Nekad Buppsi | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Buppsi

Icke Medlem
Meddelanden
18
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199014744057/

Ditt Hex-ID: 11000013eda0ff9

Vad är din discord tagg? buppsi

Vem var det som bannade dig? Hedgehog

Bild på banmeddelande: ksand1.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag blev avstängd för att jag blev misstänkt för att fuska på Unive.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det var i samband med det nya anticheatet. Jag var inne på unive helt vanligt och spelade. Från ingenstans blir jag dragen till support eller något liknande samtal där Hedgehog påbörjar en pc-check för att det nya anticheatet hade upptäckt ett fusk på min dator. Han går igenom allt och jag visar allt han ber om, inget om något fusk hittas men eftersom det har indikerat att jag har haft fusk på datorn så väljer han att stänga av mig permanent ändå. Så efter han har gått igenom allt säger han bara hejdå och förlitar sig på anticheatet.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag förstår att avstängningen inte är helt obefogad, eftersom jag vill vara ärlig med att jag tidigare har haft ett fusk på min dator. Fusket fanns kvar sedan tidigare, jag hade det fortfarande på datorn under den tid jag spelade på Unive, men jag vill förtydliga att jag aldrig använde det där. Jag är medveten om att det låter svårt att tro, men man kan se under pc-checkens gång att det inte finns något som tyder på att jag faktiskt har använt fusket på någon server överhuvudtaget. Men jag erkänner att fusket var installerat innan jag blev avstängd, och endast använt någon enstaka gång på någon random server för att testa och leka runt lite, vilket jag aldrig egentligen skulle ha gjort.
Jag inser att det fortfarande var väldigt dumt av mig att ha kvar det, och att det självklart är rimligt att jag blir bannad i samband med pc-checken då anticheatet indikerar för det. Därför förstår jag också varför beslutet att stänga av mig togs. Jag vill ändå säga att jag aldrig har fuskat på Unive och att jag är fullt medveten om mitt misstag. Jag hoppas att ni kan se skillnaden mellan att ha ett fusk på datorn och faktiskt använda det. Såklart är detta bara mina ord, från en gammal "fuskare" vilket kan vara svårt att tro på. Jämfört med alla andra fuskare så jag aldrig hade jag inte en massa bilder med något fusk, aldrig lagt ut något montage eller liknande för att det är inte jag eftersom jag inte hade det motivet med att använda fusket överhuvudtaget. Men det jag sitter och ber om är att jag vill försöka få er att förstå min sida. Då min tidigare historik inte alls har vart problematisk, de flesta bannsen har varit felaktiga. Jag har iallafall förklarat från mitt perspektiv hur allt hände, det är upp till er vad ni vill tro på såklart men jag har aldrig brukat fusket på Unive och det finns inget som tyder på det förutom anticheatets indikator.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Mina tidigare bans på Unive har antingen vart banns man fått i början för att man inte var så insatt i rpn, det var 2021 och det har skett utveckling sedan dess. Annars har det vart många felaktiga bans som har blivit borttagna eller små bans på någon dag för att man har tagit ett impulsivt beslut som förmodligen har berott på någon faktor att man har varit trött eller lallat med polare, vilket inte skulle upprepas ifall man kunde tilldelas en andra chans för att verkligen kunna bevisa att man är en trogen spelare.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det finns mycket jag hade kunnat göra annorlunda i den här situationen. Det här var under en period då fusket började bli allt vanligare på Unive, något som märktes tydligt ingame. Tyvärr växte det då fram något dumt inom mig, en typ av nyfikenhet och kanske till viss del ett grupptryck som jag föll för. Under den tiden köpte jag ett fusk, men jag hade aldrig någon avsikt att använda det på Unive. Det var mer en impuls av nyfikenhet och ett misstag jag ångrar. Jag var dessutom alldeles för rädd att riskera att bli bannad. Medveten om konsekvenserna men samtidigt så omedvetande, med tiden fortsatt jag bara att spela på Unive och inte tänkte på saken mer. Det kom ett nytt anticheat som hittade mitt fusk, som tidigare sagt får jag ju stå mitt kast eftersom jag ens från första början har laddat hem ett fusk. Men i detta fall så är det inte "En gång fuskare är alltid en fuskare", utan jag var bara omedvetande och föll för något grupptryck som jag aldrig skulle gjort. För detta ångrar man i efterhand, spelat ändå från 2021 och klarat mig bra från avstängningar tills denna. Och nu, när suget är tillbaka för Unive märker jag hur dum jag var, och det ångrar jag.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att det är nolltolerans mot fuskare överhuvudtaget, det spelar ingen roll ifall du har fuskat på någon annan server än Unive. Och att mitt beslut var helt korkat. Jag har lärt mig att små misstag kan leda till stora konsekvenser som man kommer till att ångra. Och att man bär ansvar för sakerna man har gjort, jag ber om en andra chans för mitt dumma beslut men jag förstår också ifall detta inte kommer accepteras. Jag har mognat och kommer aldrig någonsin sätta mig i en liknande situation och lärt mig att ifall man inte respekterar serverns regler så får man konsekvenser, och så ska det vara, rätt ska vara rätt. Detta har blivit en viktig lärdom för mig och jag har märkt att jag om man inte följer reglerna riktigt så hör man inte heller hemma på Unive.
Men det är nu jag vill på något sätt be om ursäkt för att jag har svikit staffsens förtroende, jag tar såklart fullt ansvar för mina handlingar, och denna ban har fått mig att lära mig en riktig läxa. Nu ber jag ödmjukt om ursäkt och istället för att vara en del av problemen vill jag jobba emot dem och jag kan med heder och samvete försäkra att en handling som denna aldrig kommer upprepas.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka