Nekad DanteZZZ | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

DanteZZZ

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 13 Februari 2007

Vad heter du på discord? DanteZZZ#0989

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 501,8

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-6 beroende på helg elr vardag.

Hur ofta kommer du vara inne? jag är inne varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 501,8

Vad heter du? Daniel Fredriksson

Hur gammal är du? 22

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag har jobbat som autoexpert ett tag nu men jag känner att mitt behov av att hjälpa folk inte nås upp. Jag har alltid sett upp till poliser och har alltid drömt om att bli en polis. Jag vill utvecklas som människa och göra någonting som gläder staten och som jag kan jobba som med stolthet.

Varför ska just du bli anställd? Jag anser att jag är bra på att hantera knepiga situationer samt frustrerade människor då jag jobbat som autoexpert har behövt ta mycket kritik över priser och t.e.x vad jag kan och inte kan göra på bilar. Jag kan också hantera stress väldigt bra och jag är väldigt bra på att hålla ordning och reda när det är mycket. Jag har också jobbat som "pubcop" när jag bodde i USA och då fick jag lära mig grunderna till att vara en polis.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) STYRKOR
- mycket disciplin
- Kan ta kritik och är tacksam om jag får det.
- Håller ordning och reda i svåra situationer
- Försöker alltid bli bättre på vad jag gör
- Bra på att köra bil och har alla körkort
SVAGHETER
- Tänker ibland på vad som är rätt och fel inte vad lagen säger. T.e.x en person blir stannad för att hen kör för snabbt men måste till sjukhuset för att föda barn.
- Blir lite trött i benen om man hamnar i en situation där en person flyr på fot. Med det brukar inte vara ett problem

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja det har jag. När jag var i USA så jobbade jag som pubcop vilket innebär att man är en polis på fritiden frivilligt och där lärde jag mig Radio disciplin samt grunden till att vara en polis.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag bötar personen för grov olaglig körning samt grov vårdlöshet i trafiken och i vissa fall kort fängelse tid t.e.x om personen har blivit av med sitt körkort tidigare och kör ändå.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Säger i radion "Polis nere, Begär förstärkning och sjukvårdare och så kommer jag säga Bilens beskrivning" Jag kommer få det konfirmerat att någon kommer för att hjälpa sen så kommer jag åka efter gärningsmannen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? utrymmer området så att inte civila blir skadade eller stör arbetet. Sedan tar vi skydd bakom vårat tjänstefordon och tar fram tjänstevapen sedan väntar vi på ordrar och bekräftelser från dom som är högre upp.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Säger åt mannen skarpt att stå stilla, lägga ner kniven och ta upp händerna i luften samtidigt som jag tar upp tjänstevapen. Om han stannar sätter jag på handbojor och tar hans kniv ifrån honom. Om han fortsätter att springa så kommer jag varna han och om han inte lyssnar så kommer jag tvingas att använda våld. Jag kallar sjukvårdare och kollegor och om sjukvårdarna kan hjälpa honom så får han gå på förhör och efter det fängelse.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man inte skriker, pratar onödigt eller pratar i mun på varandra. Man ska alltid vänta på sin tur när det kommer till radion eftersom andra situationer kan vara minst lika viktiga som dina egna.

Vad betyder våldstrappan? (Lågrisk) kommunikation - milda fysiska metoder
(högrisk) kraftfulla fysiska metoder - batong, handbojor- vapen

+rep men i radio disciplin kan du alltid säga förtur då får du säga något före dom andra även fast dom pratar vi säger att du blir beskjuten då kan du säga förtur förtur då får du säga dit och skicka ett överfalsalarm

+rep men i radio disciplin kan du alltid säga förtur då får du säga något före dom andra även fast dom pratar vi säger att du blir beskjuten då kan du säga förtur förtur då får du säga dit och skicka ett överfalsalarm
tack!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka