Nekad Brommex | Ban Överklagan [toris]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Brommex

Medlem
Meddelanden
137
Reaction score
12
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199248511924/

Ditt Hex-ID: steam:11000014cc913b4

Vad är din discord tagg? brommex

Vem var det som bannade dig? Toris

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: Screenshot 2025-02-15 025725.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Finns två anledningar, dels meta dc, samt staffabuse.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Så egentligen, precis innan allt hände hade jag krim ansvarig möte, allt var liksom som vanligt. Efter mötet hade jag tråkigt och jag frågade vad mina vänner gjorde, de bjöd då in mig till en dc som de satt i och kollade på SVT serien TSM. Om jag ska vara helt ärlig förstod jag egentligen rakt av att denna dc var en meta dc då jag såg att det nästan endast var så kallade problemspelare som deltog i den. Vet att jag gjorde fel, men jag ville liksom inte var den vännen som "golade" ner mina vänner. Men men, i slutändan är det alltid mer värt att vara ärlig, iallafall säga åt mina vänner att det är fel eller liknande.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej, det var jag som gjorde fel. Det är något jag själv måste stå för och bearbeta. Men jag hoppas innerligt att jag kan få en ny chans och få visa att jag egentligen är bättre än så.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har varit bannad ett par gånger tidigare. Min första ban var för jag snodde en polisbil som icke medlem, detta är något jag just då inte alls hade koll på, men pga min ban så lärde jag ju mig den regeln efter. Sedan har jag varit bannad för powergaming, då jag inte rpade på skador ordentligt under ett juvelrån, men sedan dess har jag hållt en mycket högre nivå när det kommer till just den delen av rpn. Sedan under wombat stormen blev jag bannad för jag försökte sälja en utav mina patenter för IRL pengar, detta är något jag grovt ångrar, och något som aldrig kommer eller har hänt efteråt. Min senaste ban var pågrund av FEARRP, just då var jag väldigt arg pågrund av motpartens regelbrott, så jag agera utifrån min ilska, vilket blev väldigt fel. Jag har därefter försökt förbättra mitt tålamod, och acceptera att det är ju trotts allt bara ett spel.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Från första början när jag fick inviten av min vän till den meta dcn tänkte jag inte att det var något speciellt. Men när jag gick med fattade jag som sagt egentligen direkt att det var en meta dc. Det jag gjorde fel då var i huvudsak att jag valde att inte rapportera in den och göra nåt åt regelbrottet jag hade mitt framför mina ögon. Men dum som jag var, valde jag istället att sätta mig i den och prata med mina vänner. Det blev per automatik att jag helt enkelt deltog i meta dcn. Så det jag hade kunnat göra annorlunda just då är att jag skulle ha rapporterat in meta dcn, eller åtminstone fått mina vänner att förstå bättre och inte delta i den. Sen har vi min staff abuse ban där jag valde att först och främst dela ut en log ur staff dcn och skicka ut den till min vän, detta var egentligen väldigt dumt gjort, och egentligen väldigt onödigt gjort. Jag valde även att ge min vän revive en gång utan att be om klipp eller annan form av bevis. Detta visste jag var väldigt fel, och som jag visade i support såg man också flertalet gånger där jag valt att inte ge revive pga dåligt med bevis eller dålig anledning. Så egentligen vet jag att jag är mycket bättre än så och det var mer utav en lathet som gjorde så att jag bara gav min vän revive utan giltig anledning.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Känner att båda regelbrotten jag har gjort är egentligen så dumma och onödiga ifrån min sida. Staff abusen var bara av lathet, och meta dcn var pga att jag inte ville vara "den som gola". Om jag skulle få en ny chans, skulle jag visa att jag är så mycket bättre egentligen, om jag blev inbjuden återigen till en sådan meta dc skulle jag direkt rapporterat in den, oavsett om det är mina vänner eller inte. För i sluten av dagen så gör man fel så måste man vara beredd på att ta konsekvenserna som kan komma från sina handlingar. Får jag en ny chans kommer jag skippa min lathet, känner jag att jag håller på att börja göra fel för jag är trött, så stänger jag av och tar en paus helt enkelt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka