Ej Antagen dr.duck | Chef-jobb ansökan [polisen]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

dr.duck

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
69
Reaction score
9
Vilken chefs-position ansöker du till? Polismyndigheten

Vad heter du i verkligheten? Max

Vad är ditt användarnamn på discord? dr.duck.1

Ange ditt födelsedatum: 22 Juli 2008

När fick du medlemskap på Unive? Jag är osäker på förra gången men har spelat på unive sen slutet av 2021. Sen igen 2023. Senaste gången var 2024-09-25 igen. Men har varit i unive sen 2021.

Hur rollspelar du på servern? Laglig

Berätta om du har några tidigare erfarenheter som kan hjälpa dig som chef Jag har varit chef på några jobb, men det jobbet som skulle stödja mina möjligheter för polis mest är SJV som jag var för inte så länge sen. Jag arbeta för att sänka korruption och få upp aktiviteten, jag sänkte de större delarna av roll korruptionen samt en del av kryck. Jag har varit chef på marja och några andra jobb men det är inte samma som polisen. Jag har även varit polis under en väldigt lång tid, jag har varit i flertal år under många olika ledningar, jag har varit enhetschef och ledning på polisen också. Jag pluggar juridik IRL och har ett intresse för lagar och regler. Jag har varit under flertal år, jag har koll på rpn, hur poliserna vill spela och vad de strävar efter. Jag känner väldigt många inom polisen också som kan hjälpa samarbetet mellan mig och anställda. Jag vill att alla ska vara delaktiga och inte göra en "vi och dem" situation. Alltså att grupper byggs upp inom polisen. Jag skulle vilja att en studernade ska kunna åka med en ledning eller en aspriant åker med rikspolischefen. De högre uppsatta har mer erfarenhet och kunskaper än t.ex. en studerande, genom detta kan de som bara har varit polis 2 veckor kan lära sig av de som faktiskt jobbat längre och vet mer. Jag kommer tillbaka till juridik delen. Jag studerar juridik och genom det så lär jag mig självklart juridik men även ett mer proffesionellt sätt att framföra mig på, prata, bete mig och vara med flera folk och ändå kunna ta plats men inte på en skryt nivå. Man lär sig att tala inför folk och leda, man lär sig att känna människor och få en koppling till de, man lär sig hur människor tycker och tänker och den självklara delen, Juridik. Jag har mycket erfarenhet ifrån unive polisen och mycket kunskap av hur man kan prestera i olika scenarion som polisen stöter på varje dag. Jag kommer jobba aktivt för att utveckla polisen och försöka hitta en del där alla kan känna sig välkomna och att det inte blir att folk är rädda för t.ex. ledningen. Alla jobbar för samma mål men bara på olika sätt!

Vad är dina framtida planer kring detta jobbet? Alla kommer säga aktiviteten, det är absolut ett mål att sträva efter. Men det finns annat viktigt man kan försöka få också. Under en längre tid av vissa poliser visat väldigt dålig förmåga att faktiskt rpa på ett bra sätt, antingen så bryr de sig inte om vissa regler eller gör de som de själva vill. Det är nåt jag skulle försöka förbättra, det går inte bara att fixa genom att knäppa med fingrarna. Men det skulle vara en effektiv sak att försöka förbättra så att folk faktiskt vill rpa med polisen. Det kommer till sak nummer 2, krim vill inte rpa med polisen längre på grund av att de anser att vi bara är ute efter vapen. Det skulle vara bra att visa en bättre bild av polisen, vi ska fortfarande vara rättvisa och hårda. Men inte göra all i vår makt för att rent av förstöra rpn för motparten. Det är nog ett av de större problemen. Flertal krim åker direkt ifrån trafikstopp, springer iväg när vi försöker tala med dem och många fler saker. Ett bra samarbete mellan polis och krim skulle vara prima, det skulle inte bara förbättra rpn för polisen men den större delen av hela servern. Så klart kommer polisen följa deras arbete att förebygga och hindra brott men det finns andra sätt än att vara aggresiv, otrevlig och försöker bara vinna direkt. Det finns även en del "vänkorruption" inom polisen, det är minskat stort på senaste inom olika delar men finns alltid kvar, jag anser att alla ska få en chans inom polisen så länge de visar engagemang och att de faktiskt vill lära sig för att jobba inom en enhet eller ledningen. En annan grej är att se över vilka poliser som är här för att lalla eller skjuta, och de som vill arbeta för att öka rp nivån. Vi har många väldigt duktiga poliser som strävar efter hög rp, båda med polisen men även kriminella. Men de som bara är här för att skjuta eller använda polisensmakt på fel sätt är inget som ska vara polis, som jag sa tidigare förtjänar folk chanser och beroende på situationen ska man vara rättvis men hård. Jag kommer även arbeta med polisens grund. En viktig del av polisen är ledningen, det är de som styr polisen och ska vara där för att utveckla och bygga upp polisen, ledningen finns för att jobba både med chef och bitr lika mycket som de ska arbeta med de som har lägre rang att förbättras. Det finns en del att komma på, vissa inte lika dåliga som andra. Finns mycket bra inom polisen men man kan alltid sträva efter förbättringar och det är det jag och ledningen kommer göra om jag blir chef.

Hur kommer din aktivitet se ut, kommer du ha den tiden som krävs för att vara chef? Jag kommer vara väldigt aktiv, polisen är den delen i unive som har tagit min tid mest. Jag spelar som polis väldigt mycket sen jag kom tbx och det kommer inte ändras. Polisen är ett av de roligaste delarna på polisen. På senaste har jag spelat flertal timmar per dag. De dagarna jag inte kan spela kommer jag försöka arbeta administrativt.

Har du läst våra grundregler? Ja

++rep han e en riktigt bra person för detta jobb har bara sätt bra saker ifrån han :)

+rep: ja du är min gulliga anka och så men jag tycker han för tjänar denna position då han kan vara bra som det har haft han som Bitr inom min enhet så tror han kan funka

Tyvärr så har vi valt att gå vidare med en annan ansökan.

Tack för att du ansökte till chef och du är mer än välkommen att ansöka igen!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka