Accepterad Daagmask | Ban överklagan [Smokey Nagata]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Daagmask

Medlem
Meddelanden
318
Reaction score
19
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/mr_gurk/

Ditt Hex-ID: steam:11000010085cad9

Vad är din discord tagg? Daagmask#3880

Vem var det som bannade dig? Smokey Nagata#1351

Hur lång tid var din ban? 7 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? RDM

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För de missförstod situationen, eller inte har sett båda sidor av händelsen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Just precis innan jag blev bannad så åkte jag och min vän Abdi Kung ner till piren mer exakt till malmqvists bil affär där vi kollade på bilar, där träffade jag och Abdi denna kvinnan som jobbar där inne som var väldigt otrevlig i mot oss. Hon hade dålig kundbemötande, svarade i mobilen precis när vi står och pratar med henne. Sen går jag åt då vi var där för att leta efter VDn till Malmqvist som vi skulle försöka kidnappa. VDn springer där ifrån och vi letar efter honom men hittar inte. Så vi åker tillbaks då min gamla gäng boss Jonas ögren hade skickat mig och abdi på detta uppdrag med kidnappningen. När jag går in i affären malmqvist igen så ser jag att Jonas står och diskuterar med denna kvinna som var otrevlig mot mig innan. Det står väldigt många inne på malmqvist och väldigt många runt om Jonas och denna kvinna, kvinnan väljer då att putta till Jonas och fortsätter sedan med ett slag. Jag säger då " Ska jag banka henne?" till Jonas men jag vet att alla hör då jag pratar väldigt högt i situationen. Han svarar inte så jag avvaktar för att få ett svar av Jonas, de båda reser sig upp och kvinnan delar ut ytligare ett slag mot Jonas. Då säger Jonas ta henne Elnour (Elnour är min karaktärs namn) jag tar upp basebollträt och slår henne en gång så hon hamnar på marken. Kvinnan väljer att inte rpa på skador och ligger bara på marken. Medans Jonas reser sig upp och frågar en fråga till kvinnan som hon väljer att inte svara på. Hon är helt tyst under denna situation och fortsätter att vara det under hela scenariumet. Hon reser sig upp och slår sedan Jonas en gång till så jag slår henne ytligare en gång med basebollträt. Hon reser sig upp igen och slår i mot Jonas igen. Så jag börjar jaga henne runt Malmqvist och lyckas sedan slå henne med basebollträt så hon blir medvetslös. Sedan bär jag upp henne för att lägga henne utomhus. Det är nu en väldigt jobbig man följer efter mig ut. Jag säger till mannen att han ska gå in flertal gånger då jag är väldigt arg och har högt adrenalin i detta scenarium, han fortsätter att inte lyssna även fast jag hotar med att slå ner honom också. Jag anser att denna mannen inte rpar med fearrp i detta läge då jag tydligt har övertaget i denna situation då jag har ett basebollträ och mannen bara har sina händer. Jag säger till honom att gå in flertal gånger han väljer att inte lyssna på. Så jag räknar ner 3, 2, 1 och han väljer att stå kvar så jag slår honom 1 gång med basebollträt. Just nu i OOC så skriver killen "Vad håller du på med" och andra saker för att kunna påverka scenariumet i OOC detta är även en regel som han bryter i mot. Mannen reser sig upp och fortsätter ifråga sätta mig även fast jag precis har slått honom med basebollträt, han fortsätter att gå runt mig och tjattar massor om att jag ska släppa henne och att han ska ta henne till sjukhuset, jag säger då flertalet gång gå in annars bankar jag dig med, han väljer att inte lyssna och fortsätter så jag vevar till honom med basebollträt ytligare 1 gång, mannen skriver då i OOC 1 gång till Vad håller du på med. Jag går där ifrån nu. När jag är på väg in i Abdis bil så väljer han att säga busunge precis när han går förbi mig, jag blir då extremt sur då jag har rpat länge och byggt upp min karaktärs självsäkerhet men även att min karaktär inte tar skit ifrån vem som helst, då väljer jag att springa efter mannen och delar ut ett slag till så han blir medvetslös mannen skriver då i OOC "vad håller du på med?", jag springer genast i mot Jonas 10 sitsiga GWAGON för att fly platsen då jag precis har misshandlat två personer. Sen när jag är ute och åker i bilen så blir jag kickad för att jag ska komma support.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag rpar med suntförnuft igenom hela scenariumet, även fast inte just du hade gjort det jag gjorde så gör min karaktär detta för att han är en tungt kriminell individ med hårda staff sedan tidigare och att slå någon med ett basebollträ är farligt men chansen att man överlever är väldigt stor. Mannen och kvinnan rpar inte med fearrp men även med failrp på ingen av dom rpar på skador under hela situationen. Jag flyr även brottsplatsen extremt fort efter att jag har slått dom vilken enligt mig är bra rp. Jag tycker att bannen är väldigt felaktig.

Hur många tidigare avstängningar har du? 10+

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Väldigt olika, jag har lärt mig av dom alla. Näst intill alla har blivit överklagade. RDM, PWG t.ex

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat väntat ett tag och pratat med kvinnan och mannen i ett senare tillfälle.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Inte slås på piren, jag kommer inte slå folk på piren utan jag kommer dra ut på situationen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka