Inaktuell Diffenkingen | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Diffen

Aktiv Medlem
Meddelanden
971
Reaction score
62
Vad är ditt namn i verkligheten? Casper

Ditt discordnamn: DiffenKingen#5102

Ange ditt födelsedatum 2 Mars 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff eftersom jag tycker om Unives community och medlemmarna väldigt mycket, nu tycker jag att det är dags för mig att hjälpa till. Jag vill personligen säga att jag är mogen, reda för en utmaning, är 100% med på att utveckla Unive. Jag vet även 𝙝𝙪𝙧 man kan utveckla Unive på bästa sätt. Vissa säger att det är t.ex. att banna alla dåliga personer. Det tycker jag är ett kasst sätt att utveckla Unive. Jag menar att man kan ju inte bara utveckla en server genom att banna alla regelbrytare, hur drivs det framåt då? Man kan ju inte bara göra det, man måste ju såklart först och främst ha ett aktivt staffteam, vissa tycker att man bara ska vara aktiv in-game och banna folk, det är ju såklart bra men det håller inte i längden. Man måste ju såklart vara aktiv på forumet och på discord, speciellt på forumet som jobbansvarig och servervakt ansvarig. Men som allmän helper också när det kommer till medlemskap ansökningar samt när man bannat en person så ska man ju såklart vara uppmärksam vid banöveklagningarna, men inte lika viktigt som det är för en t.ex. jobbansvarig.

Om jag blir staff så skulle jag gärna försöka sikta på området jobb som jobbansvarig då jag vet hur det är att vara chef på ett jobb. Jag vet att man behöver hjälp av jobbansvariga, att de anställda behöver hjälp av chefen. Jag vet exakt hur det är att ha chefspositionen. Jag tycker om de nuvarande jobbansvariga och de jobbar väldigt bra. Jag tycker att det är superviktigt att granska de olika chefer för företagen. Jag ser att det finns chefer som är inaktiva och som måste bort. Det är väldigt viktigt att pusha cheferna, man kan t.ex. säga till de att du ska skicka ut en aktivitetskontroll eller få aktiviteten att höjas på yrket.

Jag tycker att agerandet som staff är väldigt viktigt också, när man t.ex. sitter i ett support ärende så ska man ju alltid ha ett professionellt beteende. Man ska alltid tänka på att vara trevlig, hjälpsam, förklara väl och egentligen såklart ha sunt förnuft och tänka på att inte under några omständigheter vara otrevlig.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Vardagar: 16:00-21:00
Helger/Lov: 10:00-00:00... Detta kan variera mycket beroende på träningar och skola. Med tanke på att det är jullov nu så kommer det bli mycket aktivitet.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan den 13e Juli 2022.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har som sagt vart helper förut och jag vill ändå säga att det gick bra och det var väldigt kul, jag vet hur man ska agera (professionellt), hur man ska svara på banöverklagan, jobansökningar, medlemskap ansökningar. Man ska alltid agera professionellt vid svar på folks ansökningar, alltså inte t.ex. skriva "Nekad skittråkig ansökan", man kan skriva något som t.ex. 𝙉𝙚𝙠𝙖𝙙, 𝙪𝙩𝙫𝙚𝙘𝙠𝙡𝙖 𝙫𝙖𝙙 𝙙𝙪 𝙠𝙤𝙢𝙢𝙚𝙧 𝙗𝙞𝙙𝙧𝙖 𝙢𝙚𝙙 𝙩𝙞𝙡𝙡 𝙨𝙚𝙧𝙫𝙚𝙧𝙣𝙨 𝙍𝙋. Eller liknande. Man ska alltså under alla omständigheter agera professionellt.
Jag har även koll på de olika ingame kommandon-

/svban (id) - man bannar nån i 1 timme

/sv - Servervakts chatten

/specoff - man slutar specca en spelare

/clearchatforall - Man rensar chatten om nån typ flödar

/bring (id) - man spawnar en person till sin egna position

/freeze (id) man fryser fast en person och kommer inte kunna röra sig

/giveitem - (id) man ger ett för

/ooc - man skickar ett meddelande och alla på server kan se

/givemoney (id) (amount) man ger pengar

/dv - raderar ett fordon

/tpm - man telleportar till waypointen

/noclip - man kan röra sig fritt och man är onsynlig

/toggleid - man kan se id på alla personer

/skin (id) - man ger personen en klädmeny

/sc - staffchatt

/ban (id) (anledning) - när man sak banna någon

/unban (hex-id) - när man ska ta bort en ban

/m (id) - när man ska skicka ett ooc meddelande som ni bara kan se

/setjob (id) man ger jobb rollen ingame

/goto (id) - man teleportar med hjälp av id

Det finns nog mer men detta är de jag kommer på i huvudet för tillfället.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Jobb, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? RP ansvarig passar jag nog inte som, men jag ställer gärna upp.

Senast ändrad:
+rep tidigare staff som är fantastiskt snäll och duktig. Denna grabben är driven och gör verkligen allt som krävs för att ge servern utveckling

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka