Churchill | Polismyndigheten Ansökan [RAZIK]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Churchill

Icke Medlem
Meddelanden
42
Reaction score
3
Ange ditt födelsedatum: 15 Juli 1971

Vad heter du på discord? BEAÑOS#1251

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1530h

Hur aktiv kommer du att vara? Hela tiden

Vad heter du? Kangas Bellic

Hur gammal är du? 67

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, jag simmar ofta, 5 ggr i veckan.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att kunna göra en insats i staden och göra staden till en mer säker plats. Mitt mål som polis är att förbättra levnadsvillkoren i staden och göra det till en tryggare plats. Jag vill också bli polis för att yrket intresserar mig och för att jag tror att jag skulle passa bra som polis. Jag känner också många poliser vilket leder till att jag vill jobba med dom och ha de som kollegor. När jag känner mina kollegor bra kommer jag också samarbeta bra med dom. Jag vill också bli polis för att se till så alla är trygga i staden. Detta kommer jag göra genom att bland annat patrullera ofta och kolla hur folk mår på t.ex. piren och se till så allt är lungt.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste inom polisyrket är att man är seriös och att man gör sitt jobb bra och inte lallar. Det är också väldigt viktigt att man kan samarbeta bra då man kommer patrullera med en kollega. Om man har svårt för att samarbeta kommer det bli svårare att jobba då man måste patrullera med en kollega hela tiden. En till sak som är väldigt viktig är att hålla radiodiciplinen. Detta är för att det ska bli lättare att få/ge information via radion. När man ska prata i radion är det viktigt att man använder TTT. TTT står för Tänk Tryck Tala och innebär att man ska tänka i några sekunder över vad man ska säga innan man säger det. Det är för att man bland annat inte ska stamma i radion och så informationen kommer fram på rätt sätt.

Vad vet du om yrket i helhet? Det jag vet om polisyrket är att man måste vara seriös och så vet jag mycket över hur det har man jobbar som polis då jag känner väldigt många poliser. I en annan stad har jag jobbat som polis och är van med yrket därför tror jag också att det skulle passa mig. Jag vet också att man måste ha gott sunt förnuft och veta när man ska använda sina olika tjänstemedel. Man ska kunna bedöma en situation om man ska använda t.ex. taser/tjänstevapen eller batong. Jag vet också några vanliga uppgifter man gör som polis t.ex. trafikstopp, genomsökningar, vanliga patruller, tar olika sorters larm etc. Som polis vet jag också att man måste vara ganska stark eftersom det är väldigt fysiskt krävande då man kan behöva springa med sin utrustning. Polisen är också psykiskt krävande då inte vem som helst t.ex. kan skjuta någon om det skulle behövas. Jag vet också att som polis har man ganska mycket utrustning. Man har bland annat skottsäker väst, tjänstevapen, tazer, batong, ficklampa och radio/överfallsalarm. Några ytterrliggare uppgifter man kan göra som polis t.ex. i början så kommer man vara mycket vid fängelset och söka igenom fångar så de inte har några saker på sig som de inte får ha.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit polis i en annan stad och jag har även jobbat som ordningsvakt. Då jag har jobbat som ordningsvakt och polis så är jag van att prata i radion och håller en god radiodiciplin. Jag vet också att polisyrket är väldigt brett och det finns många olika inriktningar t.ex. span, kustbevakning, polisflyg mm. Jag vet också att polisyrket är väldigt krävande och man behöver vara mentalt stabil för att kunna jobba på bästa sätt som polis. Polisyrket är också väldigt fysiskt krävande vilket är bra då jag tränar ofta.

Hur är du som person? Jag är lugn, kan bedöma situationer väl. Hanterar stress bra och älskar att jobba. Jag är också väldigt social och samarbetar bra.

Är det något vi bör veta om dig? Inget särskilt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka