Nekad Capybarish | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Capybarish

Icke Medlem
Meddelanden
39
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199828308770/

Ditt Hex-ID: steam:11000016f581322

Vad är din discord tagg? capybarish.

Vem var det som bannade dig? RealCol men vill att 320 tar denna ban överklagan

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-05-27 224314.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag körde med Silent-Aim i cirka ngn timme. Vilket var väldigt äckligt och barnsligt och dumt och göra, +väldigt omoget skämmigt som jag vet inte vad att göra för jag var så omogen och dum helt sjukt

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag satt och chillade i mitt gäng hus efter en skottlossning sen så blir ja bannad för silent aim och fick ett meddelande av Unive-Sync att jag hade fått indragen kriminell-roll för anledning fusk. Det var nog nästan allt som skedde innan jag blev bannad för jag körde med Silent-Aim vilket var dubbelt så äckligt av mig som jag gjrode som en liten äcklig p12 det var dumt av mig om man säger så men man kan också säga att jag var dum i huvudet om vi ska vara exakt rätt på sak eller vad man säger.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skriver detta med en stor känsla av ånger och en ärlig önskan om att få rätta till mina misstag. Jag blev bannad från servern efter att ha använt fusk, närmare bestämt silent aim, och jag vill vara helt tydlig med att jag vet att det jag gjorde var fel. Jag förtjänade den bannen. Det finns ingen ursäkt för att bryta mot reglerna som ni satt upp, och jag försöker inte på något sätt att få det att framstå som att jag blivit orättvist behandlad – ni agerade helt korrekt utifrån situationen.

Anledningen till att jag ändå väljer att skriva detta är för att jag, med lite tid och eftertanke, verkligen inser hur dåligt mitt beslut var. Jag förstår nu att mitt agerande inte bara förstörde min egen upplevelse, utan också riskerade att förstöra för andra spelare som försöker ha roligt och spela rättvist. Jag tog servern och communityn för givet, och det är först nu när jag blivit av med den möjligheten som jag verkligen förstår hur mycket jag uppskattade att få vara en del av Unive Roleplay.

Jag vill inte att detta bara ska ses som ett försök att "komma undan" med något. Jag vet att tillit är något man måste förtjäna, inte be om. Men jag hoppas innerligt att ni kan överväga att ge mig en chans att visa att jag kan bättre. Jag är fullt beredd att börja om från noll, att följa varje regel och att bete mig som en ansvarstagande och respektfull medlem av servern. Jag ber inte om att få förtroendet tillbaka direkt – bara om möjligheten att bevisa att jag har förändrats.

Om det finns krav eller villkor för att få en chans till – t.ex. en prövoperiod eller liknande – är jag mer än villig att acceptera det. Jag vill visa att jag tar detta på största allvar och att jag verkligen har lärt mig något av mitt misstag.

Tack för att ni tog er tid att läsa detta. Oavsett vilket beslut ni fattar, så vill jag att ni ska veta att jag respekterar det.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad några gånger tidigare men kommer inte riktigt ihåg varför då det var ca 4 månader sen ja vart perma bannad och ca 4 och en halv sen senaste ban innan de så kommer inte riktigt ihåg varför

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? När jag ser tillbaka på det som hände, inser jag tydligt att jag hade många möjligheter att välja en bättre väg – men att jag valde fel. Istället för att följa reglerna och spela på ett rättvist sätt, valde jag att använda fusk. Det var ett kortsiktigt och själviskt beslut, som bara grundade sig i en önskan att prestera bättre, utan att tänka på vad det innebar för andra eller för mig själv i längden.

Det jag borde ha gjort, var att acceptera mina egna begränsningar och jobba på att bli bättre genom träning och erfarenhet, som alla andra spelare. Jag kunde ha bett om hjälp, lärt mig mer om spelet, eller helt enkelt bara haft tålamod. Istället valde jag genvägen, och det kostade mig mer än jag trodde det skulle göra – det kostade mig en plats i ett community som jag egentligen trivdes väldigt bra i.

Jag borde också ha visat mer respekt för arbetet ni som driver Unive Roleplay lägger ner. Ni har byggt upp något som många tycker om, något som ska vara rättvist och roligt för alla, och jag valde att bryta mot den respekten. Jag förstår idag att det inte bara handlar om att fuska mot ett spel – det handlar om att bryta mot ett förtroende.

Om jag hade fått göra om det, hade jag valt annorlunda. Jag hade valt att följa reglerna, att spela rent, och att bidra till en positiv stämning på servern. Och om jag hade haft problem eller känt frustration, så hade jag försökt hantera det på ett moget sätt – inte genom att fuska.

Jag hoppas att det här visar att jag verkligen har tänkt igenom mitt agerande. Det var ett misstag, men ett jag har lärt mig mycket av.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att bli bannad från Unive Roleplay var en väckarklocka för mig. När det hände kändes det först som en hård konsekvens, men med lite tid och eftertanke har jag insett att det faktiskt var ett nödvändigt uppvaknande. Jag förstår nu att mitt val att fuska inte bara var ett regelbrott, utan ett svek – både mot er som driver servern och mot alla andra spelare som vill ha en rättvis upplevelse.

Det viktigaste jag har lärt mig är att handlingar får konsekvenser, oavsett om de känns stora eller små i stunden. Jag trodde att jag bara ”testade” något, men insåg snabbt hur mycket det faktiskt förstörde – både för mig själv och andra. Jag förlorade tillgången till en server jag gillade, förtroendet från er, och mitt eget anseende som spelare.

Jag har också lärt mig att respekt är en grundsten i alla communities. Respekt för reglerna, för skaparna, för admins och för andra spelare. Den respekten bröt jag mot, och det är inget jag är stolt över. Men jag ser det nu, och det är något jag tar med mig framåt – både i spelvärlden och i livet utanför.

Sist men inte minst har jag lärt mig att det inte finns några genvägar som är värda det i längden. Det är mycket mer givande att spela ärligt, utvecklas på riktigt, och känna att man gjort sig förtjänt av sin plats i ett community.

Min förhoppning är att få en chans att visa att jag tagit till mig av detta och att jag har mognat. Jag är redo att följa reglerna, bidra positivt och återuppbygga det förtroende jag förlorade.

Tack för att ni tog er tid att läsa.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår detta.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka