Nekad DDDJJ | Ban Överklagan [sweolsson]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

DDDJJ

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
4
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198873417904/

Ditt Hex-ID: steam:1100001366d98b0

Vad är din discord tagg? dj0600

Vem var det som bannade dig? sweolsson

Bild på banmeddelande: bild på ban.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår och accepterar att staff valde att banna mig, eftersom jag gjorde ett stort misstag. Deras beslut var helt rätt. Det är deras jobb att se till att reglerna följs och att spelet är rättvist och roligt för alla. Anledningen till att jag blev bannad är att jag cloggade mitt under ett scenario. Det var ett stort fel av mig, och jag inser nu att jag inte bara bröt mot reglerna utan också förstörde spelupplevelsen för den andra sidan. Jag spelade inte på ett sätt som gav dem en chans att få ut något av situationen, och det går emot allt som rollspel handlar om. Den här avstängningen har lärt mig hur viktigt det är att alltid visa respekt för andra spelare, även om situationen känns jobbig eller orättvis. Jag har insett att det är mitt ansvar att bidra till en bra och rättvis spelupplevelse, oavsett vad som händer. Om jag får en ny chans lovar jag att använda det jag lärt mig för att spela bättre och visa att jag har ändrat mig.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Allting började med att jag var med i ett gäng som hette southside. När jag blev medlem var det 4 stycken lallare i gänget som började hetsa mot mig och då blev jag arg och riktade mot dom (dom hade blivit kickade innan denna händelsen). Sedan kidnappade dom mig och avrättade mig någonstans där man producerar olja. Jag fick hjälp av sjukvården och glömde bort allting på grund av regeln NLR. Jag sökte sedan dagen efter i blocket efter en BMW 1 serie import och då skrev en av dom att dom hade en sådan import, jag visste inte att han var med dom. Ha i åtanke med att jag har lagt över 2 miljoner de senaste dagarna på vapen på grund av att ingen kriminell har någon slags social rp, alla ska bara skjuta döda och loota, det är det det går ut på egentligen. Vidare till import köpet så åkte jag till strand garaget för att köpa importen. När jag kom dit poppade de mitt däck direkt och sa att jag skulle ta ut min bil. Jag gick till garage ringen och då drog de upp vapen på mig. Jag cloggade då som var fel av mig bara på

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag vill vara tydlig med att det inte är något fel på avstängningen jag fick. Det är helt och hållet mitt eget fel att jag hamnade i den här situationen. Jag bröt mot en tydlig regel, och staff gjorde rätt som bannade mig. Jag förstår att reglerna finns för att skapa en rättvis och rolig spelupplevelse för alla, och det är allas ansvar att följa dem. Den här gången misslyckades jag med det, och jag tar fullt ansvar för mina handlingar. Jag ser det här som en viktig läxa att lära mig av. Det är viktigt för mig att visa att jag förstår hur allvarligt detta är och att jag är redo att göra bättre ifrån mig i framtiden. Jag är fast besluten att använda den här erfarenheten för att bli en bättre spelare och alltid följa reglerna om jag får chansen att komma tillbaka.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. ingen ban de senaste 3 månaderna

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag har verkligen tänkt igenom vad som hände och inser nu att jag kunde ha gjort många saker annorlunda i den situationen. Det största jag skulle ha ändrat är att helt enkelt låta dem ta min pistol och hoppas att det hade gjort att de släppte mig. I efterhand känns det som en mycket bättre lösning än att ta en risk som inte ledde någonstans. Det hade troligen gjort situationen enklare för alla och skapat en bättre spelupplevelse. Jag förstår fortfarande inte varför de skulle vilja kidnappa mig igen, särskilt eftersom de redan hade dödat mig en gång tidigare. Det gjorde att hela situationen kändes konstig och svår att förstå. Men trots det inser jag att jag borde ha hanterat det hela lugnare och mer genomtänkt, istället för att låta frustrationen styra mina handlingar. En annan sak jag kunde ha gjort annorlunda är att vara mer uppmärksam på de varningstecken som fanns. När de förstörde vårt däck direkt när vi kom fram, borde jag ha insett att något inte stod rätt till. Det kunde ha fått mig att tänka mer strategiskt och förbereda mig på att situationen kunde bli värre. Att tänka igenom allt detta har verkligen lärt mig hur viktigt det är att anpassa mitt spelande efter det som händer, även när det känns orättvist eller oväntat. Jag förstår nu att det är en del av spelet att hantera sådana utmaningar på ett respektfullt och engagerande sätt för alla inblandade. Om jag får en ny chans kommer jag att använda det jag lärt mig för att bli en bättre spelare och bidra till en mer positiv och rättvis spelmiljö.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har verkligen tänkt mycket på mitt tidigare beteende och de misstag jag gjort. Jag kan lova att jag aldrig kommer göra om samma misstag igen. Att clogga, som jag gjorde, har bara lett till negativa konsekvenser och förstört spelupplevelsen, både för mig själv och för andra. Jag förstår nu att mitt agerande varken var rättvist eller respektfullt mot andra spelare. I det här scenariot spelade jag inte på ett sätt som gav motparten en bra upplevelse, och det är något jag ångrar djupt. När det gäller klippet som visades i supporten känner jag att det inte gav en fullständig bild av vad som hände. Klippet visade bara när jag försvann, men det fanns inget ID eller någon kontext med. Jag antar att de hittade mig via Discord eftersom vi tidigare varit i samma gäng, men det skulle också kunna vara så att jag blev bannad av en slump eftersom jag loggade ut för att gå och lägga mig. Jag vill vara tydlig med att jag inte försökte undvika ansvar, men hur situationen presenterades gjorde det svårt för mig att förklara mig på ett rättvist sätt. Under min avstängning har jag också reflekterat över spelets dynamik, särskilt som kriminell. Jag har insett att det inte finns så mycket utrymme för socialt rollspel på servern. Det känns som att det enklaste sättet att "lyckas" som kriminell är att hota och råna andra med vapen. Det verkar finnas liten motivation att skapa mer intressanta berättelser, som att odla droger eller bygga upp annan typ av verksamhet för att tjäna pengar. Istället känns det som att spelet belönar en snabb och aggressiv spelstil snarare än långsiktigt och strategiskt rollspel. Jag förstår nu hur viktigt det är att spela på ett sätt som respekterar både spelets regler och andra spelare. Om jag får chansen att komma tillbaka, vill jag visa att jag har lärt mig av mina misstag. Mitt mål är att bidra till en mer engagerande och positiv spelupplevelse för alla.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka