Inaktuell Diffenkingen | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Diffen

Aktiv Medlem
Meddelanden
971
Reaction score
62
Vad är ditt namn i verkligheten? Casper

Ditt discordnamn: DiffenKingen#5102

Ange ditt födelsedatum 2 Mars 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff eftersom jag är engagerad, jag har sunt förnuft, jag vet hur man hanterar saker. Jag har även sätt att de nuvarande staffsen (Inte alla), nämner inga namn men vissa tänker inte innan de gör något, jag menar att t.ex. de kanske utser någon till chef för ett jobb men sedan inte kanske ger roller eller glömmer en eller två roller, det kanske inte är det största problemet men det måste lösas. Jag har även vart staff innan och jag har goda erfarenheter därfrån, speciellt inom jobbdelen då jag var en aktiv jobbansvarig. Jag fick tyvärr indragen helper-roll eftersom jag var inaktiv en vecka och inte kunde göra något direkt. Jag vet hur staffteamet jobbar hur hur man ska bete sig mot medlemmar. Jag vet hur jag ska bete mig mot andra staffs också, man ska alltid visa respekt och såklart ha sunt förnuft.

Vissa som får rollen som staff tror att de i kan bli demotade, men det är helt fel att tänka så. Om man får rollen som staff så ska man såklart göra staffarbete och det tycker jag faktiskt är rätt så kul. Att ta jobbintervjuer, svara på chefsansökningar, hjälpa folk i support och liknande. Om jag blir staff så skulle jag kunna lägga nästan all min lediga tid och jag vet hur man ska jobba och vad standarden i staffteamet är. Denna gången vill jag gå in 100% för att få behålla min staffroll eller till-och med bli upphöjd kanske. Personligen så vill jag säga att jag var och är väldigt aktiv på forumet och i discordservern, det är en stor del när man är staff. Aktivteten är superviktig för att ha staffrollen, att man ska vara aktiv och kunna hjälpa folk olika tider på dygnet. Jag kommer inte vara så aktiv på natten tyvärr men på dagtid kommer jag vara snabb med hjälp, speciellt på forumet och discordservern. Som staff kommer jag agera professionellt, vara aktiv, vara hjälpsam, ja egentligen nästan allt som man ska tänka på kommer jag försöka tänka på.

Om jag skulle få staffrollen på Unive så skulle jag inte ha något problem med att jobba utifrån de olika områdena, alltså jag kan jobb inom alla de olika områdena.

-Jobbansvarig-
Som jobbansvarig vet jag hur allting fungerar och är väldigt snabb när ett jobb har problem eller har någon övrig fråga. Om vi säger Grovestreet Pizzeria skulle frågat mig i pm eller i deras chatt om påfyllning till kassan, då skulle jag börja med att fråga hur mycket de har i kassan och när den blev påfylld sist, därefter så "åker" jag till dem ingame i noclip och anställer mig själv och ser efter hur mycket pengar som finns i kassan. Om de har t.ex. mindre än 10 000kr så skulle jag själv fylla på runt 100 000kr för att slippa behöva fylla på på ett tag, därpå så skickar jag såklart ut informationen om påfyllningen i våran jobbavdelning i Unives discord. Jag har även en god vän i jobbansvarig-teamet, Lucas! på discord, han kan jag också lära mig mycket av för att han har nog lärt sig mycket sedan jag försvann. Så jag vet att han alltid finns som hjälp om jag är osäker på något.

Nu, support ansvarig

Det hade varit kul att vara support ansvarig tycker jag eftersom jag tycker om att prata och jag skulle personligen säga att jag är rolig att prata med, om personen skulle t.ex. vara nervös eller liknande så är man ju såklart väldigt välkomnande mot personen och man ska alltid och under alla omständigheter tänka på dessa saker när man sitter med en person i support
- Ha en trevlig ton
- Vara välkomnande
- Få personen att känna att hen kan prata
- Vara hjälpsam
- Förklara väl
Några av de många saker man ska tänka på, jag har som sagt vart jobbansvarig och medlemskap ansvarig så jag är väldigt van att ta intervjuer och prata med folk.

-Servervakt Ansvarig-
Servervakt ansvarig hade jag också velat bli, det är eftersom jag ser att det ligger obesvarade servervaktsansökningar på forumet sedan 3-4 dagar tillbaka och det vill jag såklart ändra på. Jag vet även att det tar lite för länge om en servervakt har skickat ut i #unban kanalen, det kan ta upp till en timme och då är den andra spelaren redan unbannad. Så dessa två saker ser jag mest att det behövs högre aktivitet inom.

-RP Ansvarig-
RP Ansvarig hade också varit ett väldigt roligt område att jobba med. Jag som servervakt ser dagligen regelbrytare som bryter mot regler för att de t.ex. inte orkar följa reglerna, vi säger att en kriminell spelare kör in i en vägg i 200km/h men sedan RPar personen inte på skador och det är ju strikt förbjudet. Jag kan ju såklart banna personen, sedan när man skickat ut ban-loggen i kanalen #ban-bevis så tar det en stund innan servervaktsansvariga svarar på den om den ska bli förlängd eller inte förlängd. Men jag vill ju kunna banna personen helt så att personen inte blir unbannad innan de hinner förlänga bannen.

-Kriminell Ansvarig-
Det hade även vart kul att vara kriminell ansvarig för att jag som RPar kriminell vet ju att det även finns ett dussin med regelbrytare inom den RPn också. Philip, Limpis, San och egentligen hela staffteamet måste hela tiden upprepa regeln powergaming för de kriminella RParna för det verkar inte gå in i huvudet, så jag vill och känner att jag måste försöka få de kriminella på servern att lära sig kriminella reglerna och att det kommer bli hårdare åtgärder om man bryter mot dessa regler.

Jag är också väldigt aktiv på forumet, på forumet så vet jag hur allting fungerar när och hur man nekar eller godkänner en ansökan. Jag skulle själv säga att när jag var jobbansvarig så var jag och Lucas! de mest aktiva, inget illa ment men jag tycker det. Den åsikten har jag eftersom när vi var jobbansvariga tillsammans så låg det nästan aldrig en obesvarad ansökan längre än en halvtimma.

Jag vill verkligen fortsätta ta ett ansvar för Unive som staff och det hade varit superkul att få vara en förebild för alla medlemmar samt icke-medlemmar.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Vardagar: 16:00-21:00
Helger/Lov: 10:00-00:00... Detta kan variera mycket beroende på träningar och skola. Med tanke på att det är jullov nu så kommer det bli mycket aktivitet.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan den 13e Juli 2022.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har som sagt vart helper förut och jag vill ändå säga att det gick bra och det var väldigt kul, jag vet hur man ska agera (professionellt), hur man ska svara på banöverklagan, jobansökningar, medlemskap ansökningar. Man ska alltid agera professionellt vid svar på folks ansökningar, alltså inte t.ex. skriva "Nekad skittråkig ansökan", man kan skriva något som t.ex. 𝙉𝙚𝙠𝙖𝙙, 𝙪𝙩𝙫𝙚𝙘𝙠𝙡𝙖 𝙫𝙖𝙙 𝙙𝙪 𝙠𝙤𝙢𝙢𝙚𝙧 𝙗𝙞𝙙𝙧𝙖 𝙢𝙚𝙙 𝙩𝙞𝙡𝙡 𝙨𝙚𝙧𝙫𝙚𝙧𝙣𝙨 𝙍𝙋. Eller liknande. Man ska alltså under alla omständigheter agera professionellt.
Jag har även koll på de olika ingame kommandon-

/svban (id) - man bannar nån i 1 timme

/sv - Servervakts chatten

/specoff - man slutar specca en spelare

/clearchatforall - Man rensar chatten om nån typ flödar

/bring (id) - man spawnar en person till sin egna position

/freeze (id) man fryser fast en person och kommer inte kunna röra sig

/giveitem - (id) man ger ett för

/ooc - man skickar ett meddelande och alla på server kan se

/givemoney (id) (amount) man ger pengar

/dv - raderar ett fordon

/tpm - man telleportar till waypointen

/noclip - man kan röra sig fritt och man är onsynlig

/toggleid - man kan se id på alla personer

/skin (id) - man ger personen en klädmeny

/sc - staffchatt

/ban (id) (anledning) - när man sak banna någon

/unban (hex-id) - när man ska ta bort en ban

/m (id) - när man ska skicka ett ooc meddelande som ni bara kan se

/setjob (id) man ger jobb rollen ingame

/goto (id) - man teleportar med hjälp av id

Det finns nog mer men detta är de jag kommer på i huvudet för tillfället.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Donation,

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag tror faktiskt inte det, det hade nog varit kul att hjälpa till i de alla olika områden, men jag kommer nog inte vara ansvarig för allt för det har jag nog inte tid med och då ska jag inte vara det.

Senast ändrad:
++rep Före detta helper då han var riktigt aktiv samt väldigt duktig. Tog emot alla snällt när han exempelvis tog chefs intervjuer, delade även ut roller i discorden och var allmänt aktiv. Tyvärr så blev han demotad pga att han skulle iväg men tycker verkligen att han har potensial och att han är tillräckligt kunnig för att få platsen tillbaka. Lycka till med din ansökan!

++rep Före detta helper då han var riktigt aktiv samt väldigt duktig. Tog emot alla snällt när han exempelvis tog chefs intervjuer, delade även ut roller i discorden och var allmänt aktiv. Tyvärr så blev han demotad pga att han skulle iväg men tycker verkligen att han har potensial och att han är tillräckligt kunnig för att få platsen tillbaka. Lycka till med din ansökan!
Kan du lägga den i arkiv, den dög nog inte så jag ska skriva en ny. Samt markera med inaktuell.

Tillbaka