där lärde jag mig generella RP regler, hur man pratar med medlemmar i ett ärende och hur man ska bemöta någon. Jag är ju medlemskaps ansvarig vilket betyder att jag är väldigt bra på att prata med människor. Jag är också väldigt bra på att hjälpa folk med frågor angående servern då de flesta frågar mig server relaterade saker. Jag har varit Staff samt ägt RP servar från olika spel. Jag har nog tillbringat 1000 timmar som Staff inom RP servers. Har dock inte varit Staff på fivem.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Några av de jag lärt mig av vänner och av att kolla på staffs som streamar. (Har nördat kommandon) + är servervakt!
/sqlban (id) (längd på ban) (anledning) Denna bannar någon med den tiden du skrivit och anledningen.
/sqlunban (hex-id) Du tar bort personens ban
/sqlbanoffline (hex-id) (längd på ban) (anledning) denna används när du bannar någon som gått offline elr brytit mot regeln combatlogging
/svban (id) Bannar en person i max 60 min
/sqlbanhistory Här kan du se folks ban historik
/noclip Sätter dig i no-clip mode, vilket betyder att du är osynlig och kan flyga.
/revive (id) Detta revivar någon från döden
/dv (radius) Detta tar bort bilar
/togglename Visar allas namn på håll
/toggleid Visar allas ID på håll
/spec (id) detta gör så du kan specca en person samt se deras inventory
/bring (id) Detta teleporterar den personen till dig
/freeze (id) Detta gör så att spelaren inte kan röra sig
/unfreeze (id) detta gör så att spelaren kan röra sig igen
/skin (id) Ger personen tillgång så att den kan ändra sitt uteseende/kläder
/tpm Du teleporterar dig själv till din marker på mappen
/who (id) Här ser du om en spelare är , t.ex Kriminell, Medlem,
/setjob (id) (jobb) (rang) detta ger personen ett jobb elr rang du angett
/sv Servervakt chatt
/sc Support chatt
/announce Här skriver du så att hela servern kan se. endast viktiga meddelanden.
/ooc Här skriver du i ooc chatten förutom att hela servern kan se det
/goto (id) Detta teleporterar dig till den spelare som du har skrivit
/clearinventory (id) Du rensar personens inventory
/clearall Du rensar chatten för alla på hela servern
/givemoney (id) (summa pengar) Detta ger personen du skrivit antalet pengar du skrivit
/giveweapon (id) Du ger någon ett vapen
/giveitem (id) Du ger någon ett föremål

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Är aktiv på discord minst 12 timmar om dagen :)

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka