Nekad dnaf | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

dnaf

Icke Medlem
Meddelanden
48
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199193666703/

Ditt Hex-ID: steam:11000014984348f

Vad är din discord tagg? katt268 / capybarish

Vem var det som bannade dig? Från början Col men nu äre 320 som bannat mig

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-08-15 172225.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror staff valde att banna mej för att jag först fuska, vilket redan e ett grovt regelbrott. Men de som verkligen ledde till att det blev en klacksko ban va att jag efter typ 7 månader av nekade överklagningar valde att spoofa in mej igen. Jag hade försökt länge att få en ny chans på rätt sätt, men när inget funkade så gjorde ja ett dumt val o köpte en spoofer key som bara va i en vecka. Jag va desperat att komma in igen o tänkte inte klart. Jag tror staff såg de som att ja sket i alla regler o beslut o försökte gå runt systemet medvetet. Dom såg säkert att jag inte gick att lita på, vilket ja fattar nu. Jag förstörde min egen chans genom att göra nåt dumt när ja redan va i en dålig sits. Så jag förstår varför dom tog det beslutet, men jag hoppas ni också kan se att ja ångrar mej nu.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Ja låg död efter en skottlossning, hade precis blivit skjuten o låg på marken. Sen helt plötsligt blev ja dragen till support, o där satt typ halva staffteamet, hela ledningen o philip320. Jag fatta direkt att nåt va fel. Dom fråga ut mej om varför ja va inne o sa att dom visste att ja spoofat. Ja försökte va ärlig o erkände att ja hade köpt en spoofer key som gällde i en vecka bara, för att komma in igen efter att ha blivit nekad i överklagningar i typ 7 månader. Sen blev ja bannad direkt efter samtalet.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle inte säga att det va en felaktig ban, utan det va helt klart jag som gjorde fel. Jag fattar det nu i efterhand, även om det tog tid att inse hur allvarligt det egentligen va.

Allt började med att jag blev bannad för fusk. Det va helt mitt ansvar – jag hade inga ursäkter då och har inga nu. Jag använde nåt som jag inte borde använt, vilket förstörde inte bara för mej själv, utan även för andra på servern som spelar seriöst. Jag tog en genväg och det fick konsekvenser, vilket jag idag förstår och accepterar.

Efter det försökte jag göra rätt. Jag skickade in flera överklagningar, tror det var runt 5–6 stycken utspritt över typ 7 månader. Jag försökte hålla tonen lugn och erkände vad jag gjort, men alla överklagningar blev nekade. Det va frustrerande, för jag saknade RP och ville verkligen tillbaka, men inget funkade.

Till slut gjorde jag det dummaste jag kunde göra – jag spoofa in mej. Jag köpte en spoofer key som gällde i en vecka, testade den, och kom in på servern igen. Jag tänkte ärligt talat att "ingen kommer märka om jag bara är inne lite". Men de märktes direkt. Jag hann knappt spela innan jag blev tagen till support. Där satt typ halva staffteamet, hela ledningen och philip320. Jag blev utfrågad och erkände att jag spoofat. Jag försökte va ärlig, men skadan va redan skedd. Jag blev klacksko-bannad direkt.

Så nej – det var absolut inte en felaktig ban. Det va jag som gjorde fel, både från början med fusket och ännu mer när jag valde att använda en spoofer för att ta mej runt staffens beslut. Jag förstörde min egen chans att visa att jag ändrats, o istället bevisade jag motsatsen.

Idag när jag ser tillbaka på det så inser jag att det va ett riktigt korkat beslut. Jag borde aldrig ha testat fusk från början, och absolut inte försökt ta mej in igen på ett otillåtet sätt. Jag respekterar nu varför ni tog det beslutet ni gjorde, och jag lägger ingen skuld på er. Staffen gjorde bara sitt jobb, och jag satte mej själv i den här sitsen.

Men jag skriver detta nu för att visa att jag faktiskt förstått allvaret, och att jag inte vill vara den spelaren längre. Jag vill försöka göra rätt, om jag får en chans till.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. ag har blivit bannad här tidigare, ja. Första bannen va för fusk, vilket ja erkände o tog ansvar för. Jag använde nåt jag absolut inte borde ha använt, o jag fattar nu att de förstörde för både mej själv o andras RP. De va ett korkat val då, som jag ångrar mycket idag. Redan efter det började jag försöka få en ny chans, o skickade in flera överklagningar under typ 7 månaders tid, men blev nekad varje gång.

Efter att ha blivit nekad så många gånger tappade jag tålamodet o gjorde ett ännu större misstag. Jag valde att spoofa in mej med en key som gällde i en vecka. Jag visste att det inte va rätt, men jag va desperat att komma tillbaka o känna att ja kunde RP:a igen. Tyvärr tänkte jag inte längre än så – o istället för att få en ny chans så gjorde jag bara saker värre för mej själv. Kort efter att ja kom in blev jag tagen till support där staffen direkt konfrontera mej. Jag erkände direkt att ja spoofat, o efter det blev det en permanent klacksko-ban.

Jag har tagit mycket lärdom av detta.
Jag har insett att genvägar aldrig lönar sej, o att försöka kringgå reglerna bara gör allt värre. Jag trodde jag kunde smyga mej in o spela ”lite diskret”, men det va ett barnsligt sätt att tänka. Jag borde istället ha fortsatt ta ansvar, o visa tålamod. Jag inser idag att ni (staff) försökte hålla servern ren, och jag respekterar det.

De viktigaste ja lärt mej e:

Att man måste stå för sina misstag fullt ut, inte bara tills man blir otålig.

Att man ska ta staffens beslut på allvar, även om man tycker dom e hårda.

Att RP bygger på tillit – o den måste jag förtjäna tillbaka om ja nånsin får chansen igen.

Jag ber inte om att ni ska glömma vad jag gjort, men jag hoppas ni kan se att jag lärt mej något av det här. Om jag nånsin får komma tillbaka, så kommer jag göra det på rätt sätt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat gjort väldigt mycket annorlunda om ja bara tänkt lite längre o inte varit så otålig. Först o främst så borde ja aldrig ha fuskat från början, det va där allting börja gå fel. Om ja inte hade gjort det hade ja aldrig suttit i den här situationen nu.

Sen efter bannen, istället för att försöka spoofa in mej efter 7 månaders nekade överklagningar, så borde ja bara ha fortsatt försöka göra rätt – kanske tagit en paus, visat tålamod, eller försökt kontakta staff på ett bättre sätt. Men istället blev ja frustrerad o gjorde ett sämre val, o det gjorde allt bara värre.

Jag borde ha:

Accepterat mitt straff direkt o inte försökt ta en genväg

Aldrig köpt en spoofer key, även om jag va trött på att vänta

Hållt mej till ärliga vägar o fortsatt visa att ja ville komma tillbaka på rätt sätt

Tänkt mer på hur det påverkar servern, staffen och alla andra som spelar seriöst

Jag ser nu att det hade varit bättre att bara stå ut med bannen o fortsätta visa att jag förändrats, istället för att sabba min chans helt genom att göra nåt ännu värre.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mej väldigt mycket efter min ban. Mer än ja trodde att ja skulle om ja ska va ärlig. När man blir bannad så tänker man först mest på att man inte får spela längre, men när tiden går så börjar man inse vad man faktiskt gjort fel på riktigt.

Först o främst så har jag lärt mej att man måste ta ansvar för sina handlingar, o att det inte finns några genvägar när man förstört tilliten. Jag trodde först att ja bara kunde be om ursäkt nån gång o sen vara tillbaka, men nu fattar jag att när man fuskar eller försöker spoofa sej in så visar man att man inte respekterar varken reglerna eller communityt.

Jag har också lärt mej att tålamod är viktigt. När jag blev bannad försökte jag först göra rätt, skicka in överklagningar, vara ärlig – men efter att ha blivit nekad flera gånger tappade jag tålamodet och tog ett dåligt beslut. Om jag hade haft mer tålamod o mognad hade jag klarat att vänta och kanske fått tillbaka chansen på ett schysst sätt. Men istället valde jag att spoofa in mej, och det gjorde bara allt sämre.

En annan sak ja lärt mej är att staffen faktiskt gör sitt jobb för att hålla servern bra. Förut va ja kanske frustrerad o tänkte att dom ba va hårda, men nu fattar jag att dom försöker skydda servern från såna som bryter mot regler o förstör för andra. Det va rätt av dom att banna mej när jag gjorde fel, o jag respekterar det idag.

Det viktigaste jag tagit med mej e att man måste förtjäna sin plats i communityt. Bara för att man tycker om RP eller har varit aktiv tidigare betyder det inte att man har rätt att vara med – man måste visa att man respekterar spelet, andra spelare, och dom som håller ihop allt.

Jag har lärt mej att det inte handlar om att spela till varje pris. Det handlar om att va en del av något större, och då måste man bete sej därefter.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja det förstår jag

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka