Nekad Casperbauns | Polismyndigheten Ansökan [Skorpetilda]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Casperbauns

Icke Medlem
Meddelanden
6
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 25 Juni 2004

Vad heter du på discord? Casperbauns#7586

Är du whitelistad? Nej

Hur många timmar har du på FiveM? 47

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? ca 2 timmar om dagen

Hur ofta kommer du vara inne? typ varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 47

Vad heter du? Chrippa Johansson

Hur gammal är du? 31

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att jag vill göra skillnad i staden och se till att så många som möjligt åker fast för det dom gör, ett exempel är idag, jag blev skjuten men ingen polis fanns tillgänglig vilket jag tycker är dåligt, detta vill jag se till att ändra på för att så många som möjligt ska känna sig trygga i staden och inte behöva gå runt och vara oroliga för att till exempel bli rånad, misshandlad eller att sin bil ska bli stulen.

Varför ska just du bli anställd? För att jag är diciplinerad och kan hålla lugnet i stressiga situationer, jag är även väldigt intresserad av polisyrket överlag och skulle tycka det var väldigt kul att prova på yrket, jag är sträng när det gäller lagen, jag tar även yrket väldigt seriöst och är bra på att samarbeta med kollegor och även andra medmänniskor och visar mycket respekt, jag vill även hjälpa nya i staden så att dom snabbt kan komma in i samhället och se till att dom kan vad som gäller och vad man inte får göra.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är somsagt väldigt diciplinerad och är bra på att ta kritik från andra. Jag är bra på att samarbeta, och jobba med nya människor. När det gäller svagheter kan jag bli väldigt irriterad när någon är dryg eller kaxig mot mig, även om min stubin är ganska lång så kan jag bli väldigt förbannad när någon gång på gång tjafsar emot eller inte lyder order.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej inte i just gta men har spelat en del andra spel där polisyrket ingåt

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först griper jag personen i fråga eftersom att han kört i 200km/h, det är grov vårdslöshet i trafiken. Sedan ringer jag en bärgare som kan köra bort bilen eftersom att personen i fråga inte får framföra fordonet. Efter det tar jag med personen till häktet där han/hon får vänta på sitt straff för grov vårdslöshet i trafik och olovlig körning.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag kallar på förstärkning och tar med min kollega till sjukhuset medans förstärkningen försöker jaga personen som skjutit min kollega.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag ser till att alla människor runt omkring tar sig därifrån och spärrar av området så att inga civila människor kan komma tid, sedan gör vi oss redo för att rånarna ska komma ut igen (man vet aldrig hur ett scenario kommer utspela sig).

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar fram mitt tjänstevapen/elpistol (om jag har det) och säger åt honom att lägga sig ner, gör han inte det och fortsätter mot mig, min kollega eller andra personer i omgivningn så kommer jag att avfyra skott för att skydda mig och folk i min omgivning. Om han lägger sig ner så ser jag till att gripa honom och få bort kniven så fort som möjligt för att sedan köra in honom till stationen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin är viktigt att ha som polis det kan vara att man exempelvis tänker innan man talar i radion så att bara viktig information kommer fram och även att man använder fraser som "kom" i slutet på varje meddelande så att kollegorna vet att man pratat klart.

Vad betyder våldstrappan? Det betyder i runda slängar hur mycket våld jag ska använda i varje scenario. Till exempel om en person håller på och tjafsar på vianor och vägrar lyssna så behöver jag inte använda mitt tjänstevapen i första hand, jag börjar med att be personen lämna platsen och funkar inte det får jag ta tag i honom och leda ut honom. Om en person är aggressiv men inte har något vapen kan jag använda mig av pepparspray eller elchocksvapen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka