Accepterad Drakeblit | Ban överklagan [Flame]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Drakeblit

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/G2A-PappaBanjo/

Ditt Hex-ID: 1100001044b1b2f (hoppas det är rätt)

Vad är din discord tagg? Ganim#8687

Vem var det som bannade dig? Seth

Hur lång tid var din ban? 3 dagar lång.

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? PowerGaming

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? innan jag frågade Seth på discord, hade jag verkligen ingen aning om varför jag blev bannad.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag åkte i min RS7:a ner till guldvasket med min bil, min tanke var att vaska lite guld men i och med att det var så många andra redan där så åkte jag tillbaka upp till vägen. 2 minuter senare blev jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. jag förstår delvis Seths anledning till min ban (Jag gick in i supporten i och med att jag verkligen hade 0 koll på anledningen till varför jag blev bannad. Det framgår ingenstans att detta är något man inte bör göra med sin bil, förutom KANSKE sunt förnuft. Men det är verkligen öppet för tolkning) Han tycker att "Bilen är alldeles för låg och det hade du aldrig gjort i riktiga livet". Jag kan förstå att han kan tycka det, i min åsikt så är bilen inte alls för låg för att kunna köra offroad och det är absolut något jag skulle kunna göra i verkligheten och även något jag har gjort, inte med en RS7a men annan sportbil lik RS7an. Dessutom, har jag även redan tänkt på att RS7 är en av de "lägre" bilar och av den anledningen gjort ett medvetet val att uppgradera hela min bil FÖRUTOM stöddämpare , just för att kunna köra bilen på offroad för att det är mycket roligare.

Dessutom är powergaming inte rätt val av ban i min åsikt.

"§ 1.8 POWERGAMING
POWERGAMING innebär dels att man använder sig av omänskliga krafter som att till exempel att framföra ett fordon trots att man precis krockat. Att endast spela för makt och pengar och att endast uppnå enskilda mål i sitt rollspelande räknas också som POWERGAMING."

I min förståelse för vad Seth menade så är det Sunt Förnuft, om något.
§ 1.9 SUNT FÖRNUFT
SUNT FÖRNUFT är en bred regel som ska och är utgångspunkten för hela rollspelandet man bör ha när man spelar på servern. Det handlar om att man ej bör göra oförväntade saker som man ej skulle göra i verkligheten. Andra beskrivningar kan vara logiskt tänkande.

här kommer det lite bilder från en RS7a, i och med att vi ändå talar om detta scenario från ett verklighetsperspektiv.
https://i0.wp.com/blog.modbargains.com/wp-content/uploads/2014/10/IMG_1470.jpg?w=1000&ssl=1
Men även lite videoklipp.
4:23
0:16
Hela

Som vi kan se är det fullt möjligt att köra denna bil offroad. Dessutom ansåg jag, att i min bil, och på det sätt jag körde offroad var det inte alls något farlig och vid frågan av videoklipp så det skulle kunna diskuteras, fanns det tyvärr inget.

Denna hemsidan(https://www.whichcar.com.au/gear/wheels-tyres/4x4-off-road-wheel-buyers-guide) påstår att för 4x4 att “However, 16- and 17-inch are the most common off-road sizes due to being able to maximise the sidewall of the tyre to absorb impact and shock" och genom att kolla på denna hemsidan (https://www.sizemytires.com/vehicle/2014/audi/rs7) påstår dem att Audi Rs7, 2014 (vilket är den exakta bilen jag har i multistaden) så är hjulen för en performance 21inch. en vanlig, icke performance, 20. Det är mycket större däck och efter att kolla på videoklippen kan vi se att den klarar mycket väl av att köra off-road med just den Rs7an.

Och att vara en person som jag i multistaden, som har flera bilar, gillar att köra lite snabbare på ställen där ingen kan komma till någon skada, så är jag helt okej ifall bilen till och med gick sönder och jag får betala reperationer. Jag har en dyr bil för en anledning, jag vill av den anledningen också använda den fullt ut.

Hur många tidigare avstängningar har du? 1

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Kommer inte ihåg personen namn, men jag hade blivit rånad en gång tidigare och personen bad mig att sitta i hans bil. Denna personen körde mig igenom staden och ett MC-gäng hade blockerat vägen. Personen som rånat mig körde på dem och försökte köra iväg, vänder sig om och kör på dem igen. Alltså bröt han mot reglen VDM. Personen som rapporterade trodde att jag var med i bilen, vilket jag inte var. Detta resulterade i en snabb unban. Jag har lärt mig innebörden av att spela in medan jag spelar spelet. Det är verkligen super bra till att bevisa något.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag förstår, som sagt verkligen seths poäng från hans perspektiv. men jag delar inte samma åsikt. Jag antyder, att det är en okej lämplig bil att köra off-road. Jag är medveten att bilen kan gå sönder, men det är priser jag absolut kan tänka mig stå för och betalar gladligen till Mekonomen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? jag hade ett viss hum om att detta kan vara ett problem, mitt fel är självklart att jag borde kanske ha frågat någon i supporten om detta. Åtminstone gjorde jag så att jag valde att INTE sänka min bil (ifall det vore fallet) för då hade det varit absolut orimligt att köra den någon annan stans än stads vägar och på racebannor.

Om jag blir unbannad kommer jag absolut inte köra min RS7 offroad, iså fall får jag köra någon bil som är absolut menad för det. Om jag har några funderingar över huvud taget, självklart ta det med supporten. Dom finns ju där för en anledning.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka