Inaktuell Critical252 | Ansökan till Staff [RP] [Lukas]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Critical252

Icke Medlem
Meddelanden
6
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Zeid

Ditt discordnamn: critical252

Ange ditt födelsedatum 22 Januari 2006

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff för att göra servern så bra som möjligt. Jag är ute efter att skapa en skön vibe där folk inte flippar ur över smågrejer och vi har färre klantiga moves. Min grej är att hjälpa dem som snubblar, visa dem rätt väg och se till att de inte gör samma fail igen.

Sen när det kommer till support, jag vill vara den snubben som svarar snabbt och kickar igång hjälpen direkt. Det suger ju att sitta och vänta i evigheter, så jag vill göra det smidigare för alla som behöver assistans.

Rapporter, alltså där vill jag vara på, lösa skiten snabbt och hålla det clean. Och sen är det de som kämpar med rollspel eller är rookies på servern, där vill jag vara som en RP-coach. Få dem att känna sig hemma, hänga med reglerna och pusha dem att vara aktiva och coola medlemmar.

Sen snackar vi regelbrott, det är min grej. Jag vill vara med och krossa dem, ge de som strular en wakeup-call. Genom att bygga en chill och respektfull atmosfär tror jag att alla kan ha kul och få den backup de behöver när det behövs. Sist men inte minst, mitt mål är att lyfta RP-nivån och göra hela serverupplevelsen on point för alla som är med.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Just nu ärligt talat, känner jag att FearRP inom krim är rätt kasst. Det är lite knäppt att man kan vara fyra pers och omringa någon, men personen bara ställer sig upp och börjar skjuta direkt bara för att inte förlora sitt grymma vapen. Det gör RP:n tråkig för en del, och vissa känner att det inte är värt att RP:a alls. Sen har vi grejen med att folk inte lyssnar när ni säger att pittning inte är okej. Det har ju kommunicerats flera gånger, och det blir bara störigt. Så, jag vill liksom kämpa så mycket jag kan för att få ner det här, göra det bättre.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Med tanke på att ni har varnat om dessa saker flera gånger, så tycker jag att det är dags för att ta till tuffa åtgärder mot de som konstant bryter mot reglerna. Det är ju egentligen det enda sättet att få folk att fatta att reglerna finns av en anledning och bör följas, istället för att konstant bryta mot dem. Vi kan ju liksom påminna dem igen och säga att om det fortsätter så kommer det bli kännbara konsekvenser för dem som envisas med att göra regelbrott. Ibland känns det som om de inte riktigt förstår att man inte ska bråka med reglerna, så det är nog dags att göra dem medvetna om det på ett tydligt sätt.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jo, men grejen är att jag måste vara så tydlig som möjligt. Om någon säger till mig att de eller andra inte förstår, då är det min roll som staff att förklara tills de verkligen greppar vad som gäller. En annan viktig grej är att behandla alla lika, spelar ingen roll vilket misstag de gjort. Alla ska få samma behandling. Och sen, om jag ser att en annan helper eller staff gör fel, måste jag personligen ta dem åt sidan och förklara att om vi kollar på reglerna så har de faktiskt fel. Det handlar inte bara om att hålla med andra staffs bara för att de är staffs. Om någon har fel, måste jag säga till, så att vi håller oss rätt och rättvisa.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Gymnasie 8:00 till 13:00. Sedan kommer jag hem och pluggar lite sedan så spelar jag hela dagen. Jag kommer inte att rp:a alltså typ bara sällan.

Hur länge har du spelat på Unive? 3 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har varit helper i 2 månader och sen gick av för jag hade mycket plugg.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Om du fick jobba i ett annat område också, vilket skulle det vara? Kriminell

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka