Accepterad Ch0mpen | Medlem ansökning [100gubbe]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ch0mpen

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Alvin

Vad är ditt discord namn? ch0mpen

Vad är ditt födelsedatum? 21 December 2006

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Stefan Fredriksson och är 44 år och kommer från en liten by som heter Gnarp. Där han växte upp med sin lillebror, Mamma och Pappa. Hans far drev en bilverkstad som han hade hemma på gården så Stefan har varit med mycket och hjälpt till där han har lärt sig mycket om alla möjliga fordon såsom båtar, motorcyklar och bilar. Stefan gick fordon o transport i gymnasiet och började sina 8 första år i arbetslivet med att köra lastbil. Men efter en större trafikolycka på jobbet så bestämde han sig för att följa sin pappas fotspår och börja jobba på en verkstad och nu har han gjort det i många år men han bestämde sig för att ta en nystart i en ny stad. Stefan är en omtänksam och engagerad person som kör fullt ut när han har bestämt sig för något. En av hans svagheter är väll att han har lite lätt att döma folk och är väldigt kräsen på vilka han gillar och litar på. Stefans dröm är att öppna en egen verkstad där han har alla resurser han behöver för att i princip kunna göra allt möjligt på alla möjliga fordon.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med bra rp där jag ser till så att alla får en bra och rolig rp upplevelse. Jag ska göra allt jag kan för att kunna få igång roliga och seriösa scenarion trots att min plan med karaktären är att bara jobba och bygga upp ett bra garage, kanske lite tråkigt men jag är säker på att jag kommer se till så att dem jag bemöter är nöjda och glada.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man är mogen nog att kunna förlora scenarion för att alla ska bli glada och nöjda av scenariot. Till exempel, du blir kidnappad och du får flertal chanser att rymma utan att de skulle märka men ändå tar du inte chanserna för att du vill se vart scenariot går och inte avbryta det även om det innebär att du blir rånad och av med allt du kämpat för. Det innebär att du är mogen nog att spela för motpartens vinst.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Sunt Förnuft är grundregeln i RP Man kan inte RPa på en bra nivå om man inte använder sig av sunt förnuft. Sunt Förnuft innebär att man ska tänka en extra gång innan man gör något och fråga sig själv “Är det här rimligt?” eller “skulle man kunna göra det här i verkligheten?”. Alltså man ska utgå ifrån att det är verkligt och inte till exempel köra in i en vägg i 200 och säga att man bara fick ett blåmärke. Sunt förnuft sträcker sig ut över över alla andra regler. Man kan alltid tänka en extra gång innan man gör saker så länge man frågar sig själv om det är rimligt så kan man utföra verkliga och bra scenarion. Powergaming är att man inte ska spela overkligt, exempelvis köra 200 in i en vägg och sen fortsätta köra direkt eller bara kliva ut och gå därifrån, Med andra ord spela som om de vore verklighet och agera som det. En annan typ av powergaming är att man bara spelar för att få makt och pengar. Meta Gaming innebär att man inte kan ta information utanför rp världen och sedan använda sig av den i rpt. Till exempel om din kompis skriver till dig på discord att han ligger död någonstans och att du ska hämta han så får du inte använda dig av den informationen för den kommer utifrån rp världen.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har spelat mycket rp i perioder under några år där jag har kört på alla möjliga olika servrar och testat det mesta bland annat sjukvårdare, krim, och polis men även mer bilrelaterat. Nu har jag bestämt mig för att komma igång med rpn igen och då har jag bestämt mig för att köra på unive. Just nu ligger jag på 383 timmar och mer kommer de bli.

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag heter Iran Man på steam men jag har satt "real name" som ch0mpen på steam jag hoppas att de räcker.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka