Accepterad Bullen10 | Beslut Överklagan [toris]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bullen10

Icke Medlem
Meddelanden
92
Reaction score
1
Ditt discord namn: BakeAll

Ditt Hex-ID: steam:11000013fa965f0

Vad för typ av beslut gäller det? Indragen krim + pris ökning, redlist samt ban 6 dagar (fear rp)

Vem/vilka tog beslutet? realabm

Varför tror du själv att beslutet togs? Jag förstår att staff tog beslutet att banna mig för Fear RP, och jag fattar varför det kan ha sett fel ut från deras håll. Det kan ha sett ut som att jag inte brydde mig om att jag blev hotad med vapen och att jag istället bara drog fram mitt eget vapen för att skjuta, vilket kan tolkas som att jag inte följde Fear RP. Jag vet att när någon riktar ett vapen mot en, så ska man spela som om man verkligen är rädd och inte vill dö, alltså lägga händerna upp i luften och lyssna på vad de säger. Jag tror att det som hände kanske såg annorlunda ut i staffens klipp än hur det kändes för mig i stunden utav sceanriot. Jag upplevde att han inte längre riktade vapnet mot mig, utan sköt på andra personer, och därför kände jag att jag hade en chans att överleva om jag agerade snabbt. Det var mycket som hände samtidigt, jag var stressad och det var fortfarande skottlossning runtomkring. Det kändes mer som ett krigskaos än en ren kidnappning, och under min situation så kändes det rimligt att försöka skydda mig själv. Jag vill bara att ni ska veta att jag inte försökte bryta någon regel med flit. Jag agerade som jag trodde var rätt i stunden. Jag har förståelse för varför ni valde att ge mig en ban, men jag hoppas att ni kan titta på situationen en gång till och kanske se att det fanns andra lösningar som också kan användas i scenariot. Om jag gjorde fel så tar jag till mig det och vill gärna bli bättre. Däremot tycker jag att det är väldigt hårt att lägga både redlist och prisökning. Jag känner att en 6-dagars ban tillsammans med kanske tabort redlist och prisökningen stannar kvar i en månad, hade varit ett mer rimligt straff medans min indragna krim stannar kvar alltså att jag inte får tillbaka min krim roll. Jag hoppas att ni kan se det från min sida och kanske tänka om detta beslutet. (Vill också tillägga att sommar lovet skulle presic börja osv och hoppas jag kan få 1 till chans då det hade varit synd att inte då köra något mer på hela sommaren över detta.)

Hur är beslutet felaktigt? Jag tycker att beslutet om Fear RP är fel eftersom jag inte kände att jag var direkt hotad bild just då. Personen stod ungefär 10–15 meter bort och sköt inte på mig, utan på andra. Jag låg på marken först men när jag kunde resa mig upp såg jag att han inte riktade vapnet emot mig längre, så jag drog mitt vapen för att försöka överleva. Det var inte så att jag bara ville skjuta någon eller vinna situationen. Det var mycket som hände samtidigt, skottlossning runt omkring, stress, och kaos. Det var inte som en vanlig rån eller kidnappning scenario där någon står nära och säger (upp med händerna) med ett vapen i ansiktet. Jag hörde honom säga nåt, men då hade jag redan vapnet i handen och agerade snabbt, som man nog hade gjort i verkligheten om man tror att man kan dö. Jag fattar att ni kanske tycker det är Fear RP, men jag tycker inte det stämmer i den här situationen. Jag försökte bara spela realistiskt, och utifrån hur jag upplevde det så gjorde jag inget konstigt. Jag såg min chans att skydda mig själv. Sen tycker jag också att det var väldigt hårt att ge mig prisökning samt redlist. Jag anser att min indragna krim stannar kvar, och de håller jag med om, men att kanske min redlist tas bort så anser jag att det är ett lämpligt starff utav det jag gjorde och hoppas ni kan kolla på det. Jag har lagt mycket tid på Unive och kan reglerna bra, samt tillbringat mycket tid på min karaktär och tycker att ett mildare straff hade räckt som jag då också hade lärt mig utav.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: https://medal.tv/games/gta-v/clips/ksYcKS5kjn_zzxPly?invite=cr-MSxabHksMTU3NjMxMDc2

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Din redlist är hävd, resten av beslutet kvarstår.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka