Nekad dnaf | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

dnaf

Icke Medlem
Meddelanden
48
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199193666703/

Ditt Hex-ID: steam:11000014984348f

Vad är din discord tagg? Zyraphage

Vem var det som bannade dig? Philip320

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-06-11 000651.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? jag tror först han valde bannad mig innan årskiftet för att jag använde ESP vilket är ett fusk sen så efter 7 månader av nekande så tog ja mig också möjligheten att spoofa in en gång på unive som man verkligen inte får göra och samt heller är acceptabelt såklart...

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad låg jag död efter en skottlossning på servern. Jag hade inte räknat med något särskilt, men helt plötsligt blev jag dragen in i support. När jag kom in där märkte jag direkt att det inte va som ett vanligt samtal – det va halva staffteamet, flera i ledningen och även philip320 som satt med. Då förstod jag hur allvarligt det va. Dom började fråga mej om spoofing, och innerst inne visste jag redan att dom hade full koll på vad jag hade gjort. Jag försökte inte ens neka, för jag visste att det skulle bara göra allt värre. Jag erkände direkt att jag hade köpt en spoofer key som gällde i en vecka och använt den för att ta mej in på servern igen, efter att jag suttit bannad länge och fått många nekade överklagningar. Jag minns att jag kände mig helt dum där och då, för jag förstod plötsligt varför så många från staff och ledningen var samlade. Det jag hade gjort va inte ett litet misstag, utan något väldigt allvarligt som förstörde allt förtroende jag hade kvar. Dom behövde vara flera f

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var absolut inte en felaktig ban – det var helt och hållet jag som gjorde fel. Jag vill vara väldigt tydlig med det, för jag vet att en del försöker skylla ifrån sig eller hitta ursäkter, men i mitt fall finns det inga. Jag gjorde fel flera gånger och satte mig själv i den situationen jag hamnade i.

Först blev jag bannad för fusk. Redan där borde jag ha förstått att det var helt kört om jag fortsatte på den vägen. Att fuska förstör inte bara för mig själv, utan också för alla andra spelare som vill ha en rättvis och rolig upplevelse. Jag vet hur mycket tid och engagemang staffen lägger ner på att hålla servern ren från sånt, och jag valde ändå att bryta mot reglerna.

Men istället för att acceptera mitt straff och försöka lära mig något av det, gjorde jag saken ännu värre. Efter flera månaders nekade överklagningar bestämde jag mig för att köpa en spoofer key som gällde i en vecka, bara för att kunna ta mig in igen. Det var ett av de sämsta besluten jag någonsin har tagit, för det visade verkligen att jag inte respekterade staffen eller reglerna. Det var som att jag försökte gå runt systemet, vilket gjorde hela situationen dubbelt så allvarlig.

När jag blev dragen in i support precis innan bannen så förstod jag direkt att staffen redan visste allt. Jag erkände på en gång, för jag visste att det inte fanns någon mening med att ljuga eller försöka slingra sig. Att så många från staff, inklusive ledningen och philip320, satt där visade också för mig hur stort problemet jag själv hade skapat var. Det här var inte längre en liten regelmiss, utan ett direkt brott mot förtroendet mellan spelare och serverledning.

Därför kan jag inte säga annat än att bannen var helt korrekt och rättvis. Staff hade inget annat val än att banna mig permanent. Jag satte mig själv i den situationen genom att både fuska och sen spoofa, och det finns ingen som helst tvekan om att jag gjorde fel.

Jag vill också passa på att rikta en stor ursäkt till hela staffteamet för det jag gjorde. Jag vet att jag tog upp onödigt mycket tid och skapade problem som egentligen aldrig borde ha funnits. Framför allt vill jag be om ursäkt till philip320, eftersom jag vet att han fick vara delaktig i att hantera mitt fall, något som aldrig borde ha behövt ske om jag bara hade skött mig från början.

Det jag har lärt mig av det här är att genvägar aldrig lönar sig. Att fuska och spoofa var mina försök att ta en enkel väg tillbaka, men i verkligheten gjorde det bara allt värre för mig själv. Jag har tagit bort och raderat allt som har med fusk och spoofing att göra från min dator, och jag har lämnat det helt bakom mig. Jag vet nu att det enda sättet att spela är att göra det ärligt, med respekt för reglerna och för alla andra på servern.

Så nej, det var ingen felaktig ban – det var helt rätt. Jag tar på mig allt ansvar för mina handlingar och jag kan bara hoppas på att jag någon gång får chansen att visa att jag har lärt mig och att jag kan vara en spelare som bidrar positivt till communityt istället för att ställa till problem. Ni kanske undrar varför ni borde ge mig en andra chans mitt svar är detta:
Jag tycker att jag borde få en till chans för att jag verkligen vill starta på nytt. Allt blev bara fel från början – först fuskade jag, sen gjorde jag misstaget att spoofa mig in efter flera månader av nekade överklagningar. Det är inget jag är stolt över, och jag vet att jag bara gjorde situationen värre för mig själv varje gång jag försökte ta genvägar istället för att ta ansvar.

Jag vill nu få möjligheten att börja om på riktigt och visa att jag har lärt mig av allt som hänt. Jag har raderat allt som har med fusk och spoofing att göra, och lämnat det helt bakom mig. Den enda vägen framåt för mig är att spela rent, följa reglerna och respektera både staffteamet och alla andra spelare på servern.

Jag vet att jag förlorade ert förtroende, och det är därför jag vill bevisa att jag faktiskt kan bygga upp det igen. Jag ber verkligen om ursäkt till hela staffteamet för att jag skapade så mycket onödigt arbete och problem, och särskilt till philip320 som fick vara delaktig i mitt fall.

Jag vill helt enkelt få en chans att starta på nytt, den här gången på rätt sätt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. blev bannad senast för typ 9-10 månader sen så kommer inte ihåg, hade typ 3 bans då tror ja totalt

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om jag ser tillbaka på allt jag gjort så finns det många saker jag kunde och borde ha gjort annorlunda. Det största felet jag gjorde var att jag inte accepterade mitt första straff. Jag blev bannad för fusk, och istället för att direkt ta ansvar och tänka ”okej, jag gjorde fel, nu får jag stå för det”, så valde jag att försöka hitta en genväg. Jag började överklaga flera gånger, och när dom blev nekade så tog jag det på helt fel sätt. Istället för att acceptera beslutet och visa att jag kunde förändras, valde jag att köpa en spoofer key och ta mig in på servern igen.

Det jag borde ha gjort annorlunda är att jag från första början skulle ha accepterat bannen, tagit mig tid att reflektera och verkligen lärt mig något av det. Jag kunde ha lagt energin på att bli en bättre spelare och medlem i communityt, istället för att slösa tid på att försöka fuska mig in igen. Om jag hade gjort det så hade jag sluppit den permanenta bannen och framför allt visat respekt för staffteamet.

En annan sak jag borde ha gjort annorlunda är att jag skulle ha varit mer ärlig mot mig själv och mot andra direkt. Jag visste att det jag gjorde var fel, men jag valde att ignorera det. Om jag istället hade varit rak och erkänt allt från början, utan att ens försöka spoofa, så hade jag sluppit sätta hela staffteamet och framför allt philip320 i den situationen att behöva samla sig för att hantera mitt fall.

Jag har nu förstått att det inte finns några genvägar. Det enda rätta hade varit att acceptera bannen, respektera reglerna och sedan visa tålamod tills jag fick en ny chans på ett ärligt sätt. Det är precis det jag hade kunnat och borde ha gjort annorlunda.

Och slutligen vill jag också säga förlåt igen till hela staffteamet och speciellt till philip320. Jag vet att jag slösade er tid och respekt genom att välja fel väg, och det är något jag inte kommer att göra om. Jag har raderat allt som har med fusk och spoofing att göra och lämnat det bakom mig, för jag vet att det enda sättet framåt är att spela rent och på rätt sätt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig väldigt mycket efter min ban. Det största jag har förstått är att genvägar och fusk aldrig leder till något bra, det förstör bara för en själv i längden. När jag ser tillbaka på det jag gjorde så inser jag hur mycket respektlöst det var, både mot staffteamet och mot hela communityt.

Först när jag blev bannad för fusk borde jag ha accepterat det, reflekterat över vad jag gjort och försökt att verkligen förändras. Men istället valde jag att göra saken ännu värre och använda en spoofer för att komma in igen. Jag trodde då att det var en lösning, men i själva verket gjorde det bara situationen mycket värre för mig själv. Det är en läxa jag verkligen har tagit till mig: att man aldrig kan fuska sig till respekt eller tillhörighet.

Efter min ban har jag också förstått hur viktigt det är att respektera staffens beslut. Dom lägger ner mycket tid och energi på att hålla servern rättvis och rolig för alla, och genom att bryta mot reglerna och sen spoofa mig in igen visade jag noll respekt för det jobbet. Det är något jag verkligen ångrar, och jag kan lova att jag aldrig kommer sätta mig själv eller dom i den situationen igen.

En annan sak jag lärt mig är att tålamod är viktigt. Jag hade kunnat vänta, ta min tid, och komma tillbaka på rätt sätt, men jag var otålig och tänkte bara på mig själv. Det är något jag har vuxit ifrån nu. Jag vet att om jag någon gång får en ny chans så kommer jag att värdesätta den på ett helt annat sätt och verkligen visa att jag kan spela rent.

Jag har också tagit ett konkret steg genom att radera allt som har med fusk och spoofing att göra från min dator. Jag har lämnat allt det bakom mig, för jag vet att det inte är något som hör hemma på en server eller i ett community som vill bygga på rättvisa och roligt spel.

Så ja, jag har lärt mig mycket efter min ban – att respektera reglerna, att acceptera konsekvenserna av mina handlingar och att det bara finns en väg framåt: att spela ärligt och med respekt för andra. Jag vill återigen be om ursäkt till hela staffteamet och speciellt till philip320 för att jag satte er i en så onödig situation. Jag hoppas att jag kan få chansen att visa att jag faktiskt har förändrats och lärt mig av mina misstag.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Hej!

Jag kommer ge dig ett exklusivt erbjudande till unban, efter skadan som du orsakat på servern och även med tanke på riskerna så kommer vi att erbjuda en deal på summan 1990kr för en unban här på Unive. Om du inte är intresserad, vänligen skapa inte en ny överklagan. Det är inte förhandlingsbart det är detta som gäller

Detta kommer även vara det enda sättet att få bort din ban

Mvh cmail

Hej!

Jag kommer ge dig ett exklusivt erbjudande till unban, efter skadan som du orsakat på servern och även med tanke på riskerna så kommer vi att erbjuda en deal på summan 1990kr för en unban här på Unive. Om du inte är intresserad, vänligen skapa inte en ny överklagan. Det är inte förhandlingsbart det är detta som gäller

Detta kommer även vara det enda sättet att få bort din ban

Mvh cmail
500kr

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka