Nekad Buppsi | Ban Överklagan [Coldfaith]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Buppsi

Icke Medlem
Meddelanden
18
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199014744057/

Ditt Hex-ID: 11000013eda0ff9

Vad är din discord tagg? buppsi

Vem var det som bannade dig? Coldfaith

Bild på banmeddelande: ban.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att det har blivit lite missuppfattning vid denna ban. Men jag tror Coldfaith valde att banna mig eftersom han bara såg när jag framförde en MC på ett berg, det han då har missat är det bakomliggande scenariot som ändrar historen mycket.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag åker runt på min MC på torget, polisen stannar mig. Jag stannar först och pratar med dem, i åtanke så är jag både efterlyst samt att jag har grovt vapen på mig. Så när polisen ber mig hoppa av motorcykeln drar jag. Det är en jakt som fortsätter bort mot mirrorpark där det finns ett berg, efter flera försök att ramma mig med polisbilen väljer jag då att köra upp på berget. Sedan kommer Cold senare när jag bara står uppe berget, jag har inte sett banbeviset tyvärr men jag fick man för att jag var på berget med min motorcykel. Så han kom förmodligen och speccade i lite fel timeing då han inte har verkat se vad som har hänt innan.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Min resonering kring varför jag tar beslutet har köra upp på berget är precis som sagt innan att jag både är efterlyst och har vapen, polisen försökte under hela jakten att ramma mig för att sätta dit mig förmodligen. Om man tänker ur realistiskt perspektiv, hade jag kunnat få upp mot livstid fängelse för grejerna jag är efterlyst för, då väljer jag att ta min MC jag har köpt för 75k och köra upp på berget för att fly, då gör dem detsamma men som V90 Cross Country, så då fortsätter jag upp på berget för att fly. Eftersom jag hellre uppoffrar en slit och släng motorcykel och möjligtvis lite skador istället för livstidsfängelse. Efter polisen har vänt efter kört upp på berget ett tag ser jag dem köra runt. Då glider jag ner väldigt sakta ned för berget för att tänka utifrån realism och sunt förnuft, sedan blir jag satt i staffsamtal och får frågan hur jag tänker, jag försöker förklara men det verkade inte gå hem. Jag skulle tro att det har skett ett missförstånd eftersom han inte har sett hela händelsen utan bara när jag var uppe på ett berg med min motorcykel. Och om det skulle vara så att jag bara var där och åkte skulle jag förstå bannen till fullo men inte i detta fall.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Eftersom jag har så pass bra historik och inte blivit bannad på väldigt länge, och ifall jag har blivit bannad är det för små saker samt i början när jag rpade. Men denna ban har jag inte riktigt lärt mig något utav eftersom jag redan visste att det var pwg och suntförnuft ifall jag skulle åka MC på ett berg, men det har förmodligen skett ett missförstånd och jag förstår varför han bannade mig utifrån vad han såg men jag tror det inte skulle se likadant ut ifall han såg hela händelsen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Under detta scenario hade jag antingen kunnat ge och eller fortsatt på vägen, men eftersom polisen försökte pitta och ramma så riskerade jag både mitt liv samt att motorcykeln kunde gå sönder vilket skulle resultera i att jag blev tagen. Och det var precis jag körde upp på berget, det var min sista utväg och det var därför jag valde att göra det.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Som sagt inte riktigt eftersom jag redan hade koll på att man inte fick göra som jag gjorde för saken han banande mig för, men jag tror jag inte hade fått bann ifall han speccade hela scenariot. Men jag förstår nu också att man måste ta det ännu mer lugnt och tänka ur det ännu mera realistiska perspektivet, det hade tex vart mer okej ifall jag körde en motorcross istället för en MC.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka