Nekad Collebolle123 | Ban Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Collebolle123

Icke Medlem
Meddelanden
6
Reaction score
1
Länk till din steam profil: Twitch_collin123

Ditt Hex-ID: vet inte vart man hittar det

Vad är din discord tagg? halldin_36972

Vem var det som bannade dig? philip320

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2026-01-20 002311.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom de uppfattade mitt inlägg/uttalande som kopplat till eller relaterat till ett T-dåd, vilket är ett extremt känsligt och allvarligt ämne. Jag förstår att sådant innehåll bryter mot reglerna och kan upplevas som stötande eller olämpligt, även om det inte var min avsikt. Jag vill vara tydlig med att jag inte stödjer eller försvarar våld, extremism eller terrorhandlingar på något sätt. Om det jag skrev tolkades så, tar jag ansvar för att jag uttryckte mig otydligt eller felaktigt. Min avsikt var inte att bryta mot reglerna, och jag respekterar staffets beslut och deras ansvar att hålla plattformen trygg för alla. Jag ber om ursäkt för det inträffade och tar med mig detta framåt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad deltog jag i en diskussion där ett aktuellt och mycket känsligt ämne togs upp. I samband med detta skrev jag ett meddelande som i efterhand kan ha uppfattats som olämpligt eller som en referens till ett allvarligt våldsdåd. Kort efter att meddelandet skickades reagerade staff, och jag blev bannad utan att vi hann reda ut vad som menades eller vilken avsikt jag hade. Jag förstår att situationen krävde ett snabbt ingripande och att staff agerade utifrån hur innehållet tolkades. Det är viktigt för mig att förtydliga att min avsikt inte var att bryta mot reglerna eller att sprida något stötande. Jag inser dock att mitt sätt att uttrycka mig var fel i sammanhanget, särskilt med tanke på ämnets allvar.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannen var felaktig. Anledningen till detta är att det jag skrev togs ur sitt sammanhang och tolkades på ett sätt som inte speglade min faktiska avsikt.

Mitt meddelande var inte menat att stödja, uppmuntra eller förhärliga något våldsamt eller olagligt. Det var en kommentar inom en pågående diskussion, och saknade avsikt att bryta mot reglerna. Trots detta tolkades innehållet som regelbrott utan att jag fick möjlighet att förklara mig eller förtydliga vad jag menade.

Jag har full förståelse för att staff måste agera snabbt vid misstänkt regelbrott, särskilt när det gäller känsliga ämnen. Samtidigt anser jag att bannen baserades på en misstolkning snarare än ett faktiskt brott mot reglerna, och att en varning eller dialog hade varit en mer proportionerlig åtgärd.

Jag respekterar staffets arbete, men vill lyfta att bannen inte speglar min avsikt eller mitt beteende i övrigt på plattformen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. jag har blivit bannad här tidigare, och vid de tillfällena har det handlat om att jag uttryckt mig på ett sätt som inte varit i linje med reglerna eller plattformens förväntningar. I efterhand har jag förstått varför staff agerade som de gjorde.

Av mina tidigare bans har jag lärt mig att vara mer försiktig med hur jag formulerar mig, särskilt i känsliga diskussioner, och att alltid tänka på hur mitt beteende kan uppfattas av andra. Jag har aktivt försökt förbättra mitt sätt att kommunicera och följa reglerna bättre sedan dess.

Jag ser mina tidigare bans som en möjlighet att utvecklas och bli en bättre medlem i communityn, och jag tar ansvar för mina misstag.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat agera annorlunda genom att tänka mer på hur mina ord kunde tolkas innan jag skrev dem. Särskilt i diskussioner som rör känsliga ämnen borde jag ha avstått från att kommentera eller formulerat mig tydligare och mer försiktigt.

Jag hade också kunnat be om förtydligande eller valt att inte delta i diskussionen alls, istället för att riskera att bryta mot reglerna. I efterhand förstår jag att mitt agerande bidrog till situationen, och detta är något jag tar med mig för att undvika liknande misstag i framtiden.

Har du lärt dig någonting efter din ban? ja att jag inte ska göra om detta

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja, jag förstår att om jag ber om att få min överklagan läst kommer den automatiskt att nekas. Jag är medveten om detta och accepterar de villkor som gäller kring överklagningar och hur processen hanteras.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka