Ej Antagen dr.duck | Chef-jobb ansökan [Polismyndigheten]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

dr.duck

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
69
Reaction score
9
Vilken chefs-position ansöker du till? Polismyndigheten

Vad heter du i verkligheten? Max

Vad är ditt användarnamn på discord? dr.duck.1

Ange ditt födelsedatum: 28 Juli 2008

När fick du medlemskap på Unive? Jag är osäker på förra gången men har spelat på unive sen slutet av 2021. Sen igen 2023. Senaste gången var 2024-09-25 igen. Men har varit i unive sen 2021.

Hur rollspelar du på servern? Laglig

Berätta om du har några tidigare erfarenheter som kan hjälpa dig som chef Jag har varit chef på flertal jobb. Marja lisa, vanilla men det jobbet som liknar och spelar mest roll för polisen är sjukvården. Jag har varit chef på sjukvården under en längre period. Jag har byggt upp olika strukturer och fick väldigt bra aktivitet ett tag där. Jag har även varit polis under en lång period. Sammanlagd tid ligger runt 3 år på polisen, under den tiden har jag varit ledning flertal gånger som jag även är nu. Jag har varit EC över de flesta enheterna och jobbat aktivit länge. Min erfarenhet inom polisen gör så att jag skulle kunna leda polisen bra, jag är bra på att iniativ och har god ledarskapsförmåga. Gällande SJV chef hjälper mig nu också genom att leda och göra förändringar och faktiskt bygga på det nuvarande men även utveckla eller förändra. Så jag har stor erfarenhet på RP samma som jag har erfarenhet att leda, utveckla, förändra och stadigt fortsätta polisen. Jag pluggar även juridik IRL och intresserad av hur sådant fungerar IRL. Så jag har kunskaper inom juridik. Simpelt sagt har jag en stor bredd på olika typer erfarenheter och till stor del är det polis och sjv chef. Jag har erfarenhet inom det mesta på polisen.

Vad är dina framtida planer kring detta jobbet? Jag har flera planer. Men några förslag är att jobba med att fixa ledningen. Jag sitter i ledningen just nu och jag ser några brister som man skulle kunna förbättra. Det första är aktivitet, det skulle behövas mer aktiviet från ledningen. En annan sak är att det blir bättre samarbete mellan ledning och resterande poliser. Just nu är det en "vi och dem" situation rätt ofta. Ledningen väljer att hålla sig för sig och resten till sig. Jag åker alltid med olika, jag åker lite mer med vissa men jag försöker åka med alla. Jag vill ha det enat i polisen och inte att folk ska vara för sig själv. En anna sak jag vill tillföra är ett system jag hade inom sjv, ledningen hade då olika uppgifter, antingen gällande olika enheter, DC eller bara saker IG. Just nu så har vissa i ledningen ingen riktig uppgift och det vill jag fixa. En stor motivation inom ledningen är att ha områden att förbättra som inte finns klart nu vad alla kan göra. Jag vill även försöka läka samarbetet med krim, just nu så blir det att krim inte vill rpa med polisen för att vissa är "vapenkåta" eller allmänt jobbiga. De åker direkt ifrån trafikstopp och liknande. Det är för att många tror att vi bara är där för att ta vapen. Jag vill få bättre rp som förr när polisen och krim faktiskt kunde göra utvecklade scenarion eller bara snacka med varandra utan att ena parten ska vara rädd att förlora saker. Med detta så är det en del 2. Det jag också kommer sträva efter är att göra så att "vissa" inte alla då men vissa poliser höjer rp nivån. Det är super viktigt för alla delar inom rpn att poliser kan hålla en bra nivå för det är en stor del av servern och representerar rpn. Jag kommer även att bygga på nuvarande system som finns inom polisen. Jag vill ha kvar det som finns men göra om det lite och det jag tog upp tidigare, att dela upp olika uppgifter och ha ett lite liknande system som jag hade när jag var sjukvårdschef. Det gjorde att de som hade uppgfiterna faktiskt ville spela. Jag vill verkligen få igång ledningen, just nu så är det lite bristande, och det är verkligen nåt jag vill förbättra. Ledningen är de som ska vara med och bygga upp och förbättra polisen med resterande, utan de så finns det ingen riktig struktur. "Bygga upp och förbättra polisen", nu kommer vi till en annan sak. Jag ska få mer frekventa utbildningar, inom de flesta enheterna. Just nu så finns det sina mindre problem som gör att det inte blir t.ex. grund utb eller andra viktiga inom befodring eller fordon som är de största och viktigaste enheterna. Jag kan ta mer i intervjun sen angående hur jag ska bygga upp dessa system osv. Jag gör så, annars skriver jag alldeles för mycket. Men lite sammanfattning, bygga upp ledning, struktur, uppgifter, aktivitet, "vi och dem", jag vill få ett bättre samspel med krim och höja (inte allas men flera) polisers rp och deras nivå, få igång grundläggande utb och enheter. Göra så att alla är ute och visar sig, så att inte bara lägre ranger är ute, det ska finnas alla olika typer poliser i tjänst och visa sig och göra ett bra arbete. Så har vi systemet jag vill bygga upp för att faktiskt få igång ledningen och polisen som jag kan ta i intervjun.

Hur kommer din aktivitet se ut, kommer du ha den tiden som krävs för att vara chef? Jag kommer vara riktigt aktiv. Ni kan kolla avrappoteringarna både tjänstetid och ledningsarbete. Jag spelar väldigt mycket. Jag kommer ha kvar en väldigt bra aktivitet och jobba för en bättre polismyndighet. Vissa dagar har jag spelat uppåt 9 timmar. Nu är det inte så varje dag, men jag har alltid god aktivitet. Det kommer inte förändras, jag är en av de mer aktiva.

Har du läst våra grundregler? Ja

+++rep han kommer göra skillnad och är en kompetent chef!

Tillbaka