Nekad Chrippaz | Ban överklagan [Emilia]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Chrippaz

Icke Medlem
Meddelanden
97
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198256504282/

Ditt Hex-ID: 110000111a83dda (Hex)

Vad är din discord tagg? Chrippaz#6969

Vem var det som bannade dig? 320master

Hur lång tid var din ban? 25 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Connection rejected by Philip320's server: Du har blivit avstängd för: RDM ~320master. Återstår: 16 dagar 0 timmar 35 minuter

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Av den solklara anledningen att det jag utförde i scenariot uppfattades som RDM

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. För att ta allt från första början hade jag nyligen hämtat upp min kompis vid centrum. Vi begav oss ut på en liten utflykt med bilen och hamnade ungefär vid stabcity där vi såg x antal personer på ett fält. Jag förstod kanske fort vad som försegick, av den enkla kalkylationen att personer plockade blommor kunde jag ganska snabbt inse att det inte var några snälla typer jag hade att granskas med då jag drog kopplingen att det var droger de sysslade med. Min vän säger åt mig att stanna och jag gör som han säger och följer med ut ur bilen. Vi börjar prata med dessa personer och det förs snabbt en diskussion angående droger och att vi skulle plocka åt dem i utbyte mot lite pengar. Detta var inget jag ville gå med på och utan att dra några vettiga slutsatser så ville jag och min vän ta oss ifrån platsen. När en av personerna befann sig längre bort så tar jag ett väldigt dumt och hastigt beslut, då jag börjar slå ner en av personerna. Efter händelsen lämnar jag personen nerslagen vid vattnet och åker genast därifrån med bilen som jag kom i.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Mitt svar på denna fråga är att det är faktiskt svårt att bedöma om det är en felaktig ban eller ej. I rp världen så är det bara sin kreativitet som kan stoppa en från att utföra den bästa möjliga rp. Jag upplevde att jag tänjde lite på reglerna i det här fallet och skulle säga att jag förstår personen som bannade mig till 100% varför den gjorde som den gjorde. Med en mer invecklad backstory till hela scenariot så kan man se hela situationen från ett annat perspektiv och därmed eventuellt säga att det inte var felaktig. Hur som helst så svar nej, den var ej felaktig men som sagt det beror på hur man ser hela scenariot.

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har många timmar erfarenhet av denna servern tidigare men valde att ta en paus från RP. Jag har inga konkreta exempel på vad som har hände då jag tidigare blivit bannad men jag vet om att jag tidigare skrivit en likadan ansökan om just unban.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Definitivt, situationen kunde skötts mycket snyggare och bättre. I första hand fanns det inget för mig på denna platsen och göra då jag inte är kriminell och därmed ska jag inte ens befinna mig på denna platsen. Om man tänker bortsett från det kunde jag ta ett moget beslut att istället för att börja slåss rpa mig ur situationen på ett annat sätt och sedan lämnat platsen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Svar: ja. Jag har många timmar erfarenhet av hög rp nivå och jag skulle säga att jag kan avgöra vad som är rätt och fel. Däremot händer det alla att man någon gång begår ett misstag som jag i detta fallet då jag börjar slå ner någon eftersom jag blivit bannad för RDM - random death match. Regler har jag stenkoll på så i detta fallet skulle jag säga att jag lärt mig att inte agera snabbare än vad jag kan tänka, med det menar jag att jag alltid ska tänka klart angående det jag utför så det inte uppstår ett liknande problem.

Har du läst våra regler? Ja

Värt att notera att om det framgår några funderingar om varför detta kontot är skapat idag är eftersom jag glömt av användarnamnet till mitt tidigare konto som jag använde när jag spelade här tidigare :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka