Accepterad Buzz-FightFear | Medlem ansökning [Punkt.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Buzz-FightFear

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är din steam profil länk? https://steamcommunity.com/profiles/76561198114989121/

Vad är ditt namn i verkligheten? Jonathan Karlsson

Vad är ditt discord namn? Buzz-FightFear#6405

Vad är ditt födelsedatum? 27 Mars 2000

Berätta om din karaktär. Min karaktärs namn är då Kristoff Lindemann. Han föddes 20/8-1990 och har sina rötter i en liten by utanför Kiruna. Där bor i dagens läge hans mor och far. Han har även en bror som heter Alfons och är 3 år yngre. Kristoff har alltid haft ett intresse för stora maskiner, då hans far äger ett företag med skogsmaskiner. Hans far har alltid ansett att han ska sitta i en skogsmaskin när han växer upp, där av började han på ett yrkesförberedande gymnasium för att utbilda sig till maskinförare. Men efter en kort tid efter studenten kände han att sitta själv om nätterna i skogen var inget för honom. Så efter att han fyllt 21 satte han sig i skolbänken igen för att ta ett lastbilskort och krankort. Han blev klar med utbildningen efter ca 1 år, och fick som liten present av sin far en egen timmerbil. Så han och fadern sammarbetade fortsatt efter de i samma företag, fast med olika ansvars område, Kristoff som ansvarar för deras timmerbil och fadern för deras skogsmaskiner. Han jobbade med fadern i ca 10 år. Anledningen till att dom bara jobbade 10 år ihop var att när Kristoff var ca 25 år träffade han Kajsa som då var 27 år. Dom hade ett lyckligt liv tillsammans och dom väntade även deras första barn när Kristoff var 28 år gammal. Men tyvärr har allt lyckligt ett slut och det kom för Kristoff när han var31 år gammal. Kajsa fick då ett jobb i Stockholm som fastighetsmäklare för lyxvillor och lägenheter, ett jobb som var för välbetalt för att tacka nej till. Dettagjorde att det blev en liten dispyt mellan dom två om dom skulle separera eller försöka på distans, alternativt båda två flytta ner till stockholm. Beslutet blev att alla skulle flytta neråt. Dom hittade snabbt en lägenhet och Kajsa kunde börja sitt nya jobb. Men för Kristoff var de inte lika lätt, med en praktisk utbildning inom maskinframförande, hade han inte så mycke valmöjligheter gällande jobben. Han sökte ett par tjänster som grävmaskinist, lastbilchaufför för ett fraktbolag, och tillochmed en tjänst som parkskötare men inget som gav någon respons. Han fortsatte och leta, men allt mer som tiden gick så insåg han att staden inte var något för honom, han saknade helt enkelt skogen och landsbygden. Han la då fram förslaget till Kajsa att sluta som fastighetsmäklare och flytta hemmåt igen, men fick ingen bra respons. Hon hade helt enkelt fastnat för staden och dessutom träffat en annan man som var mer lockande. Kristoff blev förkrossad men kunde inte mer än önska henne och den nya lycka till i livet. Han var nu alltså utslängd i en främmande stad utan nånstans att bo eller tjäna pengar. Han såg ingen annan utväg än att försöka hitta en bostad lite utanför staden och då lättare kanske kunna komma i kontakt med ett åkeri eller skotarföretag. Han lyckades på första försöket med jobbet, tackvare en kompis han lärt känna via Kajsa. Han fick tips om en äldre man som hade en egen timmerbil. men börjar bli till åren och säker då en efterträdare. Då han inte hade några barn fanns ingen som kunde ta över efter honom, och då passade det perfekt att Kristoff som ändå hade ca 10 års erfarenhet av timmekörning, tog över företaget. Och så blev de. Två veckor efter att Kristoff och kajsa separerade fick han jobb och även ett boende av den snälla mannen som nu var hans chef. Så nu är Kristoff somsagt 32 år och äger ett eget timmeråkeri, Lindemanns skogstransporter. Det planeras att hans far och mor som också börjar bli till åren ska flytta neråt och bli delaktiga i åkeriet. Brodern är fortfarande kvar uppe i norrland med fru och två barn, och har inga planer att flytta närmare då kontakten mellan bröderna blev sämre och sämre när kristoff flyttade med Kajsa till stockholm.

Varför ska just du bli Medlem på Unive? Jag har spelat en liten tid som icke-medlen och fastnade för servern. Därför skulle jag vilja bli medlem och kunna använda servern fullt ut för att skaffa jobb och även vänner. Scenario möjligheterna blir ju så mycket större och bättre som medlem också. Jag kommer bidra med ett verklighetstroget RP:ande och vara alla spelets regler trogen. Då min karaktär är laglig så förhåller jag mig strikt till detta.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kommer bidra med ett trovärdigt RP-spelande och göra vad ja kan för att de ska funka för alla och att servern ska kunna växa till den nivå den förtjänar.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man bidrar till ett verkligt scenario och då blir de roligare för alla, oavsett vilken sida av scenariot man står. Alla känner sig delaktiga på de viset. Oavsett om man är den förlorande parten av scenariot, kan man gynna dom andra att ha kul.

Hur hittade du Unive? Jag var ute efter en bra server att kunna koppla av lite på och samtidigt ha kul med kompisar och då hittade vi unive och kände att den var rätt från början.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka