Nekad davvax | Beslut Överklagan (Korpen)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

davvaking

Icke Medlem
Meddelanden
185
Reaction score
11
Ditt discord namn: davvaking

Ditt Hex-ID: 11000011761f6e4

Vad för typ av beslut gäller det? Indragna roller och ban i 60 dagar

Vem/vilka tog beslutet? Korpen

Varför tror du själv att beslutet togs? Beslutet togs eftersom jag loggade efter jag hade dött runt 10-15 minuter efter en skottlossning.

Hur är beslutet felaktigt? Beslutet är felaktigt eftersom det finns en giltig anledning till varför jag loggade spelet. Min mamma behövde hjälp med en sak där uppe (lite privat), sen efter det så satte jag mig på toa och fick en notis från korpen på dc. Det stod hoppa support så jag försökte bli klar så fort som möjligt. Sen när jag gick ner bad han mig skärmdela och bad mig gå in på saker i min dator, (lite onödigt eftersom det inte ens gällde det). Vet inte eftersom att det var för han bara försökte hitta anledningar till o banna mig eller något. Men i alla fall. Jag loggade för att jag inte ville förstöra något scenario eller något genom att vara AFK. Det va därför jag loggade och sedan så loggade jag också eftersom det fanns anledningar till det. Tycker inte att spelet ska behövata över till IRL. Sen började Korpen ta upp detta med att jag var 12ad och att jag egentligen skulle hålla in "E". Trodde inte att den "regeln" gällde när man kunde bli hämtad. 12ad tyckte jag egentligen vara när man exempelvis låg i vattnet och timern hade gått ut. Då är man död. Men i alla fall var detta bara ett stort missförstånd ifrån Korpens sida. Sedan mina banns är de flesta felaktiga också, vissa bans är 2 bans i 1 ban osv.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: Bifogar i chatten nedan

Tänkte också lite så att det inte var någon runt mig, inget pågående scenario var igång, så jag tog min chans att logga och sen gå in igen. Samt så var detta bara för att inte förstöra något scenario genom att vara AFK. Skulle självklart gå in igen eftersom det inte finns någon vidare anledning att logga för att få fördel eftersom man spawnar på samma position oavsett vart man spawnar in. Så att logga i denna position skulle inte vara i min fördel, ville bara göra detta för att inte förstöra något för mig själv och för scenarion som kanske skulle skett när jag va AFK. Man vill ju inte behöva säga vänta till sin mamma för att man ligger död i ett spel och ska vänta på att någon KANSKE ska hämta en. När hon till o med behöver hjälp.

Hur är beslutet felaktigt? Beslutet är felaktigt eftersom det finns en giltig anledning till varför jag loggade spelet. Min mamma behövde hjälp med en sak där uppe (lite privat), sen efter det så satte jag mig på toa och fick en notis från korpen på dc. Det stod hoppa support så jag försökte bli klar så fort som möjligt. Sen när jag gick ner bad han mig skärmdela och bad mig gå in på saker i min dator, (lite onödigt eftersom det inte ens gällde det). Vet inte eftersom att det var för han bara försökte hitta anledningar till o banna mig eller något. Men i alla fall. Jag loggade för att jag inte ville förstöra något scenario eller något genom att vara AFK. Det va därför jag loggade och sedan så loggade jag också eftersom det fanns anledningar till det. Tycker inte att spelet ska behövata över till IRL. Sen började Korpen ta upp detta med att jag var 12
Vad tycker du är ett rimligt straff?

Vad tycker du är ett rimligt straff?
Enligt mig skulle jag tycka 1-2 krimvarningar, som sagt jag har mycket bans. Men de flesta har jag blivit direkt unbannade för eller så har de varit buggade banns, alltså 2 i en osv.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka