Accepterad Bogha1 | Ansökan till Servervakt [Tuggummi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bogha1

Välkänd Medlem
Meddelanden
1,101
Reaction score
130
Vad är ditt namn i verkligheten? William.

Ange ditt födelsedatum 19 Oktober 2009

Vad heter du på discord? Bogha1#2474

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Schema:

Måndag: 15:30 - 22:10

Tisdag: 15:30 - 22:10

Onsdag: 13:40 - 22:20

Torsdag: 15:30 - 22:10

Fredag: 15:40 - 04:00 (eller längre)

Lördag: När jag vaknar - 02:00 (eller längre)

Söndag: När jag vaknar - 23:00

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 18:e Mars. År 2021.

Vad skulle du göra om du blir servervakter? Jag skulle lära alla nya RPare som vill lära sig RPa skulle jag inte bannat och istället ge dom tricks och tips men att jag samtidigt vaktade servern för sådana som bara är inne på server för att förstöra och då istället banna dom i 1 timme eller mer istället för att banna dom som är helt nya till RPen och som faktiskt försöker lära sig RPa och kunna till slut kunna börja jobba på sitt dröm yrke eller bli kriminell på servern om man vill det också och då samtidigt ha en hög RP nivå då jag istället för att bannat dom så har jag lärt dom hur dom kan förbättra sig till nästa gång.

Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? Ja det som får mig att vilja bli servervakt är ju då för att jag känner att jag vill vakta servern och banna personer som inte är på Unive för att försöka RPa och istället är inne för att bara förstöra och istället fokusera på att inte banna dom som är nya och försöker lära sig komma in i RPen och då ge dom tips och tricks hur dom kan utveckla sin RP till nästa nivå och att dom alltid ska tänka på Sunt Förnuft hela tiden när dom spelar då det är en av de bredaste reglerna på servern som är en bakgrund på alla regler på Unive.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Genom att jag skulle istället för att bannat personer i 1 timme så skulle jag istället skrivit eller sagt till dom vad dom kan göra bättre till nästa gång och då på så sätt så lär dom sig mer av det än en 1 timmes lång ban eller längre. Skulle också fokuserat på att vakta servern från just dom spelarna som inte ens försöker komma in i RPen och bara är inne för att förstöra för andra och istället banna dom så alla andra spelare kan ha en bra tid när dom RPar på Unive.

Varför ska just du bli servervakt? Jag ska bli servervakt då jag hade bidragit med mycket som exempelvis en tryggare och bättre plats för alla spelare och speciellt nya spelare. Jag hade också försökt istället för att banna personer i 1 timme så dom inte lär sig någonting så hade jag istället försökt att hjälpa dom hur dom hade kunnat gjort bättre till nästa gång eller något liknande. Till sist så skulle jag försökt att bara allmänt vakta servern så inte någon som inte ens försöker komma in i RPen och bara är inne för att förstöra blir bannad istället för att dom som verkligen försöker komma in i RPen blir bannad i 1 timme eller mer.

Varför vill du bli servervakt? Jag vill bli servervakt just för att jag känner att jag hade velat hjälpa till att göra Unive till en bättre och tryggare plats för alla och speciellt dom nya på servern som inte riktigt har kommit in i RPen och då hade jag försökt hjälpt dom nya att komma in i RPen och lära sig RPa så att dom en dag kan t.ex bli kriminell eller liknande till något dom vill bli på Unive. Samtidigt så vill jag också inte bara banna direkt när någon gör fel och istället försöka hjälpa dom och ge dom en ny chans för att man lär sig inte alltid på en 1 timmes lång ban.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Kommandon: Information om SQL kategorin: /sqlban (id) (dag) (anledning) - bannar personen ifrån servern i vald tid. Ett exempel: /sqlban 107 63 grov RDM /sqlunban (hexid) - du tar bort någons ban. Ett exempel: /sqlunban 110000142258a01 /sqlbanhistory (hexid) - du kollar någons ban historik. Ett exempel: /sqlbanhistory 110000142258a01 /sqlbanoffline (dag) (hexid) - du bannar personen om dom är offline i vald tid. Ett exempel: /sqlbanoffline 63 110000142258a01 /kick (id) (anledning) - kickar personen från servern. Ett exempel: /kick 111 Halv OOC /svban (id) (anledning) - bannar personen ifrån servern i 1 timme. Ett exempel: /svban 103 OOC /who (id) - visar dig om personen är: Icke medlem, medlem eller medlem + kriminell. Ett exempel: /who 204 Icke medlem /bring (id) - du för personen till dig. Ett exempel /bring 401 /tpm - du markerar ut ett ställe på mappen sen så skriver du /tpm så kommer du till stället som du markerade ut på mappen. /goto (id) - du för dig till vald person. Ett exempel: /goto 511 /toggleid - du kan se allas id:n utan att behöva trycka ''page down''. /togglename - du kan se allas id:n och steamnamn utan att behöva trycka ''page down''. /spec - du får upp en meny och sedan kan du välja vem du vill specca (ungefär som noclip men den gör flygandet åt dig) /noclip - du blir osynlig för spelarna och kan flyga runt och kolla. /revive (id) - du återupplivar personen eller ger dom liv. Ett exempel: /revive 407 /clearloadout - du tömmer en spelares vapen loadout. /clearinventory . du tömmer en spelares inventory. /clearall - du rensar allting i chatten för alla spelare. /giveitem (id) assaultrifle (antal) - du ger en ak - 47a till en vald person /giveitem (id) carbinerifle (antal) - du ger en m4a1 till en vald person /giveitem (id) machete (antal) - du ger en machete till en vald person /giveitem (id) stungun (antal) - du ger en x26 taser till en vald person /giveitem (id) pistol (antal) - du ger en colt m1911 till en vald person /giveitem (id nightstick (antal) - du ger en batong till en vald person /giveitem (id) smg (antal) - du ger en mp5a3 till en vald person /giveitem (id) combatpistol (antal) - du ger en sig sauer p228 till en vald person /giveitem (id) rifle_ammo (antal) - du ger till exempel skott till en ak eller m4 /giveitem (id) smg_ammo (antal) - du ger till exempel skott till en m5 /giveitem (id) pistol_ammo (antal) - du ger till exempel skott till en colt /givemoney (id) (antal) - du ger en summa pengar till vald person /v (fordon) - du spawnar fram ett fordon /announce - du skriver ut ett viktigt meddelande i servern till alla spelare /skin (id) - du ger en klädmeny till en person som har 1 sak som du inte kan inte i affärer som är en skottsäkerväst. Ett exempel: /skin 54 /ooc - du skriver till exempel: /ooc Kommer dva alla bilar på piren om 4 min. /sv - du skriver i servervakt chatten. ^^Finns förmodligen mer kommandon.

Är du whitelistad på serven? Ja, såklart.

Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans Ja jag har blivit bannad 5 gånger för powergaming och 2 gånger för sunt förnuft och sedan 1 gång för powergaming igen men den var felaktig och sedan blivit av med SV för att jag sköt en staff som var i noclip.

Spelar du på någon annan server för tillfället? Nej, jag spelar bara på Unive.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka