Antagen Casper | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Casper

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
351
Reaction score
22
Vad är ditt namn i verkligheten? Casper

Ditt discordnamn: caspergforlife

Ange ditt födelsedatum 19 Januari 2006

Varför ska just du bli staff? Jag tror att jag skulle vara bra som staff eftersom att jag är aktiv i Unive och i Unive's Discord(s). Jag har varit staff två tidigare gånger på Unive, om jag blir staff kommer jag göra mitt bästa för jag vill gärna hjälpa till i staff teamet eftersom att det är högt tryck och ni behöver fler staffs/helpers! Jag har spelat på unive lite över 3 år och spelat 2020 som icke medlem, jag har kunskap om hur det är att vara staff på unive och det mesta av vad som behövs göras, olika grupper/kategorier av jobb man kan ta som helper t.ex sv ansvarig, jobb ansvarig, support ansvarig osv. Jag har sen 2020 varit väldigt aktiv i både svenska och amerikanska servrar och på många har jag varit staff på. Jag är just nu medlemskaps ansvarig så jag har fått kunskap om de många viktiga kommand som kan vara bra att veta om, om jag blir staff kommer jag alltid ha ett bra bemötande och vara trevlig till personerna som vill ha min hjälp. Jag är väldigt effektiv med arbete så jag får saker gjort även om jag knappt ens har tid för att jag tar saker seriöst. På min fritid brukar jag annars hänga med familjen & vänner så det är inte alltid jag kan vara inne eller så men jag kommer fortfarande vara väldigt aktiv. Jag är ganska bra på att göra "Templates" åt bilar, så om det behövs hjälp med det så kan jag försöka lösa. Jag är väldigt snabb i pm och kan hjälpa väldigt snabbt när jag behövs, jag har nyss gått ut vård & omsorg på gymnasiet så just nu är det dö tid där jag inte har ett jobb, jag vill bli staff för att höja rpn i unive, hjälpa personer som behöver min hjälp och underlätta för de staffs som redan finns så att jag är här och hjälper till, specifikt inom Jobb samt Support de är jag mest intresserade av just nu, det skulle vara väldigt roligt att hjälpa till med support, jobb och rpn så att allt blir ordnat jag tar tag i saker så att allting blir bra. Jag är väldigt aktiv i discord, varje gång jag får en notis brukar jag alltid ta en titt för man vet ju aldrig om det kan vara viktigt. Jag kommer komma med förslag som kan förbättra servern, jag kommer absolut inte vara korrupt eller abusa nånting som sagt erfaren inom att vara staff osv. Jag vill också kunna vara mer aktiv i forumen och hjälpa till med ansökningar som Chef ansökningar och sånt för jag tycker personligen att det är kul att läsa, jag brukar kolla i forumet på ansökningar och +repa eller ge lite råd eller något sånt liknande. Jag är mogen och tror att jag skulle passa bra som staff. Jag vill hjälpa servern med att få bort lallare och personer som gör regelbrott, Jag vill att unive ska ha en riktigt bra rp nivå och se alla nöjda och glada eftersom jag sätt mycket klagomål kring rpn och sånt nu på senaste. Jag vill även lära om saker som jag kan ha glömt sen sist jag va staff och se till att jag känner till de nya systemen. Jag kommer försöka att hjälpa alla så gott jag kan och hoppas på att bli helper/staff och ha lite roligt medans jag är det. Jag har tänkt stanna så länga jag kan så om ni vill ha en helper/staff som kommer vara aktiv och göra så gott han kan så är jag här eftersom att jag har ett stort intresse inom det.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? RPn bland många, mycket regelbrott, vissa yrken på servern, förekommer mkt lall osv

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi kan starta med RPn jag tycker det blir väldigt lalligt och oseriöst vid vissa tillfällen, t.ex på Mekonomen så kan det komma in en grabb som från ingenstans kör på nån för ingen anledning eller så börjas slagsmål för nästan ingen anledning. Oseriös rp kan uppkomma ganska mycket och för att försöka få RP nivån att gå upp så måste man påminna då de som gör ett dåligt scenario eller förstör det att de får sluta omgående och om de inte lyssnar så får man antingen kicka eller ge ban för t.ex Lall eller liknande och be de läsa reglerna och ge lite tips. Alla Regelbrott som begås måste man ju då också hänvisa till reglerna och då om det behövs en avstängning och be de läsa reglerna och se till att de lär sig från det fel de begått. Yrken på servern, många yrken är väldigt inaktiva, lalliga osv och om jag blir staff vill jag gärna rikta mig mot just Jobb Ansvarig delen eftersom jag kan försöka bidra till att mer yrken blir aktiva så tillsammans med teamet hade jag påmint samt sparkat om det behövs, skaffa en ny bättre aktiv chef som kan ge lite liv till yrket på servern och då någon seriös! Lallet ska bestraffas och man måste varna då att det inte är en bra bild av då företaget till de som lallar. Jag har sett mycket att det slåss och bråkas inom olika yrken och för att stoppa detta får man ju varna för konsekvenser och se till att de som behöver lära sig får då en kick, varning eller avstängning. Samma med Lall att man måste framför allt lära de som lallar att det inte är okej och att de bör läsa reglerna och börja bete sig. Men om inte varningar funkar så få man då ge de en kick, ban osv samt hänvisa de till att läsa reglerna.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man agerar professionellt med att visa respekt, hänsyn och att ha en positiv attityd, jag tycker det är väldigt viktigt att man agerar professionellt eftersom det kan upplevas som att detta är en lall server om jag skulle sitta och lalla i t.ex support eller något. Man ska bete sig som staff och vara där för att hjälpa inte liksom förvärra situationen eller bete sig dåligt mot någon. Man ska alltid visa respekt för andra och försöka hålla en god ton även om motparten t.ex inte gör det, då tycker jag att man visar professionalism!

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer försöka då att vara aktiv som då Mekonomen P/A, Helper samt mitt privata liv vilket kan bli lite svårt men jag gillar utmaningar, jag kommer umgås oftast under dagen men ibland kvällen med vänner, familj osv och oftast då kväll eller morgon göra staff arbete, speccande, support ärenden, ansökan, RP osv så jag tror det löser sig som sagt har jag ju några timmar om dagen runt: 3-4h typ som jag har att ägna åt det. Som sagt är jag ju arbetslös just nu efter gymnasiet så har ganska mycket dö tid vissa dagar mer än andra så ibland kan det va 4-5h ibland kan det va 2-3 ibland 1-3 vem vet det är alltid lite olika men jag kommer fokusera på att sköta arbetet som staff så ofta jag kan och så länge jag kan!

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat sen 15 juli 2022.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja! Jag har varit Helper 2 gånger som helper var jag Support ansvarig, Jobb ansvarig, RP, Servervakt ansvarig och säkert nått mer som jag glömt :)

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kriminell Ansvarig, Donation. Tycker det är lite svårare saker som jag inte är 100% på, asså kanske i framtiden men just nu känner jag mig inte jätte beredd att vara inom de områden. Men Support, RP, Jobb ansvarig känner jag mig ändå ganska kunnig i :)

Extra: Bara för att förtydliga om jag blir staff vill jag helst inte ha kvar MA eftersom jag vill fokusera på de andra områden jag tror det blir lite för mycket att balansera isåfall.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka