Bosse_Eriksson | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

jakobx5

Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
9
Vad är ditt namn i verkligheten? Jakob

Ditt discordnamn: jakobx5

Ange ditt födelsedatum 31 Maj 2007

Varför ska just du bli staff? Jag anser att jag är ansvarsfull, driven samt fullt seriös i det arbete jag får. Jag tycker att RPn på servern just nu håller på att gå ner på en så låg nivå att det börjar bli tråkigt att spela snart och det är jag beredd på att gå emot och försöka få upp RPn på en bra nivå igen. Även fast jag inte har varit Staff innan så har jag lite koll på hur deras arbete fungerar osv så jag har lite kunskaper.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Just nu tycker jag att det är mycket problem inom Krim RPn då det är mycket lall samt att det finns mycket "problem spelare" som drar ner den sociala Krim RPn vilket förstör för många. Det finns såklart alltid problem med de vanliga spelarna också men det har börjat lösa sig mer och mer vad jag har sett på sistone men jag är såklart öppen för att förbättra den sociala RPn ännu mer för att alla ska ha det så bra som möjligt.

Jag har även hört mycket klagomål från alla möjliga personer på servern och jag skulle vilja vara en del av teamet på att försöka lösa dessa problem istället för att bara lyssna och inte kan göra något.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tillsammans med andra Staffs kommer att gå emot problemspelarna och lösa de problemen som uppstår och göra servern till en så bra och så trivsam miljö som möjligt för alla. Fler måste använda spec funktionen och faktiskt lösa de fel som händer på servern då i nuläget tycker jag att fler och fler har börjat strunta i staff arbete och bara RPar istället.

Man kan även försöka prata med spelaren innan man sätter åtgärder så kan man se om man kan lösa det på något sätt där eller om man tar vidare åtgärder beroende på situation.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det viktigaste för mig är att inte Staff Abusa och gå ut med onödiga åtgärder då jag tycker alla förtjänar en chans att förklara varför de gjorde just "det felet" osv. Som Staff ska man även kunna agera professionellt vilket menas att man tar sitt ansvar och inte tex ger kompisar eller andra vänner mjukare åtgärder osv. Om man lyssnar på ordet Professionellt så hör man att ordet betyder du vet vad du gör, alltså du tar DITT ansvar för ditt jobb och du gör DITT jobb på ett snyggt sätt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer såklart försöka variera så mycket som möjligt mellan Staff arbete och mitt dagliga liv men kommer försöka vara så aktiv som möjligt då jag även har skolarbete som ligger som en prioritering.
Om jag ska nämna tider skulle jag säga att mina arbetstider kommer ligga mellan 15 - 22 vardagar och 12 - 00 helger.
Jag kommer först och främst prioritera Staff arbete före RP men som sagt vill jag ha lite variation inom servern.

Hur länge har du spelat på Unive? lite mer en 1 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? nej tyvärr inte men skulle gärna vilja prova på :)

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Om du fick jobba i ett annat område också, vilket skulle det vara? Donation

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Välkommen till teamet

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka