Accepterad Carl123Fox | Medlem ansökning [Casperr999]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Carl123Fox

Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Carl Holmstedt

Vad är ditt discord namn? Carl123Fox

Vad är ditt födelsedatum? 6 April 2005

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Ted Johnson

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Ärlig, Ambitiös, Lojal

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Bakgrund: Min karaktär, Ted Johnson, växte upp i en liten stad där livet var enkelt men ibland tufft. Efter att ha förlorat sina föräldrar i ung ålder fick Ted tidigt lära sig att stå på egna ben. Han jobbade sig igenom skolan och tog småjobb för att överleva, allt från mekaniker till kafébiträde. Med en stark känsla av rättvisa och en vilja att alltid förbättra sin situation, har Ted alltid strävat efter att lämna ett positivt intryck på sin omgivning. Trots motgångar har Ted en envis optimism och en dröm om att skapa en bättre framtid. Framtidsplaner: Ted har nyligen flyttat till staden i hopp om att starta om och bygga ett nytt liv. Målet är att öppna ett eget företag, kanske en liten verkstad eller en butik, för att bli en del av stadens gemenskap. Han vill också knyta kontakter och skapa meningsfulla relationer, samtidigt som han undviker gamla mönster och problem från sitt tidigare liv. Ted är fast besluten att göra rätt val och arbeta hårt för att nå sina mål, oavsett vilka hinder som dyker upp.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra till serverns RP genom att alltid sträva efter trovärdigt och engagerande rollspel. Jag är kreativ och bra på att utveckla karaktärer med intressanta bakgrundshistorier och realistiska personligheter. Jag tycker om att skapa spännande och oförutsägbara scenarion som involverar andra spelare och gör rollspelet mer dynamiskt.

Utöver det är jag en lagspelare som alltid respekterar andra spelare och deras gränser. Jag är noga med att följa reglerna och hjälpa till att upprätthålla en positiv atmosfär på servern. Mitt mål är att bidra till en upplevelse där alla känner sig välkomna och kan ha roligt tillsammans.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett scenario innebär att man sätter själva berättelsen och rollspelupplevelsen i första rummet, snarare än att försöka "vinna" eller alltid få sin karaktär att gå segrande ur en situation. Det handlar om att ge utrymme för motparten att också lyckas eller dra nytta av situationen, vilket leder till ett mer dynamiskt och intressant rollspel.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har vid ett tillfälle brutit mot reglerna. Det skedde av misstag på en tidigare server där jag omedvetet agerade på information som min karaktär inte hade tillgång till, vilket klassades som metagaming. När jag blev uppmärksammad på felet av en administratör erkände jag det direkt och bad om ursäkt. Sedan dess har jag lärt mig vikten av att hålla tydlig skillnad mellan vad jag vet som spelare och vad min karaktär vet. Det var en viktig lärdom, och jag är nu mycket mer noggrann med att förstå och följa reglerna fullt ut.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? RDM (Random Deathmatch) är förbjudet Du får inte döda andra spelare utan en giltig rollspelsorsak. All konflikt måste ha en berättelseupptakt, och den andra spelaren ska förstå varför och av vem de hotas innan en attack sker. Detta säkerställer att spelet förblir realistiskt och engagerande. Metagaming är förbjudet Det är inte tillåtet att använda information som du fått utanför spelet för att påverka ditt agerande i spelet. Din karaktär ska endast agera på den information som hen har tillgång till inom spelet, vilket skapar en rättvis och trovärdig spelupplevelse. Respekt mot andra spelare Personliga förolämpningar eller trakasserier är inte tillåtna, varken i eller utanför rollspelet. Om du har problem med en annan spelare ska du rapportera det via en supportkanal istället för att hantera det själv. Detta hjälper till att skapa en trygg och positiv miljö. Powergaming är förbjudet Du får inte agera på ett sätt som tvingar andra spelare till specifika handlingar utan att ge dem möjlighet att reagera. Detta säkerställer att alla spelare får vara delaktiga i att skapa en gemensam berättelse. Inga glitchar eller exploatering Det är förbjudet att utnyttja buggar eller spelmekanik på sätt som ger dig en orättvis fördel, till exempel genom att använda glitchar eller andra oavsiktliga funktioner i spelet.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag vill gärna nämna att jag är en väldigt engagerad och seriös rollspelare. Jag tycker om att sätta mig in i min karaktärs bakgrund och utveckla relationer och historier med andra spelare. Jag är också öppen för att lära mig av andra och förbättra mitt rollspel. Utanför spelet är jag en lugn och ansvarsfull person som tycker om att samarbeta med andra. Jag är van att arbeta i grupper och att kommunicera på ett tydligt och respektfullt sätt, vilket jag tror kan bidra till en positiv stämning på servern. Mitt mål är att bidra till serverns gemenskap, både genom att skapa intressanta scenarier och genom att vara en hjälpsam och respektfull spelare.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka