Antagen Derpy face | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Derpy face

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
115
Reaction score
8
Vad är ditt namn i verkligheten? Sirocco

Ditt discordnamn: derpyface#8654

Ange ditt födelsedatum 24 April 2007

Varför ska just du bli staff? Jag anser att jag är väl lämpad för rollen som Staff av flera anledningar. För det första har jag ganska nyligen känt att det finns ett ökat behov på Staffs på servern, och jag entusiastisk om att bidra till att fylla den luckan som servern/Staff-teamet har. Mitt önskade intresse för att vara en del av Staff-teamet har bara vuxit under tiden när min kompis har varit Staff och även för att servern har behov av mer hjälp. Jag tror jag kan göra en betydande skillnad som Staff jämfört med att vara till exempel en Servervakt. Att vara en del av Staff-teamet ger mig möjligheten till att vara mer involverad i beslut och processer som formar serverns atmosfär och miljö. Jag är positivt-inriktad mot att jobba med andra medlemmar inom Staff-teamet för att säkerställa en positiv och välkomnande miljö för alla rp'are. Min önskan av att vara en del av Staff-teamet kommer inte bara från en ökning i makt eller status utan snarare från en äkta vilja att bidra till en positiv inverkan på servern och dess rp'are. Jag är medveten om att rollen som Staff kräver tålamod, professionalism och förmågan att fatta välgrundade beslut. Jag är fast besluten att kontinuerligt förbättra och utveckla mig själv, och bidra till servern med en positiv inställning genom att vara pålitlig och engagerad Staff.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det är flera olika punkter/aspekter som behöver förbättras på Five-m servern samt discord servern såsom nivån på rp, följandet/efterlevnaden och förståelsen för reglerna. Genom att fler/alla är medvetna och har förståelse till serverns regler så kan vi skapa en mycket bättre, mer engagerande och realistisk miljö för alla medspelare.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vad jag och Staff-teamet kan göra för att försöka fixa Five-m serverns och Discord serverns problem är att vi kan göra så att medlemskaps intervjun går igenom fler av reglerna för att från början få rp'are att förstå vad som gäller. Det ska inte tekniskt sett vara svårare att bli medlem på servern för reglerna ska man ändå redan veta om man ska vara medlem.
Vi ska ha bättre kommunikation med servern och dess rp'are genom att skicka ut om reglerna och deras betydelse tydligt. Förklara för rp'are som blivit bannade exakt hur och varför de blev bannade. De ska förstå vad de gjorde som var fel och hur det bryter mot reglerna. Det är viktigt så att detta inte upprepas igen.
Vi i Staff-teamet kan mer aktivt uppmuntra rp'are att göra roliga, realistiska och engagerade scenarion. Under eller efter scenarion, små eller stora kan vi ska skriva att de gör ett bra jobb eller kan vi rätta de när de kan höja rp-nivån. Det kanske kan hända att om vi ser en massiv sjunkning i statistiken av bannade rp'are så kan de få rabatter eller sådant som typ en belöning.
Det kan hända om man ser ett mönster på vilken regel som oftast bryts att den andras, förklaras till hela servern eller så stärks straffet på den.
Dessa är väldigt viktiga saker att göra om man ska kunna utveckla och föra servern framåt.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionell inom vad som helst är väldigt simpelt och uppenbart tycker jag. Man ska kunna fatta beslut från en bra grund. Man ska kunna ta positiv kritik lika bra som om man fick negativ. Man ska kunna prata ordentligt. Man ska kunna samarbeta med vem som helst som blir ens kollega. Man ska inte gå runt och prata om andra/andras ärende med folk som inte bör veta. Det krävs tålamod och att man kan hålla sitt lugn hela tiden, Och såklart ska man vara tydlig, rättvis och respektfull.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag förstår att Staff-arbete kommer att ta upp mycket tid från mitt rp'ande men det är jag villig att ge bort för att kunna hjälpa servern. Jag kommer inte ta timmar från mitt privat-liv till att vara Staff för att jag tycker att jag redan gett bort för mycket av timmar av dagen till rp'ande.

Hur länge har du spelat på Unive? Spelat sen den 17'de september 2021

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej, jag har endast kunskap från servervakt.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Asså inte direkt oförberedd på men bara inte intresserad av.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka