Nekad COL | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

COL

Aktiv Medlem
Meddelanden
614
Reaction score
49
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199387986822/

Ditt Hex-ID: steam:110000155194b86

Vad är din discord tagg? col

Vem var det som bannade dig? 320

Bild på banmeddelande: perma.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig på grund av att det spreds en namninsamling mot chefsgruppen i min Discord-server. Även om det inte var jag som skapade eller delade insamlingen först, så var det min server, och jag förstår att det kan ha uppfattats som att jag låg bakom. Det gjorde jag inte, men det var nog tillräckligt för att väcka misstankar.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det var sent på kvällen, runt klockan 01, när jag blev inkallad till support med ett ultimatum: antingen kommer du in nu eller så blir du blacklistad. Jag var inte hemma då och kunde inte närvara. Jag försökte förklara att jag inte kunde komma och undrade om vi kunde ta det dagen efter. Trots det blev jag bannad från samtliga Discord-servrar utan någon vidare möjlighet till dialog.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannen var felaktig eftersom jag inte låg bakom den handling som ledde till den. Jag bröt inte mot några regler och blev ändå straffad för vad någon annan gjorde i min server. Om man följer grundläggande principer om ansvar, borde inte en ägare automatiskt bli bannad för varje enskild handling som sker i servern, särskilt inte utan en chans att förklara sig. Men kan förstå att det ser dåligt ut när en namninsamling sprids så 50/50

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har blivit bannad tidigare, dem flesta är felaktiga men 2 har jag lärt mig av.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? I efterhand inser jag att jag borde ha varit ännu tydligare med att jag inte låg bakom namninsamlingen och kanske direkt stängt ner diskussionen. Jag borde också ha markerat hårdare mot att sådant delades, även om jag själv inte deltog.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig hur snabbt saker kan misstolkas och hur viktigt det är att vara tydlig med sitt ansvar. Jag har också insett att jag måste agera direkt när något tveksamt händer, även om det inte är jag som gör det. Jag måste vara mer vaksam med vad som sker i min server och agera snabbt för att undvika missförstånd.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yes!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka