DonFlavio | Ban överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

DonFlavio

Icke Medlem
Meddelanden
24
Reaction score
7
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198071584328/

Ditt Hex-ID: 110000106a29648

Vad är din discord tagg? donflavio#5866

Vem var det som bannade dig? 320master

Hur lång tid var din ban? 6 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? SV Abuse - Revive

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag revivade mig själv i ett slagsmål. Jag vet att det är abuse och jag vet att det kan ses som lallande.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Vi rpade att vi hade ett slagsmål på klubben (samcro) då jag och en annan i klubben hetsade mot varandra och då vi RPar som MC-Gäng så ingår det en viss Macho Kultur och det slutade med att vi slog varandra. Roffe (min karaktär) och denna person har en historia av hets mot varandra och vi har gjort det sedan mars månad. I ''scenariot'' så togs en golfklubba fram och jag råkade bli slagen av den så att jag dog. Eftersom att det inte hade med ''scenariot'' att göra och att det förstörde ''scenariot'' så valde jag att reviva för att driva ''scenariot'' framåt samt att jag gjorde en bedömning och tänkte att jag inte skulle ha dött om det vore IRL.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen var inte felaktig då det i grund och botten är SV Abuse eftersom att alla inte har privilegierna att få använda sig av dessa kommandon i liknande situationer. På så sätt utnyttjar jag min position som servervakt för min egna vinning att inte behöva åka till sjukhuset. Har ingen direkt Regel att hänvisa till förutom regler som sätts emot oss servervakter, vilket jag då skulle säga just SV-Abuse. Det skulle även kunna falla lite under Powergaming.

Hur många tidigare avstängningar har du? Inga alls

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Det står i loggsen att jag varit bannad tidigare vid två tillfällen men de var felaktiga och jag blev snabbt unbannad.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade definitivt kunnat agerat annorlunda. För det första så hade vi kunnat skita i att starta ett slagsmål från ingenstans då det kan ses som lallande för någon utifrån. Men framförallt så skulle jag inte ha använt mig av /revive utom istället låtit någon skjutsa mig till sjukhuset och låta ''scenariot'' ta den vändningen istället för att insistera att fortsätta slåss.
Jag har spelat på denna server sedan i januari 2021 utan att få en bann och varit SV sedan i februari 2021 utan att göra någonting fel. Därför borde jag ha vetat bättre i denna situation och har definitivt lärt mig av detta.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja. Att bara för att man har tillgång till kommandon så ska man inte använda dem för ens egna bekvämlighet. Man ska spela och RPa som om man vore en helt vanlig medlem på servern. Vilket är vad jag kommer att göra ifall jag blir av med min bann eventuellt efter min tid har gått ut och jag kan RPa igen. Jag kommer alltså aldrig att använda mig av kommandon för min egna vinning och endast vid situationer som kommandon är till för. Har även lärt mig att RPa utifrån allt och inte försöka ''fixa'' scenarion när det går fel.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Senast ändrad:
Tillbaka