- Meddelanden
- 514
- Reaction score
- 145
Vad är ditt namn i verkligheten? Henning
Ditt discordnamn: Boogy#7159
Ange ditt födelsedatum 8 Juni 2008
Varför ska just du bli staff? jag tycker att jag ska bli staff för att jag är mycket aktiv på unive och kommer att bidra till med mycket som staff här. Jag är för tillfället servervakt och var medlemskaps ansvarig men sa upp mig för att jag ville bli staff så jag vet hur mycket att discorden funkar och forumet alltså hur man godkänner folk nekar och skickar dem till intervju, hur man skickar trådar till arkiv och låser trådar.
Jag kan även lite om vad dem olika staff områdena gör:
Support: Dem tar han om support ärenden och tar tag i regelbrott eller buggar som blir anmälda genom support.
Jobb: Dem håller koll på alla som jobbar så att det inte begås några regelbrott och läser igenom chef ansökningar och tar intervjuer med folk som ansöker till olika chef jobb, dem tar hand om jobben,
Donation: Dem tar folk som vill donera till unive och håller koll så att folk skickar in pengarna och inte får sakerna fast inte donerar.
Servervakt: Håller koll på servervakt ansökningar och tar intervjuer med folk som vill bli servervakt, dem håller koll så att alla som är servervakt inte abusar sina perms.
Rp: Dem håller koll på all rp på servern så att den blir så bra som möjligt, dem håller extra mycket koll på scenarion och speccar mer en vad vanliga staffs gör.
Kriminell: Dem håller mycket koll på krim rpn och gör så att krim rpn blir så bra som möjligt, dem kan ge ut varningar till gäng och personer och även dra krim roller till folk som gör grova brott eller bara lallar.
Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Typ från 15 till 00
Hur länge har du spelat på Unive? snart 2 år
Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inga tidigare erfarenheter som staff på unive men har varit staff på vissa minecraft servera och staff på en annan rp server som jag inte kommer nämna så jag vet hur mycket funkar och hur man beter sig och agerar som staff. Jag har även varit medlemskaps ansvarig på unive men sa upp mig för att jag ville bli staff. Jag kan också visa kommandon sen dem tidigare staff jobben:
/noclip [man går in i noclip)
/goto (id) [man går till ett specifikt id]
/bring (id) [man tpar ett specifikt id till en]
/revive (id) [man revivear någon]
/svban (id) (anledning) [man bannar en specifikt person i 1 timme]
/ban (id) (tid) (anledning) [skriver tid anledning när nån har gjort ett regelbrott]
/sv [skriver i servervakt chat]
/freeze (id) [man gör så att någon inte kan röra sig]
/unfreeze (id) [man gör så att någon som är freeze kan röra sig igen]
/kick (id) (anledning) [man kickar någon]
/setperm (id) (perm)[man setter en persons perms]
/unban (hex) (andledning) [man unbannar någon]
/toggleid [man sätter på så att man kan se folks id]
/togglename [man sätter på så att man kan se folks steam namn]
/setjobb (id) (jobbid) (rang) [man ger en person ett jobb och rang]
/m (id) [om man ska skriva till någon privat ig]
/who (id) [man ser vilka roller en person har alltså icke medlem, medlem eller kriminell]
/giveitem (id) (item) (hur många) [man ger någon en sak ig]
/tpm [man tpar till din waypoint]
/sc [man skriver i staff chaten ig]
/ooc [man skriver i ooc så att hela servern kan se]
/announce [man gör en announcement]
/clearinventory (id) [man tar bort allt någon har i sitt inventory]
/dv (radie) [man tar bort alla bilar inom viss radie]
/spec (id) [man specar någon person]
/skin (id) [man gör så att någon kan byta om sin karaktär]
/reportlist [man ser alla reports som har skickats in]
Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Jobb, Donation
Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kriminell
Ditt discordnamn: Boogy#7159
Ange ditt födelsedatum 8 Juni 2008
Varför ska just du bli staff? jag tycker att jag ska bli staff för att jag är mycket aktiv på unive och kommer att bidra till med mycket som staff här. Jag är för tillfället servervakt och var medlemskaps ansvarig men sa upp mig för att jag ville bli staff så jag vet hur mycket att discorden funkar och forumet alltså hur man godkänner folk nekar och skickar dem till intervju, hur man skickar trådar till arkiv och låser trådar.
Jag kan även lite om vad dem olika staff områdena gör:
Support: Dem tar han om support ärenden och tar tag i regelbrott eller buggar som blir anmälda genom support.
Jobb: Dem håller koll på alla som jobbar så att det inte begås några regelbrott och läser igenom chef ansökningar och tar intervjuer med folk som ansöker till olika chef jobb, dem tar hand om jobben,
Donation: Dem tar folk som vill donera till unive och håller koll så att folk skickar in pengarna och inte får sakerna fast inte donerar.
Servervakt: Håller koll på servervakt ansökningar och tar intervjuer med folk som vill bli servervakt, dem håller koll så att alla som är servervakt inte abusar sina perms.
Rp: Dem håller koll på all rp på servern så att den blir så bra som möjligt, dem håller extra mycket koll på scenarion och speccar mer en vad vanliga staffs gör.
Kriminell: Dem håller mycket koll på krim rpn och gör så att krim rpn blir så bra som möjligt, dem kan ge ut varningar till gäng och personer och även dra krim roller till folk som gör grova brott eller bara lallar.
Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Typ från 15 till 00
Hur länge har du spelat på Unive? snart 2 år
Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inga tidigare erfarenheter som staff på unive men har varit staff på vissa minecraft servera och staff på en annan rp server som jag inte kommer nämna så jag vet hur mycket funkar och hur man beter sig och agerar som staff. Jag har även varit medlemskaps ansvarig på unive men sa upp mig för att jag ville bli staff. Jag kan också visa kommandon sen dem tidigare staff jobben:
/noclip [man går in i noclip)
/goto (id) [man går till ett specifikt id]
/bring (id) [man tpar ett specifikt id till en]
/revive (id) [man revivear någon]
/svban (id) (anledning) [man bannar en specifikt person i 1 timme]
/ban (id) (tid) (anledning) [skriver tid anledning när nån har gjort ett regelbrott]
/sv [skriver i servervakt chat]
/freeze (id) [man gör så att någon inte kan röra sig]
/unfreeze (id) [man gör så att någon som är freeze kan röra sig igen]
/kick (id) (anledning) [man kickar någon]
/setperm (id) (perm)[man setter en persons perms]
/unban (hex) (andledning) [man unbannar någon]
/toggleid [man sätter på så att man kan se folks id]
/togglename [man sätter på så att man kan se folks steam namn]
/setjobb (id) (jobbid) (rang) [man ger en person ett jobb och rang]
/m (id) [om man ska skriva till någon privat ig]
/who (id) [man ser vilka roller en person har alltså icke medlem, medlem eller kriminell]
/giveitem (id) (item) (hur många) [man ger någon en sak ig]
/tpm [man tpar till din waypoint]
/sc [man skriver i staff chaten ig]
/ooc [man skriver i ooc så att hela servern kan se]
/announce [man gör en announcement]
/clearinventory (id) [man tar bort allt någon har i sitt inventory]
/dv (radie) [man tar bort alla bilar inom viss radie]
/spec (id) [man specar någon person]
/skin (id) [man gör så att någon kan byta om sin karaktär]
/reportlist [man ser alla reports som har skickats in]
Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Jobb, Donation
Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kriminell