Nekad Dexter | Medlem ansökning

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Dexter

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Dexter

Vad är ditt discord namn? gizmo.fritz

Vad är ditt födelsedatum? 22 December 2000

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Gustav Fritz 25

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Självständig, modig och lojal.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Gustav står vid ett vägskäl i livet. Han känner att något måste förändras, att han inte längre vill fastna i samma mönster som hållit honom tillbaka. Han vill skapa stabilitet, hitta ett syfte och bygga en tillvaro som faktiskt betyder något för honom. Samtidigt är han osäker på vilken väg han ska ta. Hans framtidsplaner är att flytta till hawai och njuta livet.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med ett moget och engagerat RP där jag fokuserar på att skapa realistiska, genomtänkta och dynamiska scenarion. För mig handlar rollspel om samarbete och att bygga en värld tillsammans, där varje möte och händelse känns levande och meningsfull. Jag lägger tid på att forma karaktärer med djup, motivation och personlighet, och strävar alltid efter att höja helhetsupplevelsen för både mig själv och andra spelare.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man sätter berättelsen före sin egen karaktärs framgång. Det handlar inte om att alltid komma ut på topp, utan om att bidra till ett scenario som känns trovärdigt, spännande och utvecklande för alla inblandade. I rollspel ska varje möte kunna ta olika riktningar, och ibland betyder det att ens egen karaktär hamnar i underläge eller utsätts för konsekvenser. Genom att vara villig att låta motparten ”vinna” när det passar historien skapas en mer levande och dynamisk RP-upplevelse där alla får möjlighet att utveckla sina karaktärer på ett naturligt sätt.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Jag har tidigare gjort fel mot reglerna på en annan RP-server, vilket blev en värdefull erfarenhet för mig. Det skedde när jag var ganska ny i RP och inte helt kände till alla regler, så jag handlade utan att inse det rätta. Admins kontaktade mig och gav en varning, vilket fick mig att pausa och noga reflektera över mitt handlande. Därefter lade jag tid på att noggrant gå igenom reglerna och förstå varför de finns. Jag insåg att RP bygger på samarbete, respekt och att alla spelare ska få en bra upplevelse. Misstaget gjorde mig mer medveten om mitt ansvar som spelare och om hur viktigt det är att hålla sig till serverns riktlinjer. Sedan dess har jag varit betydligt mer noggrann och spelat på ett sätt som gynnar både berättelsen och de andra deltagarna. Erfarenheten hjälpte mig att utvecklas som rollspelare, och idag ser jag det som en positiv vändpunkt som gjort mig mer respektfull, realistisk och regelmedveten i allt RP jag deltar i.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? På servern finns det flera viktiga regler som alla spelare måste följa för att RP ska fungera på ett realistiskt och engagerande sätt. Fear RP innebär att din karaktär alltid ska reagera på ett trovärdigt sätt i farliga situationer. Om någon riktar ett vapen mot dig och ger en order kan du inte ignorera det eller agera som du vill – din karaktär ska känna rädsla och agera som en verklig person skulle ha gjort. Att inte göra det räknas som regelbrott. VDM, eller Vehicle Deathmatch, betyder att du inte får använda ditt fordon som ett vapen. Att köra över någon utan en riktig anledning eller en trovärdig situation är förbjudet. Fordon ska användas som transportmedel, inte som ett sätt att skada eller döda andra spelare. Greenzone är områden där kriminalitet är helt förbjudet, till exempel sjukhus, polisstationer och bilhandlare. I dessa zoner får du inte stjäla, slåss, hota någon eller på annat sätt bryta mot lagen – det ska vara en trygg plats för alla. Slutligen är OOC, eller Out of Character, något som handlar om att hålla spelet och verkliga livet åtskilda. Du ska alltid agera i din karaktärs roll och inte skriva saker som inte hör till spelet, vare sig det är på Twitter, i chatten eller på andra sätt. Reglerna finns för att skapa en levande, dynamisk och rättvis RP-värld där alla spelare kan utveckla sina karaktärer och uppleva en trovärdig berättelse tillsammans.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag tycker det är viktigt att vara ärlig och ansvarstagande, både i och utanför spelet. Jag har spelat RP tidigare och gillar att skapa karaktärer och intressanta historier tillsammans med andra. Jag är också bra på att lyssna och ge andra utrymme, vilket gör att jag tror att jag skulle passa bra in på servern.

Nekad ansökan
Anledning: AI

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka