Nekad Botis | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Botis

Icke Medlem
Meddelanden
30
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 9 Juni 2006

Vad heter du på discord? botis#1337

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? På detta konto som jag spelar på nu har jag 736 timmar och på mitt andra steam konto så har jag ungefär 250.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Jag skulle tippa på ungefär 6-7 timmar om dagen.

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer att vara inne på servern minst 6-7 timmar om dagen.

Hur många timmar har du på FiveM? På detta konto som jag spelar på nu har jag 736 timmar och på mitt andra steam konto så har jag ungefär 250.

Vad heter du? Jag heter Ralf Ohlson.

Hur gammal är du? Jag är 32 år gammal.

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis eftersom att jag älskar att hjälpa folk, jag anser att vårat samhälle går ut på att alla ska hjälpa varandra och att alla ska pusha på varandra för att vi alla ska kunna ha ett tryggt och säkert samhälle att leva i. Jag är en person som älskar att lära mig samt att utvecklas. Jag tycker dessutom att detta yrket låter väldigt intressant och spännande att prova på.

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker att ni borde anställa mig för att jag är en person som har mycket erfarenheter då jag har jobbat med detta yrke tidigare i andra städer. Jag har dessutom en väldigt bra psykisk stabilitet vilket betyder att jag kan hantera och hålla mig lugn under pressade situationer. Om någon kritiserar mig kan jag också ta emot den kritiken och göra den till en bra sak, istället för att bli upprörd.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) -----------------
Mina 3 styrkor:

När jag jobbar så jobbar jag för att utvecklas, jag omvandlar mina svagheter och försöker göra de till en bra grej istället.

Jag kan jobba väldigt bra under pressade situationer.

Jag lyssnar ALLTID på de högre uppsatta.
------------------
Mina svagheter:

Jag har en låg grad temperament.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag skulle säga att jag har bra med erfarenheter då jag har varit polis i många tidigare städer.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först och främst så stannar jag bilen, mannen/kvinnan som framförde fordonet blir omhändetagen och förs sedan till station. Där ifrån bestämmer jag tillsammans med mina kollegor vad straffet för hen ska bli.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Det första jag är att springa fram till min kollega och kollat efter synliga skador, sedan försöker jag stoppa blödningen. Medans jag gör det larmar jag mina kollegor till platsen genom att avlösa mitt överfallsalarm och berättar för dem vilken riktning bilen ger sig av, efter det väntar jag på förstärkning och tillkallar sjukvård.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag och mina kollega skulle väntat på förstärkning, sedan skulle jag fråga de högre uppsatta vad vår plan för att stoppa rånarna är.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag skulle dragit upp min elchockspistol och skjutit han, sedan placerar jag och min kollega handfängsel på mannen och för honom sedan till stationen

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att man ska hålla en god ton, inte skrika och att bara prata om relevanta saker, man ska exempelvist inte bara börja skrika i radion.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan innebär att man ska kunna hantera situationen, det första du gör är inte att dra upp en pistol och börjar skjuta en kaxig man som inte gör något våldsamt. I det fallet ska man kunna kommunicera och ifall mannen blir mer våldsam och börjar slåss så kan man eventuellt dra upp din batong eller tazer.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka