Inaktuell Colsti | Polismyndigheten Ansökan [520master]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Colsti

Icke Medlem
Meddelanden
28
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 2 November 2008

Vad heter du på discord? ColstiMan#2330

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 703 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? Så aktiv som möjligt, men om det kommer något ivägen som skolarbete eller någon resa eller liknande så kommer jag att vara oaktiv. Men så aktiv som möjligt alltså.

Vad heter du? Evan Pohjanen

Hur gammal är du? 29

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill hjälpa till så gott det går i samhället och tillsammans med mina klollegor arbeta för det bästa för samhället. Jag vill få människor att tycka att dem kan känna sig trygga när de går ute på staden och att de ska veta att polisen finns som en trygghet som de kan vända sig till.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Att försöka bidra så mycket som möjligt för samhället och att finnas som en trygg punkt för människor. De ska uppfatta att polisn finns för dom och att de finns för astt hjälpa när det behövs. man ska även ha respekt mot kollegor och civila man träffar på.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har inte jobat som polis innan men jag har gått polis högskolan i flera år. Så att jag kan de grundläggande kunskaperr man behöver till en början. Jag har också en del kunskaper inom sjukvård då min mamma jobbar inom sjukvården.

Vad betyder IGV? IGV är ingripandeverksamheten, de flesta polisen börjar sin karriär som det och de jobbar oftast treskift i yttre tjänst.

Hur ska man tala i radion under ett efterföljande? Man ska aktivt ge information om vart personen som man efterföljer befinner sig och hålla informationen så kortfattat som möjligt.

Du kommer fram till torget där det pågår en stor konflikt hur löser du det? Försöker sära på personerna medans man får reda på vad som hänt, du tillkallar äver fler kollegor som kan hjälpa till på platsen. Du kan sedan reda ut det och prata med misstänkta när det lugnat ner sig på platsen.

Får studerande köra en polisbil? Nej då det inte gått utbildningen för det.

Varför är det viktigt att använda väderstrecken? För att man ska kunna ge så korrekta beskrivningar i radion. Till exdempel en biljakt så ska man använda norr, söder, väst och öst för att lätt kunna beskriva vart bilen färdas för att kollegor lätt ska uppfatta vart den är.

Hur ska du agera om du ser en misstänkt droghandel på torget? Ropa ut i radion och ligga lågt för inväntning av kollegor, när man sedan är flera kan man ingripa. Men man ska fortfarandra vara vaksam så att man snabbt kan ingripa ifall något händer. Man ska även försöka få bort civila som kan vara i vägen eller i fara.

Berätta hur man utför HLR. Man börjar med 2 inblås (5 vid drunknings olycka) sedan sätter du ena handen över den andra med fingrarna mellan de andra. Sedan utför du 30 kompressioner ungefär i mitten av bröstkorgen. (Repeterar detta vid behov)

Hur ska man utföra HLR om en misstänks ha vatten i lungorna? Man ska först lägga personen i stabiltsidoläge så att den lätt kan få ut vattnet utan faror. Sedan utför du 5 inblås och sedan utföra de 30 kompressionerna.

Berätta vad en thorax är och hur man använder den. Thorax är en "plata" som du sätter över till exempel skott skada vid bröst höjd där luft kan trängas in i såret. Man sätter då Thoraxen över för att förhindra luften att komma in.

Berätta vad en tourniquet är och hur man använder den. En tourniquet är ett "band" som man sätter på lemmar (armar och ben) för att stoppa blödning. Man sätter den över skadan för att stoppa blodådran.

Berätta vad ett tryckförband är och hur man använder det. Ett tryckförband sätter man över skadan för att sätta press på¨sakadan för att förhindra blödning.

Berätta hur och när man ska använda bandage. Bandage ska man inte använda på blödningar eftersom det är som papper. Det ska man ha för att linda (stabilisera) till exempel stukningar.

du behöver ej ansöka det är bara att komma till stationen så får du ta intervju

Man behöver inte göra en skriftlig ansökan, det räcker med muntlig intervju ingame.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka