Antagen Br_bread | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Br_bread

Medlem
Meddelanden
273
Reaction score
8
Vad är ditt namn i verkligheten? Isak

Ditt discordnamn: br_bread

Ange ditt födelsedatum 14 Oktober 2010

Varför ska just du bli staff? Jo, jag ska bli staff då jag är en aktiv och trogen spelare på unive där jag har under 3 års tid spelat på Unive utan att en enda gång bytt server eller spelat på en annan server. Jag har som sagt varit med i utvecklingen på Unive ett bra tag och skulle vilja vara med att bidra till att hjälpa servern utveckla vidare på ett annat sätt där jag vill vara med att hjälpa till. Ni ska välja mig då jag gillar att hjälpa och lära ut och med det så är jag villig att ta min tid hjälpa en person och göra mitt bästa. Sedan så är jag en glad positiv person som gillar att sprida gläde. Sedan jag gillar att argumentera [på ett bra sätt] och kan förhandla och lätt prata med folk.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? 1. C-logg. Jag som rp polis nu för tiden så ser jag mycket folk som cloggar för att undvika att typ bli gripna eller att ens vapen försvinner. Men det finns flera andra anledninga.

2. Powergaming. Jag har varit länge med på unive och har märkt att man mindre och mindre börjar rpa på sina skador. Då man kanske inte orkar eller helt struntar i det då man anser det onödigt.

3. Lall. Jag ser mer och mer folk som lallar och inte generellt kan be sig över huvudtaget. Dom som gör det är nog bara för att dom själva ska ha det roligt eller för att förstöra.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi ska speca mer och hålla mer koll på logs när folk dör och tar skada för att se till att det rpas rätt och se till att scenarios sköts rätt sedan kan det vara att man generellt att man speccar folk ett tag för att se hur dom beter sig som om dom lallar och hur dom rpar. För att undvika lalla kan man förebygga och stoppa innan det förstör genom att specca på platser där mycket lall förekommer. Men mycket gäller att stoppa innan det sker eller blir grovt med att förebygga med att kolla logs samt specca utsata ställen.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jag kommer alltid bemöta spelarna trevligt och positiv sen där med se hur dom beter sig men kommer alltid hålla en bra samtals ton och prata respektfullt. Där man ska tänka på hur man bemöter andra ska man själv bli bemöt och alltid tänka på första intrycket då det kanske är första gången spelaren pratar med en staff eller pratar med dig som staff och då ska man vissa en postiv bild av sig själv. Sen så ska man alltid vissa instresse och hjälpsam het för att vissa att man bryr sig och inte skiter i en. Men sen också om en person är jätte otrevlig och har gjort flera grova regel brott så kan man ha en viss ton för att vissa att detta är sariöst och att detta inte är på skoj men endå ha en ett respektful förhandling.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Nu när sommarlovet kommer så kommer jag har mycket fritid att spendera och kommer kunna göra mycket staff jobb men sen är det så att jag kommer ha ett liv utanför mitt rum och datorn där jag kommer spendera min tid på datorn som mest på mitten av dagen och på kvällen. Sen när skolan kommer igång så blir det mest efter skolan och innan träningarna och om tid finns efter träningarna.

Hur länge har du spelat på Unive? Sen 23 feb 2022 så det blir 3 år och snart 4 månader.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har ganska bra erfarenhet. Vid slutet av 2024 så var jag MA ett par veckor innan jag sa upp mig själv och innan det så har jag varit sv ett bra tag men det var nu ett tag sen jag var sv.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Jobb, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Krim och Event. Först Event jag är inte så bra att hålla och styra sånt. Krim, Jag är inte så erfaren inom krim på unive då jag inte har gillat det och har hållt mig till polis och sjukvård rp men såklart förstår det till en viss del.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka