Nekad Denfullatigern | Åtgärd Överklagan [KalleAnka]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Denfullatigern

Icke Medlem
Meddelanden
150
Reaction score
1
Åtgärds-referens
ID: 1976 — Allvarlig (17.25p)
Typ: Grov Powergaming (§ 4.1h), Emote Abuse (§ 4.4b), FearRP (§ 4.1d)
Anledning: Spelaren kör ifrån polisen över berg klippor medans hans bil inte är gjord för det, voltar med bilen och fortsätter köra flera gånger oavsett om hans karaktär skadas men även lyder inte poliserna när de har vapen dragna och istället tar upp sitt egna, bedömningen handlar om att personen behöver tänka över sitt beetende starkt och komma till baka på ny kula. personen på det emote abusar vilket tycks vara ironiskt.
Personal: teen1x
Datum: 2026-04-23
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Det som hände var att jag vart jagad från ingen stans av typ 5 bilar, dem skjöt sönder mina däck så sen körde ja till motorvägen och så gick motorn sönder, jag hoppar ut med händerna uppe men snutarna skjuter mig i benet endå, sen stället jag mig upp snabbt och råkar slå en av dem med min pistol vilket inte var meningen, sen så när ja stället mig upp igen blir ja gripen och sen så bröt ja mig ur handbojjorna, och när ingen riktade såg ja chansen att fly i sista utväg genom då att sno en av polisbilarna men då blir ja skjuten headshot direkt och stendör sen blir ja dragen till support och där blev ja blandannat kallad för idiot osv för de ja gjorde och en av helpersarna som drog mig tog sitt eget scenario då de va mio ja råka slå och han tog sitt eget scenario men sen efter de skulle vi fortsätta scenariot ja erkänner till brotten ingame och sen så blir ja bannad i 2 månader...

Varför anser du att åtgärden var felaktig? När jag ställde mig upp råkade jag slå polisen med min pistol. Detta var absolut inte meningen (en så kallad 'missclick') och inget jag gjorde för att medvetet förstöra scenariot eller skada motparten. Jag förstår att det ser illa ut att försöka fly när jag är skadad, men i stunden tolkade jag det som en sista utväg i ett pressat läge när ingen siktade direkt på mig. Jag inser nu i efterhand att jag borde ha värnat mer om mitt liv, men mitt mål var att skapa ett spännande avslut på scenariot, inte att bryta mot reglerna. Trots kaoset i support och att jag kände mig personligt påhoppad av bemötandet, valde jag att gå tillbaka in i spelet, erkänna brotten och slutföra rollspelet. Jag visade en vilja att föra scenariot framåt trots missförstånden. Jag upplevde att ärendet inte hanterades helt opartiskt då personen jag råkade slå i spelet själv var den som drog mig till support och fattade beslut, vilket skapade en obalanserad diskussion.

Har du bevis som stödjer din överklagan? nej men en av poliserna va live på twitch och ja antar att staffsen har clippsen som behövs

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Tillbaka