Nekad BottenXC | Ansökan till Servervakt [Rom1n]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

LARSSS

Icke Medlem
Meddelanden
70
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Carl Åsgårdh

Ange ditt födelsedatum 28 Januari 2006

Vad heter du på discord? XC#1337

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Måndag 18-22:00
Tisdag 18-22:00
Onsdag 18-22:00
Torsdag 18-22:00
Fredag 15-03:00
Lördag 14-03-00
Söndag 14-22:00

Hur länge har du spelat på Unive? Snart 4 månader.

Vad skulle du göra om du blir servervakter? Jag skulle hålla bra koll på spelarna som spelar på Unive och se till att de sköter sig och håller en hög RPnivå, inte lallar och viktigast av allt, att de följer alla regler! Om alla följer reglerna blir det bättre och roligare för alla, då skulle vi uppnå en så hög RP som möjligt, och det är ju det vi vill ha. Jag skulle även se till att DVa bilar som står framför garage så man inte kan ta ut bilar samt att ressa en spelare om man skulle råka med att misslycka och slå hen med en pistol eller liknande i huvudet (t.ex att man ska skriva i chatten men man glömmer trycka enter och man råkar döda en).

Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? För att jag tycker om att spela på servern så pass mycket och jag vill att den ska vara så bra som möjligt för alla spelare. Jag är ofta kring allmänna platser där många folk vistas (piren, torget, motellet m.m) och där är det nästan varje dag jag ser en lallare åka rätt in i folk och VDMa, eller att lalla runt och liknande. Jag ser även att vissa drar kniv på dessa platser och detta är strikt förbjudet, det är stor suntförnuft. När jag ser dom här personerna brukar jag oftast springa fram och ta ID och skriva en /report, men ibland kan det ta flera minuter innan de blir bannade, jag förstår det eftersom jag tycker supportsen ska hålla sig till större scenarion och att de oftast kanske inte har tid att fixa sånna här småsaker. Då tycker jag att det skulle passa väldigt bra att just jag, en vanlig spealre kan göra det, istället för att ödsla supportens tid. Jag åker också ganska ofta runt motorvägarna för att testa nya bilar och liknande, och då ser jag väldigt ofta bilar som e paj och står helt övergivna, dessa kommer jag att DVa för att få servern att se mer "levande" ut, plus för att det inte ska ta upp onödiga resurser och då kommer det inte behövas restart lika ofta.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag skulle som sagt ta itur med alla lallare och liknande, dom som VDMar och RDMar, om jag även skulle se någon som skulle passera torget i 300 km/h skulle jag bannat de, det anser jag som stor suntförnuft och självfallet ska de bestraffas för det. Jag kommer också att ta klipp varje gång jag använder bann eller liknande för att ha bevis så det underlättar för supports i bann överklagan och liknande ifall dom skulle försöka ljuga.

Varför ska just du bli servervakt? För att hjälpa och underlätta för så många på servern så de upplever Unive som en väldigt bra och trevlig Rp server, som håller hög kvalité och där de även kan komma med tips och liknande hur man kan göra nästa gång och liknande. Jag kommer även som sagt hjälpa folk väldigt mycket och när jag är servervakt så kommer jag kunna göra det ännu mer. Om det är fler servervakter på servern så underlättar det för staff teamet något enormt, och som jag sa tidigare så kommer jag att sköta min plikt som sv väldigt bra.

Varför vill du bli servervakt? För att kunna göra Unive till en ännu bättre server än vad den redan är, som jag redan sagt tidigare så vill jag underlätta för staffsen så mycket som möjligt och låta de ta hand om de större scenarion där de kommer behövas i. Detta kommer göra att medans jag gör småsaker som gör stor skillnad, så kan staff teamet fokusera på större saker och utveckla vidre servern. Detta kommer göra det mycket mera smidigare.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag skulle påstå att jag har relativt goda kunskaper inom staffs commandon, här är de jag kommer på att jag kan. /dv despawnar de bilar som befinner sig i din radie som du anget, /toggleid gör så att du ser alla spelares Id i din närhet, /sv är en OOC chatt bara för servervakter, /freeze (id) så fryser du en spelare, det kan andvändas ifall du ska kicka/banna någon som åker iväg eller springer iväg, /unfreeze (id) så gör du att en spelare kan röra på sig igen, /revive (id) gör att du ressar en person som har dött, /who (id) då kan du kolla vilka roller en person har, det kan vara bra ifall du ska sälja t.ex en pistol så kan du kolla om personen får bära den, /kick (id) så kickar du en person av en specifik anledning, förmodligen för de inte följer reglerna, /svban (id) för att banna en person i 60 minuter

Är du whitelistad på serven? Ja, jag är whitelistad på servern och det har jag varit i ett bra tag, jag är även Kriminell på servern.

Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans Första bannen var jag väldigt ny på Fivem och då körde jag på fel sida av vägen samt att jag VDMade folk (jag trodde det var typ som gta online då), andra bannen tjatade jag om att få köpa ett fordon efter stängningstid, det var väldigt länge sedan och då var jag fortfarande väldigt ny. Den tredje bannen hade jag väldigt bråttom ner till piren och ville ha skjuts, jag hoppade då in i en killes bil och frågade om skjuts, det var väldigt dumt av mig eftersom man skulle aldrig i verkligheten bara hoppa in i någons bil utan att veta att man får skjuts. Den fjärde bannen var att jag såg en död person ligga på torget och då lootade jag hen på lite mat och annat, det var dåligt gjort av mig och kommer inte att upprepas. Den femte och sista bannen var copbait (enligt mig felaktig), jag körde iallafall in på sandys flygplats och skulle toppa min bil, fast det var tydligen poliser där. Dom såg jag inte och var överaskad när jag blev bannad. Efter alla dessa banns har jag tagit väldigt mycket lärdom efter, jag tror jag har blivit bannad så många gånger eftersom unive är den första fivem servern jag spelat på. Nu när jag har spelat på den så pass länge så känns det som jaghar utvecklats väldigt mycket inom min Rp, och att jag definitivt håller en mycket högre nivå!

Spelar du på någon annan server för tillfället? Nej, och kommer inte göra det heller. Unive är en superbra server!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka